Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Autor: Ioana Matei Postat la 15 iunie 2014 2555 afişări

Angajaţii din corporaţii au devenit o categorie socială compusă din oameni preocupaţi de aceleaşi lucruri, care au cam aceleaşi nevoi şi care dau dovadă şi de o relativă unitate în gândire. Cine şi cum a reuşit să transforme dorinţele şi preferinţele acestei categorii sociale în afaceri profitabile?

Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Pentru cei care aleg să se trateze de sedentarism într-un mod mai relaxant, intervin spa-urile, o piaţă aflată la început, care totalizează şase milioane de euro şi are 140.000 de clienţi. Cele mai multe spa-uri se găsesc în hotelurile de cinci stele, dar există şi câteva centre spa independente. „Aproximativ 90% dintre clienţii noştri sunt corporatişti, hăituiţi de viaţa profesională, petrec mult timp pe scaun, nu fac mişcare zilnică. Ei ajung la spa pentru a preveni posibile afecţiuni ce se pot declanşa din cauza sedentarismului“, observă  Dragoş Penca, preşedintele fundaţiei Orhideea Spa.

Realizat în urma unei investiţii de 3,5 milioane de euro, centrul a ajuns în 2013 la venituri de 800.000 de euro. Clienţii sunt în jur de 4.500 pe lună, cei fideli ajung la centru de trei-patru ori pe săptămână şi petrec aici în medie trei ore, dar durata unei vizite poate ajunge şi la şase ore, potrivit lui Penca. Peste 40% dintre cei care vin aici sunt bărbaţi; ei petrec în medie 2 ore în zona de acces. Femeile şi bărbaţii optează, în egală măsură, pentru un masaj pe săptămână.

Dar masajul se poate face şi la birou. Stresul şi lipsa timpului cu care angajaţii companiilor autohtone se confruntă la birouri au inspirat-o în urmă cu opt ani pe Alina Grozescu să înceapă afacerea Max Relax: servicii de masaj on site (la biroul angajatului). „Stresul a devenit boala secolului nostru. Acesta este principala cauză a îmbolnăvirilor, alimentaţiei precare, cât şi a randamentului şi productivităţii scăzute. Angajaţii au multe task-uri, deadline uri şi nu se preocupă aşa cum ar trebui de sănătatea lor“, explică fondatoarea Max Relax, de profesie kinetoterapeut.

Dacă investiţia iniţială nu a fost mare şi a fost direcţionată înspre construirea unui site, cumpărarea de scaune de masaj, echipamene şi maşină, până în prezent aceasta a ajuns la 200.000 euro, ca urmare a încercării de a satisface din ce în ce mai mult cererile din ce în ce mai complexe ale clienţilor. De la On-Site Chair Massage, businessul, clasat în zona well-being, a evoluat în direcţia construirii unui departament de wellness, programe de ergonomie şi nutriţie, degustări de alimente raw-vegan, metode de relaxare prin respiraţie, stress şi time management, workshop-uri de cultivare a hobby-urilor şi orice fel de „activităţi deconectante“. Organizează la birourile angajaţilor chiar şi ore de on-site gym: aerobic, pilates, rebound, streching, tae-bo.

orporatist, caut pereche. Andrei a avut norocul să îşi găsească perechea la birou, dar nu pentru toţi corporatiştii este la fel de uşor. „Single, fără copii, lucrează în corporate ca specialist; a studiat în afara ţării şi a revenit în ţară după finalizarea studiilor, iar cercul ei de prieteni s-a restrâns din cauza ruperii de viaţa socială de aici; printre hobby-urile ei se numără filmul, concertele, jazzul, documentarele, muzica de toate felurile (de la un concert la Ateneu la muzica actuală), participarea la evenimente sociale şi pe teme economice, îşi doreşte un om de cuvânt“, este modul în care sună profilul unei cliente de 25 de ani a agenţiei Umbrella for Two.

Orele îndelungate petrecute la birou limitează oportunităţile corporatiştilor de a întâlni persoane noi, cu care să aibă lucruri în comun. Oana Totora, de profesie specialist în resurse umane, a fondat Umbrella for Two şi a preluat principiile de head-hunting, recrutare şi selecţie din sfera profesională pentru a le aplica în aria sentimentală. Lansată în 2009, agenţia a ajuns la o bază de date de 1.000 de persoane, 200 de clienţi activi şi o cifră de afaceri de aproximativ 80.000 de euro în 2013. Afacerea a crescut cu circa 20% în ultimii doi ani prin cele două două tipuri de servicii pe care le oferă: de matchmaking şi de coaching relaţional, cel de-al doilea fiind inclus ulterior ca urmare a  faptului că, „înainte de a oferi soluţia, este bine să pregăteşti terenul“. Cele mai căutate profiluri sunt cele din zona financiar-bancară, zona liberală - avocaţi, doctori, arhitecţi, designeri, regizori -, dar şi zona de antreprenoriat. Majoritatea au între 30 şi 45 de ani, cel mai tânăr client având doar 25 de ani şi cel mai în vârstă 58.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
/cover-story/afaceri-din-romania-care-fac-bani-frumosi-pe-seama-corporatistilor-12751940
12751940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.