Anul capsunarului roman

Postat la 18 decembrie 2007 1 afişăre

Cot la cot cu managerii celor mai importante companii si cu cei mai buni antreprenori, lucratorii romani din strainatate au sustinut si in 2007 economia tarii, pentru al saptelea an consecutiv. In anul in care Romania a aparut oficial pe harta miliardarilor lumii, revista BUSINESS Magazin a decis sa desemneze capsunarul roman, cel ce aduce constant miliarde de euro in tara, drept personalitatea anului 2007 in Romania.

2007 AUTO

Pana la sfarsitul acestui an, piata auto va depasi cel mai probabil pragul de 350.000 de unitati, un prag la care multe tari din Europa de Est au ravnit, dar putine l-au atins. Cu siguranta acesta a fost atins si datorita taxei de prima inmatriculare, programului „Rabla“ (al carui volum reprezinta 5% din piata), dar mai ales pe fondul cresterii naturale a pietei, majoritatea retelelor de dealeri majorandu-si numarul punctelor de vanzare cu pana la 10%. In premiera, o marca de import, Renault, a depasit pragul de 30.000 de unitati vandute intr-un an, adica o valoare apropiata de intreaga piata auto de import din 2002. Tot in premiera, afacerile unui importator, Porsche Romania, vor depasi un miliard de euro. Dupa o perioada a contrastelor, cand vanzarile modelor de lux le depaseau pe cele ale modelelor de baza, in 2007 ponderea automobilelor de segment mic si compact (unde intra si Dacia Logan) va fi de peste 73%, potrivit estimarilor APIA, ceea ce inseamna ca Romania incepe sa aiba o clasa medie din ce in ce mai puternica. Nu doar masinile noi au mers foarte bine in acest an, ci si automobilele second-hand care, potrivit APIA, vor ajunge pana la sfarsitul anului la un volum total al vanzarilor de 113.000 de unitati, adica un plus de 23% fata de anul precedent. Dar cel mai important eveniment al anului ramane contractul de vanzare a fabricii Daewoo Craiova catre Ford. Americanii au profitat de aceasta situatie si au oferit doar 57 de milioane de euro pentru pachetul de 72% din actiuni, dar asteapta acum acordul Comisiei Europene pentru a finaliza aceasta tranzactie.

(Bogdan Alecu)

Repere 2007

1. Semnarea contractului de privatizare a Daewoo Craiova

2. Taxa de prima inmatriculare a protejat vanzarile de masini romanesti si cele din gama ieftina a masinilor de import

3. Primul importator cu afaceri de peste un miliard de euro

Previziuni 2008

1. Piata va fi influentata de decizia autoritatilor privind taxa de prima inmatriculare

2. Finalizarea privatizarii Daewoo Craiova si intrarea in productie a unui model sub marca Ford

3. Va fi atinsa capacitatea de productie maxima de 400.000 de masini la uzina din Pitesti a Renault

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/anul-capsunarului-roman-2310746
2310746
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.