1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

Autor: Ioana Mihai-Andrei, Iuliana Roibu, Ioana Matei Postat la 31 mai 2015 19057 afişări

1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

De fapt, Călin Drăgan s-a considerat întotdeauna „ambasador sau „reprezentant al ţării oriunde a muncit sau a călătorit. „Însă vreau să fiu foarte explicit şi să spun că nu am făcut şi nu o să fac asta prin prisma poziţiei în ierarhia de business, ci pur şi simplu prin comportament. Cred cu fermitate că «cei şapte ani de acasă» aplicaţi de fiecare dintre noi atunci când călătorim în străinătate sunt cea mai bună dovadă de patriotism şi cel mai elegant lobby pe care îl putem face pentru ţara noastră.

„Cred că orice român aflat peste hotare se simte «ambasadorul» ţării. În ceea ce mă priveşte, sunt foarte mândră că România e ţara mea natală şi spun acest lucru tuturor celor cu care fac cunoştinţă aici, în Ungaria. Mă bucură, mă onorează, dar mă şi responsabilizează faptul că pot fi un ambasador al României. Din acest motiv, sunt mereu preocupată ca rezultatele mele profesionale să fie remarcabile, astfel încât să se răsfrângă şi asupra imaginii României, respectiv a tinerilor cu potenţial, pentru ca ei să fie apreciaţi peste hotare”, spune şi Cornelia Coman, director general, ING Asigurări de Viaţă şi Pensii Ungaria. Coman apărea la 31 de ani în ediţia din 2006 a 100 Tineri Manageri de Top, când ocupa funcţia de director de actuariat şi management al investiţiilor în cadrul ING Asigurări de Viaţă. Pe termen mediu Cornelia Coman îşi propunea să câştige experienţă internaţională în cadrul grupului ING şi să se orienteze către o carieră de business development, iar peste zece spera să fie CEO al unei multinaţionale de servicii financiare din România. Visul i s-a împlinit în 2008, când a preluat conducerea filialei din România, iar patru ani mai târziu era detaşată la Budapesta să conducă subsidiara maghiară.

„Pe termen lung, îmi doresc să ocup diferite funcţii în filialele Daimler din alte ţări, să acumulez experienţă şi în alte arii de activitate, ca să îmi pot împlini visul de a prelua conducerea companiei locale.“ Asta spunea, în 2013, Ioana Lemnaru, unul dintre pariurile câştigătoare ale revistei Business Magazin, prezentată încă de acum patru ani în Tineri Manageri de Top, pe când conducea divizia de vanuri a Mercedes-Benz România, cea care comercializează utilitarele cu greutate mai mică de 3,5 tone. După doar un an, Ioana Lemnaru avea să obţină promovarea mult râvnită, preluând poziţia de senior manager al Mercedes-Benz Cars în cadrul grupului Daimler, în departamentul de market management pentru Europa Centrală şi de Est şi Asia Centrală. Ea coordonează acum, de la Stuttgart, vânzările mărcilor Mercedes-Benz şi smart în aceste regiuni şi monitorizează indicatorii de performanţă. Vodafone a recrutat-o din România şi pe Mădălina Suceveanu, fostul CTO al Orange România, cea care a devenit din ianuarie 2014 CTO al Vodafone în Irlanda. Suceveanu face parte din a şaptea promoţie a 100 Tineri Manageri de Top, din mai 2012. Ea a coordonat întreaga dezvoltare tehnologică a Orange pe piaţa din România. Ca absolventă a Facultăţii de Electronică şi Telecomunicaţii, se poate spune că Mădălina Suceveanu s-a pregătit încă din şcoală pentru domeniul în care lucrează acum.

A intrat în industria telecomunicaţiilor în anul 1997, ca expert în planificare de reţea la MobilRom. „Natura jobului meu a determinat o colaborare preponderentă cu colegi şi parteneri, mai mult decât cu femei. De aici, experienţa mi-a demonstrat de fiecare dată că ceea ce ajută în business cu adevărat depinde de valoarea profesională a fiecăruia, de valorile personale, de educaţia de acasă şi foarte puţin de gen“, spunea Suceveanu.

Monica Iavorschi, managerul care a transformat brandul de frigidere Arctic într-unul de electrocasnice, a fost promovată la sfârşitul anului 2014 ca director de marketing şi operaţiuni al grupului Arçelik, proprietarul Arctic. Iavorschi apărea în 100 Tineri Manageri de Top la 34 de ani, ca director de marketing şi vânzări al Arctic Găeşti. Ulterior, avea să devină CEO al companiei. „Datoria fiecărui manager este să-şi folosească punctele forte şi să-şi dezvolte capitolele la care are de învăţat. Aproape orice se învaţă şi orice abilitate ţi-o poţi câştiga dacă vrei şi dacă munceşti pentru asta“, spunea Iavorschi în catalogul 100 cei mai admiraţi CEO din România, unde în 2014 s-a clasat între primii zece.

În Rusia a ajuns Adina Pascu, executivul prezentat în 2012 în proiectul Business Magazin, pe vremea când conducea fabrica Detergenţi S.A. de la Timişoara, companie deţinută de gigantul din domeniul bunurilor de larg consum Procter & Gamble. La 42 de ani, Pascu primea în aceeaşi perioadă propunerea de a lăsa conducerea fabricii din Banat pentru a deveni director general al celei mai mari fabrici din Europa a P&G, cu afaceri anuale de câteva sute de milioane de euro, aflată tocmai în Novomoskovsk, Rusia, devenind prima femeie director al unităţii de producţie situate la sud de Moscova. Tinerii manageri pe care a pariat Business Magazin în cei peste zece ani de existenţă au confirmat, dincolo de rezultatele obţinute pe piaţa locală, că pot face performanţă la cel mai înalt nivel. Parcursurile internaţionale reprezintă o experienţă pe care şi-au dorit-o în planul personal de carieră şi toţi au confirmat încrederea acordată de acţionari şi recunoscută de-a lungul timpului în proiectul 100 Manageri de Top. Toţi vor să revină cândva în România şi să contribuie la dezvoltarea societăţii, mizând pe cunoştinţele dobândite la mii de kilometri de ţară.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/1-000-de-povesti-ale-celor-mai-importanti-oameni-de-afaceri-sub-40-de-ani-14362705
14362705
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.