1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

Autor: Ioana Mihai-Andrei, Iuliana Roibu, Ioana Matei Postat la 31 mai 2015 19057 afişări

1.000 de poveşti ale celor mai importanţi oameni de afaceri sub 40 de ani

La ideea de creştere s-a raportat şi Paul Pop, care a plecat din Rompetrol Downstream, unde deţinea funcţia de director general, în 2006, la scurt timp după apariţia în Top 100 Tineri Manageri. La zece ani distanţă, Paul Pop este antreprenor şi a avut în 2014 afaceri de 117 milioane de euro. Anul trecut, Rottco Consult a vândut 100.000 de tone de carburant, din care 80% au fost motorină, iar cota sa de piaţă a fost de 1,5% din piaţa de distribuţie de carburanţi. Pop este de profesie inginer chimist; a terminat facultatea în 1992 şi s-a angajat la Rafo, de unde a plecat la Lukoil, la mijlocul anilor ‘90, când compania rusească a venit în România şi l-a recrutat ca director de strategie şi import-export. După ce a lucrat acolo doi ani, a mai petrecut un an la Romoil şi în 2000 s-a mutat la Rompetrol, unde a început de la zero constrcuţia unei staţii de retail. „Eram 10 oameni când am început la Rompetrol Downstream şi când am plecat erau 1.500. Era un business de 200.000 de euro şi când am plecat se rulau 1,5 miliarde. Şi-a dat demisia în decembrie 2006 de la Rompetrol şi a fost consultant timp de doi ani pentru o companie petrolieră, apoi a înfiinţat Rottco. „Tot ce am făcut eu până acum au fost start-up-uri. La Lukoil, la Romoil, la Rompetrol, peste tot am lucrat într-o companie de la zero sau aproape de la zero. Aşa că la Rottco am făcut, din nou, ce ştiam eu mai bine. Rottco vinde carburanţi exclusiv wholesale către transportatori, staţii particulare, agricultori sau distribuitori locali, pe o piaţă în care mai activează atât rafinăriile, cât şi alţi jucători independenţi al căror lider de piaţă este Oscar Downstream, dar şi companii precum Planoil Industries, Comision Trade, dar şi Unicom Holding.

Tot specialist în start-up-uri se descrie şi Ali Ergun Ergen, managerul de origine turcă venit în România la începutul anilor 2000. De numele lui Ergen se leagă dezvoltarea primelor centre comerciale din ţară, Bucureşti Mall şi Plaza România. Ali Ergun Ergen a fost implicat însă şi în alt start-up, deschiderea Băneasa Shopping City. După lansarea Băneasa Shopping City, Ergen s-a întors la Anchor, care se lansa puternic pe zona de birouri şi se lupta cu o concurenţă din ce în ce mai agresivă pe piaţa centrelor comerciale moderne, motiv pentru care începuse renovarea celor două malluri. La începutul anului 2013, Ali Ergun Ergen a părăsit pentru a doua oară Anchor Group, înainte de a-şi vedea realizat proiectul pentru care s-a întors în companie în februarie 2012 - renovarea şi relansarea centrelor comerciale Bucureşti Mall şi Plaza România, proiecte în valoare de 50 de milioane de euro. După plecarea din corporaţie, Ali Ergun Ergen a început să lucreze la fondarea propriei afaceri, cu activităţi de consultanţă în imobiliare, TBE Solutions, în urma unei investiţii iniţiale de circa 100.000 de euro. Ali Ergun Ergen a lucrat în 2014 la două proiecte mari: dezvoltarea centrului comercial Coresi din Braşov, unde grupul Immochan investeşte circa 55 de milioane de euro, şi un nou centru comercial în zona Bucureştii Noi, Victoria City Lifestyle, pe fosta platformă Textila Dacia, construit prin intermediul companiei cu acţionarii canadieni Benevo Capital. Pentru toate proiectele, serviciile de consultanţă pornesc de la concept şi merg până la dezvoltare, închiriere, management, departamentul financiar, servicii, departamentul tehnic, relaţia cu ancorele - chiriaşii principali, cum sunt retailerii alimentari, de bricolaj sau de modă.

Au mai îndrăznit şi alţi manageri să lase corporaţia şi strategia construită în echipe puternice de management pentru necunoscutele antreprenoriatului. Ionuţ Pătrăhău, care a făcut parte din linia întâi de management a Băncii Transilvania, iar ulterior a condus Regina Maria, a intrat în antreprenoriat în două feluri: clasic, prin deschiderea unei reţele de restaurante tip steak-house, dar şi într-un mod mai puţin obişnuit pentru România, prin fondarea Brain Institute (alături de neurochirurgul Sergiu Stoica), o organizaţie non-profit care îşi propune să salveze o mie de vieţi anual. Toţi managerii care au renunţat la corporaţie pentru antreprenoriat par însă a avea o voce comună: cu toţii vorbesc despre primele greutăţi, despre dificultatea de a fi antreprenor în România şi de a te lupta cu sistemul de taxe şi de obligaţii impus de stat, dar niciunul dintre ei nu regretă plecarea din sistemul corporatist.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/1-000-de-povesti-ale-celor-mai-importanti-oameni-de-afaceri-sub-40-de-ani-14362705
14362705
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.