Romania pe bicicleta

Postat la 10 mai 2010 224 afişări

In toata tara exista de doua ori mai multe biciclete fata de inceputul anilor 2000, iar numarul acestora continua sa creasca. Cat de dispusi sunt oamenii sa renunte la propria masina si sa treaca la acest mijloc de transport?

Conform purtatorului de cuvant al Politiei Capitalei, comisarul-sef Christian Ciocan, accidentele in care sunt implicati biciclisti au loc atunci cand respectivii nu se asigura la schimbarea de directie si cand nu li se acorda prioritate de trecere. Intrebat in ce masura contribuie lipsa infrastructurii rutiere pentru biciclisti la nesiguranta acestui mod de deplasare, Ciocan sustine ca, daca e sa ne gandim ca inainte de 1990 starea drumurilor era proasta, iar pistele lipseau cu desavarsire, atunci trebuie vazute progresele, "dar daca e sa tinem pasul cu tarile civilizate, atunci lipsa pistelor pentru biciclisti poate fi un factor al nesigurantei mersului pe doua roti". Bilantul Ministerului de Interne releva ca vina biciclistilor in producerea accidentelor de circulatie provine si din slaba educatie rutiera a acestei categorii de participanti la trafic, ei putand fi sanctionati pentru eventuale abateri cu sume de pana la 300 de lei.

Reprezentantul MaiMult Verde, Anamaria Bogdan, crede ca aceia care merg pe doua roti sunt niste curajosi in traficul din marile orase, intrucat multi soferi nu sunt atenti la existenta biciclistilor in trafic. "Nu e neaparat nevoie sa sensibilizam soferii in legatura cu prezenta biciclistilor, ci e mai important sa le creezi infrastructura. Atat timp cat tu, ca oras, pui la dispozitia lor o pista care nu e pe trotuar si nu se termina intr-o bordura sau intr-un chiosc, atunci automat si perceptia celor din masini se schimba", spune Anamaria.

In acelasi registru al perceptiei, comisarul-sef Christian Ciocan crede ca mersul cu bicicleta ar fi, pana la urma, un indicator de masurare a gradului de civilizatie.

Daca e sa tinem cont de spusele comisarului, atunci nu ar trebui sa ne mire ca numarul romanilor din clasa medie, ba chiar al oamenilor de afaceri care aleg bicicleta pentru a ajunge la serviciu, desi redus, are o usoara tendinta de crestere. Totusi, problemele cu care se confrunta in teren le cam tempereaza entuziasmul. "Pana acum n-am prea mers la birou cu bicicleta, insa daca am o intalnire de business aproape de casa, prefer sa merg pe doua roti", marturiseste Marius Ghenea, presedintele PCfun.ro si FIT Distribution.

Totusi, omul de afaceri spune ca fenomenul ar lua amploare mult mai rapid daca s-ar investi mai mult in infrastructura pentru biciclisti. "Eu unul nu m-as aventura pe distante lungi. A doua problema este cea a prafului sau a conditiilor meteo complicate. E o perioada destul de lunga a anului in care este frig, ploua sau e zapada, deci nu poti sa mergi cu bicicleta", spune Ghenea, amintind ca in Olanda, spre exemplu, desi iarna este mai friguroasa, nu se formeaza polei pe jos, strazile sunt curatate, nu este noroi, iar pentru o tinuta business te deplasezi dintr-un loc in altul fara sa ajungi plin de praf sau de mazga. "La noi, daca faci cativa kilometri in conditiile astea si mai da si o ploaie, ajungi la intalnire sau la birou si trebuie sa te schimbi, deci se complica lucrurile."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
biciclete
/cover-story/romania-pe-bicicleta-6099932
6099932
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.