Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Autor: Ioana Matei Postat la 15 iunie 2014 2555 afişări

Angajaţii din corporaţii au devenit o categorie socială compusă din oameni preocupaţi de aceleaşi lucruri, care au cam aceleaşi nevoi şi care dau dovadă şi de o relativă unitate în gândire. Cine şi cum a reuşit să transforme dorinţele şi preferinţele acestei categorii sociale în afaceri profitabile?

Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

„Publicul nostru este caracterizat de o anumită bonomie şi are suficienţi bani  pentru a-i cheltui într-un loc în care  să se simtă bine“, îşi descrie George Remeş, actor şi fondatorul Godot Cafe-Teatru din Centrul Istoric, publicul ţintă. În cadrul cafe-teatrului, publicul poate savura, pe lângă spectacolul propriu-zis, şi un pahar de vin sau poate lua masa, comportament ideal pentru cei care petrec ore lungi de muncă la birou. „Chiar dacă le plac spectacolele de teatru din teatrele de stat, sunt şanse mari ca experienţa spectacolului să fie mai puţin plăcută într-un cadru formal pentru un angajat din zona corporate, care stă de la 9 la 17 la birou. Un cadru mai relaxat, mai intim, mai cochet, în care să fie mai aproape de actori este ideal pentru acest tip de public“, spune Remeş.

El a deschis teatrul independent în toamna lui 2010, ca urmare a dorinţei de a găsi un spaţiu de joc pentru el şi colegii lui absolvenţi de actorie. Fără bani şi posibilităţi, după absolvire a plecat pentru o vreme în Statele Unite ale Americii, unde a întâlnit conceptul de cafe-teatru, ideal pentru a-l ajuta acum să plătească chiria „deloc mică“ din Centrul Vechi. A investit mai bine de 150.000 de euro în deschiderea cafenelei, şi, potrivit lui, formatul a prins şi îi permite acum să plătească cheltuielile pentru actori şi angajaţi. Godot Cafe-Teatru a atras numeroase proiecte ale tinerilor care doresc să joace – fie cunoscuţi, fie încă pe băncile facultăţilor de teatru. Ca urmare a preferinţei angajaţilor din companii pentru acest tip de activităţi, în prezent Remeş încheie şi contracte cu companii care doresc să ofere această distracţie angajaţilor sau posibilitatea de a organiza aici conferinţe, la care primesc ca bonus un spectacol de teatru.

Costul mediu pentru un bilet este de 30 de lei. Corporatiştii vin în grupuri de până la 50 de oameni şi urmăresc mai ales comedii, în care îşi regăsesc preocupările şi în care li se atrage în mod plăcut atenţia asupra a ceea ce li se întâmplă, deoarece teatrul va avea mereu şi un scop educaţional. Deşi de cele mai multe ori sunt atraşi de nume cunoscute precum Marius Manole, care joacă în opt spectacole la Godot, vin în număr mare şi la spectacole precum „Bărbaţii sunt de pe Marte, femeile de pe Venus“, „Bullets over Lipscani“. În afară de spectacole şi evenimente, Godot Cafe-Teatru organizează, în parteneriat cu Victoria Art, şi cursuri de teatru pentru amatori. „Participă oameni din zona corporate pe care un workshop în actorie îi ajută să se dezvolte personal. Poţi să fii CEO al unei companii şi să ai, spre exemplu, frică de a vorbi în public – considerată una dintre cele mai mari frici ale oamenilor.“ Pentru un modul desfăşurat pe o perioadă de trei luni, ei plătesc 850 de lei. Piaţa teatrelor independente este în dezvoltare. Alături de Godot, în Bucureşti se pot urmări astfel de spectacole în locuri precum Green Hours (primul teatru de acest tip), La Scena, În Culise teatru pub,  Un Teatru, dar şi în teatre de sufragerie sau în puburi şi restaurante care încearcă să ofere şi teatru.

iaţa începe în weekend. „Ideea de bază este să îi scoatem din casă, din malluri şi să îi aducem în aer liber, unde au ocazia să facă activităţi“, îşi descrie Alexandru Tudor, cofondatorul parcului de aventură Edenland Park, motivaţia intrării într-o afacere în care mizează pe apetitul corporatiştilor pentru aer liber. El însuşi se autodeclară fost corporatist, după ce a lucrat timp de şase ani la Raiffeisen. A renunţat la jobul din bancă şi, după ce s-a implicat în afacerea cu schele a partenerului său, Sorin Gheţe, în 2012 le-a venit ideea de „a face altceva, în natură, mişcare, ne săturasem de activităţile foarte tehnice“. În parcul întins pe o suprafaţă de 20 de hectare, clienţii pot alege dintre activităţi precum trasee în copaci, paintball, tir cu arcul, biciclete, Eden Jumps (săritură cu coarda statică de pe o platformă de 15 metri), dar pot să se şi relaxeze în căsuţele din copaci dotate cu baie proprie. În weekenduri, ajung aici aproximativ 600 de persoane, care plătesc un bon mediu de 50-60 de lei.

„S-a întâmplat ca cei care vin în weekend cu familia să ne contacteze din ipostaza unui angajat într-o companie mai mare şi să vrea o ieşire cu colegii de muncă“, descrie Tudor comportamentul clienţilor corporatişti. Faptul că aici trebuie să îţi învingi anumite temeri i-a inspirat să organizeze şi team buildinguri cu scopuri precum identificarea unui lider între membrii echipei, sudarea acesteia, comportamentul în echipă. Organizează aproximativ trei astfel de team buildinguri lunar, cu 60-120 de participanţi, pentru care angajatorul plăteşte între 100 şi 150 de lei. „Pentru început, nu putem vorbi de profit, având în vedere că toate veniturile sunt reinvestite în mod constant.“

Tudor spune că investiţia în parc s-a ridicat la câteva sute de mii de euro. Alte aproximativ 1.500 de persoane aleg mijloacele de distracţie în aer liber puse la dispoziţie de Resortul Casa Comana, aflat în apropierea Pădurii Comana şi a Deltei Neajlovului. Situat la 38 de kilometri de Capitală, atrage în proporţie de 80% turişti angajaţi ai companiilor din Bucureşti. Conceptul Casa Comana a pornit de la o mică pensiune dezvoltată ulterior într-un hotel de patru stele, trei vile, două restaurante, o pivniţă pentru degustări de vinuri, un lac privat şi Parcul de Aventură Comana. Toate au fost realizate în urma unei investiţii de 500.000 de euro, derulată pe parcursul a trei ani.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
/cover-story/afaceri-din-romania-care-fac-bani-frumosi-pe-seama-corporatistilor-12751940
12751940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.