Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Autor: Ioana Matei Postat la 15 iunie 2014 2555 afişări

Angajaţii din corporaţii au devenit o categorie socială compusă din oameni preocupaţi de aceleaşi lucruri, care au cam aceleaşi nevoi şi care dau dovadă şi de o relativă unitate în gândire. Cine şi cum a reuşit să transforme dorinţele şi preferinţele acestei categorii sociale în afaceri profitabile?

Afaceri din România care fac bani frumoşi pe seama corporatiştilor

Totuşi, în cazul a 95% din clienţi preocuparea pentru aspectul fizic este argumentul principal pentru a veni la sală. Cei mai mulţi dintre ei vin la cele nouă săli din Bucureşti, dar şi la sălile din Cluj şi Timişoara. Deşi în 2012 World Class viza deschideri în Constanţa, Braşov şi Sibiu, acestea nu s-au concretizat încă, semn că tot corporatiştii sunt motorul afacerii.

Dansul reprezintă alternativa pentru cei care vor să facă sport pe ritmuri de muzică. Pasiunea de mai bine de 15 ani a lui Măriuca şi Florin Talpeş, fondatorii Bitdefender, se regăseşte în rândul din ce în ce mai multor angajaţi ai companiilor din Bucureşti.

„Paso doble este dansul care dezvoltă spiritul de învingător, flamenco este potrivit pentru dezvoltării mentale şi este indicat mai ales celor care lucrează în industriile IT, iar salsa este utilă în pentru decontractarea relaţiilor mai tensionate între parteneri, colegi sau departamente, valsul vienez sau lent stimulează fair play-ul, eleganţa şi aduce un prestigiu de necombătut“, explică Mihai Tărăbugeac, fondatorul DanceTime.ro.

Faptul că fiecare dans are un caracter diferit şi aplicabilitate în viaţa de la birou, în relaţiile cu colegii sau partenerii de afaceri l-a inspirat să lanseze câteva produse destinate special angajaţilor din companii, precum cursuri de dans pentru angajaţi sub formă de abonamente cu durată variabilă, dar şi team buildinguri. Până acum, au realizat parteneriate cu zece companii, iar dintre cele 800 de persoane care au călcat pragul şcolii de dans până acum, a observat că majoritatea vin din telecom, pharma, food & beverage şi IT. „În prezent, aşteptăm încheierea unui parteneriat cu una dintre marile companii multinaţionale din domeniul farmaceutic pentru sesiuni de dans şi team building pentru circa 600 de persoane“, spune Tărăbăgeac.

Pentru cei cărora le place dansul, dar şi squash-ul, tenisul sau orice alte sporturi Andrei Creţu şi Iulian Cîmpean, foşti consultanţi în cadrul A.T Kearney şi apoi PwC, au venit cu soluţia, în urma unei investiţii de câteva sute de mii de euro. „Fie că eşti la birou, acasă sau în oraş, 7Card te ajută să faci sport în funcţie de dispoziţia pe care o ai sau în funcţie de locul în care te afli la o anumită oră“, este modul în care se prezintă pe site cardul lansat pe piaţă de cei doi tineri. Prin intermediul companiei Benefit Seven, în baza unui abonament lunar cu preţuri cuprinse între 100 şi 150 de lei, clienţii au acces la peste 70 de săli de sport din Bucureşti şi din Braşov, în care pot să practice de la fitness la escaladă. Volumul mare de săli permite negocierea unui preţ mai rezonabil pentru abonamentul lunar decât în cazul unei singure săli.

Pentru utilizarea cardurilor, clienţii trebuie să fie angajaţi ai companiilor cu care Benefit Seven a încheiat parteneriate de colaborare. În prezent, cardul are 5.000 de utilizatori din aproximativ 170 de companii, domeniile din care vin cei mai mulţi fiind bancar, telecom şi consultanţă. Un exemplu este cel al angajaţilor de la UniCredit Ţiriac Bank, unde, în 2012, doar 5% dintre angajaţi făceau sport, iar după introducerea cardului procentul a crescut până la 65%, reprezentând 200 de abonaţi.

Ce mai fac corporatiştii la birou în afară de muncă. „Fac cam zece kilometri pe zi. Astăzi am mers doar opt.“ Mihai Pătraşcu, proprietarul magazinului oneline Evomag, povesteşte pentru Business Magazin despre creşterea vânzărilor de gadgeturi legate direct de sănătate şi mişcare din ultima vreme, în timp ce arată spre propriul pedometru purtat la mâna stângă.

JK Shin, preşedintele Samsung Electronics, vorbea în februarie la târgul internaţional de mobile de la Barcelona despre felul în care tehnologia va urma în viitor stilul de viaţă al angajaţilor. Atunci, Samsung lansa portofoliul Gear Fit, ceasuri inteligente cu funcţii similare unui pedometru şi unui telefon mobil. Mihai Pătraşcu spune că segmentul de health va fi unul dintre motoarele creşterilor din anii următori, pe măsură ce alte segmente din comerţul electronic ar urma să stagneze. „Jucăria asta este un pedometru. Astfel de gadgeturi încep să prindă în rândul clienţilor. Poţi să îşi stabileşti obiective de număr de paşi sau de calorii arse. Ceea ce îmi place mie e că pot să văd şi cât merg prietenii mei ca să mă motivez“, explică antreprenorul. Iar vânzările arată că una dintre tendinţe este într-adevăr aceea de a ne măsura activitatea fizică zilnică. „Creşterea pe anumite segmente este de două-trei ori, iar clienţii sunt dispuşi să plătească cel puţin 400 de lei pentru aceste dispozitive, deşi multe telefoane deja au deja astfel de dotări. Produsele sunt pe piaţă de doi ani, dar în 2014 vânzările au explodat“, arată şeful Evomag. Pe această piaţă se luptă branduri precum Samsung Gear, FitBit sau Runtastic.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
/cover-story/afaceri-din-romania-care-fac-bani-frumosi-pe-seama-corporatistilor-12751940
12751940
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.