Vrei să iţi deschizi un salon de coafură, cosmetică sau un studio de tatuare şi piercing? Vezi aici un ghid cu tot ce trebuie să faci

Postat la 14 august 2016 1370 afişări

Vrei să iţi deschizi un salon de coafură, cosmetică sau un studio de tatuare şi piercing? Vezi aici un ghid cu tot ce trebuie să faci

1.2. - Curs de igienă

La angajare, operatorii trebuie să facă dovada absolvirii cursurilor de noţiuni fundamentale de igienă, în conformitate cu prevederile stipulate în Ordinului nr.1225/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Prin noţiuni fundamentale de igienă  se înţelege totalitatea cunoştinţelor şi deprinderilor elementare referitoare la păstrarea sănătăţii şi prevenirea îmbolnăvirilor, pe care lucrătorii din sectoarele de activitate cu risc pentru sănătatea populaţiei trebuie să le posede.

Programele de instruire în domeniul sănătăţii publice privind însuşirea noţiunilor fundamentale de igienă se pot realiza de către persoane juridice de drept public sau privat, cabinetele medicale care au ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi de învăţământ şi sunt avizate de către Ministerul Sănătăţii şi Familiei şi de către Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului în condiţiile prevederilor Ordinului 1225/2003.

Furnizorii de instruire asigură înscrierea la examen a participanţilor la programul de instruire şi achită suma aferentă serviciului prestat pentru organizarea examenului de absolvire la direcţiile de sănătate publică teritoriale care organizează examenul de absolvire. Examenul de absolvire se organizează la sediul furnizorului sau altă locaţie asigurată de acesta, care să fie avizată sanitar pentru activităţi de învăţământ. Direcţiile de sănătate publică teritoriale eliberează candidaţilor declaraţi admişi certificate de absolvire, conform modelului prezentat în anexa nr. 7 a  Ordinului nr.1225/2003.

Absolvenţii unităţilor şi instituţiilor de învăţământ acreditate în condiţiile legii, care au avut în programa de studii, noţiuni de igienă specifice activităţii şi care deţin certificate de competenţă profesională, diplome de absolvire, diplome de licenţă, nu susţin acest examen timp de 3 ani de la absolvirea formei respective de învăţământ.

Atenţie ! Certificatele de absolvire a cursurilor privind noţiunile fundamentale de igienă sunt valabile 3 ani de la data eliberării, titularul fiind obligat după expirarea acestei perioade să reia întreaga procedură privind cursul de igienă.

1.3. - Alte condiţii obligatorii

• Angajatorul trebuie să asigure angajaţilor săi cursuri periodice de instruire, conform reglementărilor Ministerului Sănătăţii Publice şi Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, astfel încât prin activităţile desfăşurate de aceştia să nu fie afectată sănătatea lor şi a clienţilor.

• Personalul angajat are obligaţia de a efectua controale medicale la angajare şi controale periodice, conform prevederilor legislaţiei în vigoare; documentele care dovedesc efectuarea acestor controale medicale se pun la dispoziţia inspectorilor sanitari, în timpul acţiunilor de inspecţie.

• Personalul angajat trebuie să cunoască toate reglementările domeniului său de activitate.

• Personalul angajat trebuie să demonstreze competenţă în folosirea materialelor şi a procedurilor, în conformitate cu responsabilităţile atribuite, astfel încât să prevină orice pericol pentru sănătate.

• Pentru acordarea primului ajutor în caz de accidente, angajaţii trebuie să aibă la dispoziţie trusă de prim ajutor, facilităţi şi personal instruit pentru acordarea primului ajutor.

Capitolul 2  -  Aspecte de care ţinem cont la alegerea unui spaţiu

Dacă în cazul comerţului cu amănuntul, vadul comercial are un rol major în succesul unei afaceri cu excepţia poate a unor magazine specializate care activează pe o nişă de piaţă puţin exploatată, în cazul prestărilor de servicii precum  saloanele de înfrumuseţare, un rol deosebit în succesul afacerii îl reprezintă calitatea serviciilor prestate, ambianţa oferită de spaţiu, amabilitatea personalului care toate împreună formeză un instrument de marketing extrem de util, ceea ce în limba engleză se numeşte “ word of mouth advertising ”şi anume „ publicitatea orală, de la persoană la persoană”.

În cazul în care mesajul transmis pe această cale, este unul pozitiv, această formă de publicitate este extrem de eficientă datorită faptului că nu implică costuri, se adresează publicului ţintăşi prezintă credibilitate mare întrucât persoanacare face o recomandare îşi expune propria reputaţie. În cadrul oraşelor mari, un alt aspect de care este bine să ţinem cont la alegerea unui spaţiu pentru un cabinet de înfrumuseţare, îl constituie existenţa în apropiere a spaţiilor de parcare, dacă nu există această posibilitate decât la o distanţă apreciabilă acest fapt poate constituii un factor cu repercursiuni negative asupra potenţialilor clienţi care provin din zone mai îndepărtate ale oraşului.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/actualitate/vrei-sa-iti-deschizi-un-salon-de-coafura-cosmetica-sau-un-studio-de-tatuare-si-piercing-vezi-aici-un-ghid-cu-tot-ce-trebuie-sa-faci-15561934
15561934
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.