Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Autor: Ioana Matei Postat la 15 iunie 2014 2555 afişări

Angajaţii din corporaţii au devenit o categorie socială compusă din oameni preocupaţi de aceleaşi lucruri, care au cam aceleaşi nevoi şi care dau dovadă şi de o relativă unitate în gândire. Cine şi cum a reuşit să transforme dorinţele şi preferinţele acestei categorii sociale în afaceri profitabile?

Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

„Dacă vrei să îţi speli maşina, îţi faci o programare, laşi cheia la concierge şi te anunţăm când autoturismul e gata. La fel şi pentru inspecţia tehnică periodică şi pentru reviziile anuale. Până pleacă de la serviciu, problema e rezolvată. Preţurile sunt în linie cu piaţa“, spune Dan Mocanu.

Conform unui recent studiu de piaţă realizat de compania Unlock, la cererea TimePal, cele mai dorite servicii de către angajaţii clădirilor de birouri din Bucureşti sunt cele legate de aprovizionarea cu produse alimentare şi de uz casnic, livrare de obiecte / curierat şi spălarea maşinii de serviciu sau personale. Ceea ce îi motivează pe angajaţi în vederea achiziţionării unui astfel de pachet de servicii este economisirea timpului liber, prin eficientizarea sarcinilor, în vederea unei mai bune gestionări a timpului liber. Studiul a fost realizat pe un eşantion de 450 de respondenţi, angajaţi în clădirile de birouri din Bucureşti, cu vârste cuprinse între 18 şi 34 ani, cu venituri peste medie.

Corporatiştii au fost de la început clienţii ţintă şi pentru afacerea La Umeraş, fondată anul trecut de Mircea Simionescu în urma unei investiţii de 35.000 de euro. Ajunge la angajaţii companiilor din Bucureşti mai ales prin pagina de Facebook, reţeaua de socializare pe care angajaţii îşi petrec cel mai mult timp la birou şi în timpul liber. Simionescu a mizat pe faptul că, muncind peste zece ore pe zi şi trebuind să poarte o ţinută cât de cât elegantă, angajaţii din multinaţionale nu au timp să calce şi să aibă grija de ţinuta lor. Cam o treime dintre clienţii săi lucrează în clădirile de birouri din Bucureşti, astfel că şi-a gândit modelul de business pentru a le câştiga încrederea.

„Livrăm hainele gratuit în fiecare zi în câte o zonă a Bucureştiului, ca să nu fie obligaţi să plătească livrarea sau să aibă nevoie de o comandă minimă. Luni livrăm la Victoriei, marţi la Unirii, miercuri la Pipera şi tot aşa. Angajatul îşi lasă hainele la serviciu şi le găseşte tot acolo curăţate“, spune antreprenorul. Corporatistul apelează în medie la serviciile unei curăţătorii o dată la două săptămâni şi este interesat ca hainele să fie luate şi livrate la birou, pentru a nu pierde timp cu deplasarea şi parcarea în oraş. În medie cheltuie 60-70 de lei la fiecare comandă, mai mult decât dublu faţă de un client normal, şi îşi curăţă mai ales cămăşi, sacouri şi pantaloni: „Sunt clienţi fideli şi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru că au şi salarii mai mari. Ei reprezintă o piaţă pe care merită se te axezi pe termen lung, dacă ai grijă de haine şi le calci cum trebuie“. Uniforma corporatistă este greu de asociat unui anume brand, însă o plimbare în zona staţiilor de metrou Pipera sau Piaţa Victoriei arată câteva trăsături comune: bărbaţii tind să poarte cămaşă cu blugi sau pantaloni din stofă şi foarte des tenişi în loc de pantofi, iar doamnele nu prea poartă fuste şi pantofi cu toc, ci majoritatea se îmbracă cu pantaloni, cămaşă şi sacou.

acă soarele a răsărit, corporatiştii sunt pe bandă. Alexandru are 25 de ani, este angajat de cinci ani în procesele de îmbunătăţire a proceselor din cadrul unei multinaţionale din domeniul IT din Pipera şi merge la sală regulat, în zilele de miercuri şi joi, de aproximativ doi ani, în cadrul reţelei  World Class. Alexandru este unul din cei 20.000 de români care ajung în sălile de sport pe care World Class le-a deschis în România.

Ei au adus companiei o cifră de afaceri de 8,34 milioane de euro în 2013 şi un profit de 486.000 de euro, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Cei mai mulţi sunt corporatişti, au între 30 şi 44 de ani şi plătesc un abonament mediu de aproximativ 60-70 de euro pe lună  pentru mersul la sală. Circa 50% dintre clienţii World Class vin pe filiera corporate, iar restul sunt clienţi individuali. Angajaţii din multinaţionale – mai ales telecom şi banking, avocaţii sau consultanţii reprezintă câteva categorii cheie pentru cei de la World Class.

„Sălile au început să fie pline dimineaţa între orele 6 şi 7, între 11 şi 13 şi jumătate şi seara“, a observat Gabriel Vasilescu, COO al World Class România. „Este un mediu care te deconectează, îţi creează energie pozitivă şi te face să uiţi de stresul cotidian“, explică argumentul angajaţilor companiilor din Bucureşti pentru a alege acest tip de activităţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
/cover-story/afaceri-din-romania-care-fac-bani-frumosi-pe-seama-corporatistilor-12751940
12751940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.