Romania pe bicicleta

Postat la 10 mai 2010 224 afişări

In toata tara exista de doua ori mai multe biciclete fata de inceputul anilor 2000, iar numarul acestora continua sa creasca. Cat de dispusi sunt oamenii sa renunte la propria masina si sa treaca la acest mijloc de transport?

Fenomenul mersului pe doua roti rotunjeste si veniturile comerciantilor din acest sector. Spre exemplu, grupul DHS, unul dintre principalii producatori de biciclete din Romania, controlat de investitori chinezi si germani, a avut o anul trecut cifra de afaceri de 21 mil. euro, in crestere cu 10% fata de anul trecut. In 2009, DHS, care detine o fabrica la Deva, a vandut peste 140.000 de bucati pe piata din Romania si aproximativ 120.000 la export in Germania, Ungaria, Grecia, Italia, Lituania, Slovenia, Croatia, Letonia, Estonia, Irlanda. "Businessul cu biciclete are potential de crestere, mai ales in Romania, unde piata este la inceput si consumul de biciclete (numarul total de vanzari raportat la populatia tarii) este sub 1%, in timp ce media europeana este de aproximativ 3%, Germania 5%, iar pe prima pozitie se afla Olanda cu 10%", sustine Lucian Contras, director executiv al Eurosport DHS.

Intrucat piata este foarte fragmentata, valoarea acesteia, calculata in functie de estimarile celor mai importanti jucatori, se situeaza, in valoare, in jurul a 15 milioane de euro. In ce priveste numarul de biciclete vandute efectiv in 2009, acesta variaza intre 250.000, daca le socotim doar pe cele pentru adulti, si 500.000, incluzandu-le si pe cele pentru copii. "Si in vanzarile de biciclete s-a simtit criza economica, dar intr-o masura mai mica fata de alte domenii, cu o scadere de aproximativ 10% in valoare si de 15% in volum, fata de 2008", mai spune oficialul DHS.

Contras remarca o expansiune a ciclismului preponderent amator, pentru distractie, sport in aer liber, relaxare in natura si intretinere fizica, dar si aparitia dorintei de a folosi bicicleta in randul oamenilor maturi, ca alternativa la viata stresanta si sedentara pe care o duc. Dennis Tsoukalas, general manager al Rom-Eurotrade, unul din principalii importatori de biciclete, sustine ca piata romaneasca are o tendinta "uimitoare" de dezvoltare, intr-un timp mult mai scurt decat ar fi normal. "Desi nu se poate compara cu tarile din Vest, Romania are intregul potential, teoretic si practic, pentru a atinge nivelul unei piete occidentale", crede Tsoukalas.

In Romania, "piata nu este inca asezata si limpede in ceea ce priveste utilitatea si destinatia utilizarii bicicletei din cauza lipsei de informatie", adauga Lucian Contras de la Eurosport DHS, observand insa o atentie mare a consumatorilor la ceea ce cumpara, atat din punctul de vedere al calitatii produsului, cat si al utilitatii lui. Potrivit comerciantilor, cea mai populara categorie de biciclete este mountain bike-ul, care se foloseste pentru cicloturism pe trasee offroad, dar pe care romanii o prefera si o folosesc, poate din cauza designului mai agresiv, chiar si pentru plimbari prin parc sau oras.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
biciclete
/cover-story/romania-pe-bicicleta-6099932
6099932
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.