Romania pe bicicleta

Postat la 10 mai 2010 224 afişări

In toata tara exista de doua ori mai multe biciclete fata de inceputul anilor 2000, iar numarul acestora continua sa creasca. Cat de dispusi sunt oamenii sa renunte la propria masina si sa treaca la acest mijloc de transport?

La costum, pe bicicleta

Oamenii de afaceri intervievati de BUSINESS Magazin nu au o problema in ce priveste modul cum ii percep trecatorii atunci cand circula pe doua roti. Cert este ca exista multi oameni in costum care pur si simplu nu se vad mergand pe bicicleta. Modelul mersului cu pe doua roti exista insa deja, iar tot ce trebuie facut este extinderea retelei existente, cad de acord cei cu care am vorbit. Olandezul Marco Kind, director de marketing al Vodafone Romania, vine din tara unde mersul pe bicicleta este pentru cei mai multi un mod de a trai. "In primul rand, este distractiv si foarte sanatos, din moment ce iti pune in miscare tot corpul. Este relaxant, te mentine in forma si este un bun mod de petrecere a timpului liber, cu familia si prietenii", marturiseste Kind, dupa ce tocmai a parcurs distanta Bucuresti-Vama Veche pe bicicleta, alaturi de familia sa.

Managerul spune ca, in general, se simte in siguranta cand merge pe bicicleta, chiar daca mai sunt si momente cand poate parea o adevarata aventura, mai ales ca alti participanti la trafic nu sunt tocmai obisnuiti cu biciclistii pe sosea. "Dincolo de distractie, cred ca bicicleta va fi, in viitorul apropiat, un mijloc de transport mai rapid decat masina, iar acest lucru se va intampla cu siguranta si in Bucuresti. Daca adaugam la acestea si faptul ca nu poluam mediul, avem multe motive sa credem ca ciclismul poate deveni un stil de viata imbratisat de tot mai multi oameni", conchide directorul de marketing al Vodafone, anticipand asadar ca fenomenul va lua amploare de la sine.

Tudor Maxim, presedintele Junior Chamber International Bucuresti, constata ca putini oameni merg la birou cu bicicleta, avand drept justificare atat probleme obiective, cat si multe prejudecati: "Probleme obiective se refera la pistele care lipsesc sau sunt extrem de proaste, praful de pe strazile Bucurestiului si traficul nesigur. Exista si unele prejudecati. Multi spun ca este rusinos sa mergi pe bicicleta si ca ai un alt statut cand cobori dintr-o masina". Potrivit lui Maxim insa, mentalitatile se schimba, iar tendinta este clara in mediul din marile corporatii. "Problemele se vor remedia treptat. Daca rezolvarea problemelor obiective depinde de autoritatile locale si de companiile private, care sa faciliteze acest tip de deplasare pentru angajati, prejudecatile vor disparea prin puterea exemplului", crede Maxim. "Daca esti atent, mergi in siguranta si, cand vezi ca depasesti coloane de masini si mai faci si miscare, esti cu adevarat bucuros", adauga razand managerul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
biciclete
/cover-story/romania-pe-bicicleta-6099932
6099932
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.