Digitalii din BCR

Autor: Ioana Matei Postat la 19 decembrie 2016 6539 afişări

VÂRSTĂ:  33 DE ANI

FUNCŢIE: MANAGER CANALE RETAIL / DIRECŢIA DIGITAL BANKING, BCR

STUDII: FACULTATEA DE RELAŢII ECONOMICE INTERNAŢIONALE, ASE; MASTER ÎN ADMINISTRAREA AFACERILOR, FACULTATEA DE ADMINISTRARE A AFACERILOR ÎN LIMBI STRĂINE


„Rolul lui Mihai Sandu în cadrul echipei de digital a BCR este să identifice şi să implementeze oportunităţile de îmbunătăţire a serviciilor digitale în bancă, indiferent că este vorba despre funcţionalităţi noi sau campanii către clienţi. „Una dintre realizările pe care le-am avut alături de colegii mei este o campanie ce oferă o reducere de 80% din preţul întreg al unei soluţii antivirus pentru oricine utilizează serviciile noastre de internet şi mobile banking”, îşi descrie el activitatea. Mihai Sandu a lucrat în digital, într-o bancă, încă de la primul job. Principala sa respnsabilitate atunci a fost de content manager al site-ului corporate, iar apoi a participat la relansarea acelui site. Ulterior a început să se implice şi în partea de internet banking, în principal în campanii şi educare, iar apoi şi în product development. Pasul următor a fost lansarea unei aplicaţii de mobile banking.

În prezent, este concentrat pe pregătirea viitorului în materie de digital banking în BCR. „Acest viitor pune foarte mult accent pe modul în care clientul interacţionează cu banca, felul în care are acces la informaţii, tranzacţii şi produse. Facebook, Google, Apple etc. au creat deja standardele în digital, iar BCR va oferi în curând o experienţă similară.” În realizarea acestui obiectiv, se luptă cu obstacole precum resursele IT, rezistenţa la schimbare, cultura bancară a clienţilor sau potenţialilor clienţi. „În prezent, orice modificare, automatizare, produs sau serviciu nou presupune implicare şi susţinere din partea diviziei IT, iar cum resursele sunt întotdeauna limitate, presiunea în această zonă este destul de ridicată.” În ceea ce priveşte clienţii, aminteşte că industria bancară din România mai are loc de creştere, deopotrivă la capitolul gradului de bancarizare (de aproximativ 65%), cât şi gradul de înţelegere a produselor şi serviciilor bancare. „În particular, serviciile din zona de digital întâmpină o rezistenţă destul de mare din partea clienţilor: fie nu au încredere în siguranţa acestor servicii, fie nu înţeleg de ce ar mai avea nevoie de încă un instrument de plată sau pur şi simplu nu consideră că au nevoie de un astfel de ajutor. Cert este că mai puţin de 10% din populaţia României face banking de pe calculator sau telefon (penultimul loc în Europa)”, observă Mihai Sandu.

În acest context, el oferă un sfat pentru cei care utilizează serviciile bancare digitale: să continue utilizarea acestor servicii şi să participe la dezvoltarea lor prin transmiterea de feedback băncilor, dar şi să îi încurajeze pe cei din jurul lor să folosească aceste servicii. Celor care nu folosesc serviciile digitale le spune: „Aveţi încredere în digital banking şi mai ales în modul în care digitalul vă poate îmbunătăţi viaţa. Dincolo de lucrurile evidente, cum ar fi evitarea statului la coadă pentru plata facturilor, a generării extraselor de cont, a efectuării schimburilor valutare etc., pot să vă spun din proprie experienţă că de multe ori, aceste servicii ne pot scoate chiar din încurcături. Pe scurt, am avut o surpriză într-o seară la o benzinărie – plata cu cardul mi-a fost respinsă din cauza fondurilor insuficiente. Touch 24 Banking m-a scos din încurcătură: transfer instant între conturile proprii în câteva secunde şi plata a fost acceptată.”

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.