1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

Autor: Ioana Mihai-Andrei, Iuliana Roibu, Ioana Matei Postat la 31 mai 2015 19057 afişări

1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

Unul dintre cele mai longevive mandate de conducere îi aparţine lui Dragoş Damian, care din octombrie 2006 conduce Terapia-Ranbaxy, cel mai mare producător local de medicamente, şi şi-a continuat mandatul pe parcursul mai multor achiziţii. Ranbaxy a cumpărat Terapia Cluj în 2006 în urma unei tranzacţii record de 324 mil. dolari. În 2008 a avut loc o nouă tranzacţie, de această dată ţinta fiind Ranbaxy, care a ajuns în portofoliul japonezilor de la Daiichi Sankyo. Anul trecut, producătorul de medicamente a fost preluat de grupul Sun Pharma, fondat de Dilip Shanghvi, unul dintre cei mai bogaţi oameni de afaceri din India. Anul trecut, Sun a anunţat preluarea Ranbaxy, companie care încerca să scape de unele probleme de calitate. În martie anul acesta, Sun Pharma a anunţat că a finalizat achiziţia şi începe integrarea operaţiunilor, iar odată cu preluarea Ranbaxy, fostul proprietar al fabricii din Cluj, ajunge să deţină 4,2% din piaţa farma locală.

Înainte de a se alătura Terapia, Dragoş Damian, care este şi preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Medicamente Generice din România, a deţinut poziţii în top managementul reprezentanţelor din România ale Roche şi Berlin Chemie.

Un parcurs profesional cu stagii în alte ţări a avut şi Severina Pascu, CEO al UPC, care povestea pentru Business Magazin anterior că şi-ar fi dorit să fie profesoară, motiv pentru care a urmat Liceul Pedagogic din Râmnicu Vâlcea, numai că soarta a împins-o în altă direcţie. Primul loc de muncă, în anii studenţiei la ASE, a fost la KPMG, în departamentele de audit şi corporate finance. Ca audit manager, a decis că vrea să lucreze în industrie, alegând un domeniu pe care l-a considerat dintotdeauna interesant, telecomunicaţiile. A ajuns director financiar la Metromedia, unde în numai un an a fost promovată în funcţia de CFO pe grup, având în responsabilitate diviziile din România, Lituania, Letonia şi Republica Moldova. „Trecerea din consultanţă în industrie nu a fost deloc uşoară, pentru că am schimbat complet modelul de business, spunea Severina Pascu la momentul apariţiei sale în catalog, în 2008. Ultimii doi ani la Metromedia i-a petrecut în Londra, de unde s-a ocupat de divizia de cablu şi internet pentru toată regiunea Europei Centrale şi de Sud-Est, iar în 2005 s-a mutat la CME.

În cadrul UPC a preluat în 2008 conducerea departamentului financiar-contabil, al celui de billing şi collections şi al celui de suport. La începutul lui 2011 a preluat funcţia de conducere a operatorului local de comunicaţii prin cablu UPC.

Tot în domeniul comunicaţiilor şi-a construit cariera şi Ovidiu Ghiman, care a început să lucreze în domeniu în 1998, în cadrul grupului RCS&RDS, unde a evoluat până la nivelul de director comercial. În martie 2009, a început să lucreze în Romtelecom ca director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii, în subordinea directorului general, iar la finalul anului următor a preluat funcţia de director executiv strategie şi comercial rezidenţial. El a făcut parte din eşalonul de tineri prezentaţi în 2010, când avea 33 de ani şi se ocupa de definirea strategiei Romtelecom, de trasarea liniilor de dezvoltare a afacerii, atât organic, cât şi prin achiziţii. Pasionat dintotdeauna de cifre, matematică şi în special statistică - petrecea multe ore libere citind anuarele de statistică ale tatălui său -, Ghiman a urmat Facultatea de Ştiinţe Economice a Universităţii Babeş-Bolyai din Cluj. S-a angajat încă din perioada studiilor, lucrând iniţial la o firmă din Baia Mare ce vindea produse farmaceutice şi urmărea să se extindă şi în Cluj, extindere de care Ghiman a fost în totalitate responsabil. În al treilea an de studii a început colaborarea cu RCS&RDS, iar de atunci întreaga carieră a fost construită în domeniu.

În rândul celor mai mari 100 de companii în funcţie de cifra de afaceri, doar opt sunt conduse de doamne, iar Kinga Agnes Daradics este una dintre ele. În urmă cu patru ani, ea a preluat funcţia de country manager al Mol România, venind de la conducerea diviziei de carduri a companiei ungare. Daradics a făcut liceul la Miercurea Ciuc, facultatea a absolvit-o la Cluj în 2003 (Marketing în cadrul Universităţii Babeş-Bolyai), apoi a făcut un master de marketing şi management tot la Cluj, un Summer MBA la Wirtschaftsuniversität în Viena şi din 2005 un Executive MBA la University of Sheffield la Londra. Şi-a început cariera în 2003 în cadrul grupului Mol, în divizia de dezvoltare de carduri - unde se ocupa atât de noile produse de fidelizare a clienţilor, cât şi de coordonarea call-center-ului. În 2007 a fost promovată la funcţia de card management manager, iar în 2010 a devenit head of card products, având scopul de a transforma Mol într-un lider est-european pe piaţa serviciilor de carduri de carburanţi. Anul trecut, Mol a investit în România aproximativ 11 milioane de euro în deschiderea de benzinării; tot anul trecut grupul ungar a cumpărat de la Eni Italia peste 200 de benzinării în România, Cehia şi Slovacia, 42 dintre staţii fiind operate pe piaţa locală sub maca Agip.

Indiferent care sunt ingredientele care au jucat roluri hotărâtoare în cariera ultramanagerilor, este clar că niciunuia nu i-a lipsit determinarea, perseverenţa, carisma, pasiunea pentru activitatea profesională şi, de ce nu?, norocul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/1-000-de-povesti-ale-celor-mai-importanti-oameni-de-afaceri-sub-40-de-ani-14362705
14362705
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.