Cum se fac 200 de milioane de euro pe an din ŞAORMA

Postat la 26 noiembrie 2012 720 afişări

E ieftina, pare sanatoasa si foarte comod de mancat, in pauza de masa sau chiar pe drum. In plina criza, afacerile cu saorma infloresc.

Cu patru puncte de vanzare, Dristor Kebab este acum cel mai mare lant de saorma din tara, intr-un domeniu in care aproape niciun jucator nu a reusit sa treaca de o singura saormerie. De ce? Explicatia este simpla, spun cei de la Dristor Kebab, in timp ce arata spre cele doua ecrane LCD cu diagonala mare pe care sunt transmise live imagini de la peste 15 camere de supraveghere. "Controlul este foarte greu de facut la mai multe locatii. Trebuie sa te dezvolti doar daca poti sa controlezi aceasta dezvoltare". Oficialii celei mai cunoscute saormerii nu au dorit sa faca vreun comentariu legat de incasari sau vanzari, mentionand insa ca cea mai buna zi de vanzari a fost "cand s-a aprins bradul acela mare la Piata Unirii, iar oamenii au plecat pe jos, spre casele lor (1 decembrie 2007, cand Piata Unirii a fost blocata de cateva sute de mii de oameni veniti chiar si din provincie pentru a asista la aprinderea de catre Millennium Bank a luminilor unui brad imens - n.red.)".

Potrivit datelor de la Registrul Comertului, familia Pakcan controleaza mai multe companii cu activitati in domeniul restaurantelor - Gullu Baba Srl, Dristor Kebab Srl, Kebab Shop Srl si Palmet Foods Srl, precum si in domeniul cresterii pasarilor - Avicola Manasia Srl si Ferma Manasia Srl. In anul 2008, cand era activa doar saormeria din Dristor, companiile din cadrul grupului care au activitati in domeniul restaurantelor au avut, potrivit site-ului Ministerului Finantelor, afaceri cumulate de peste 1,5 milioane de euro si o marja a profitului net de aproape 10%. Asta inseamna incasari de peste 4.100 de euro pe zi sau peste 1.500 de saorma vandute pe zi la un pret mediu de 10-12 lei (2,5-3 euro).

Chiar daca nu comenteaza aceste valori, oficialii Dristor Kebab afirma ca unitatile din mall-uri merg mai bine iarna, iar celelalte primavara, toamna sau vara, cand vremea este mai buna. Ba, mai mult, recunosc ca rulajele mari au determinat si o modificare a strategiei. "Nivelul afacerilor noastre ne-a determinat sa facem import direct de cartofi din Olanda, iar carnea de pui vine in cea mai mare parte de la ferma noastra din Manasia (jud. Ialomita - n. red.)".

Nu este de mirare astfel ca Dristor Kebab a devenit un model pentru cei care vor sa intre in afaceri cu restaurante, mai ales ca, asa cum spune un investitor turc, in acest domeniu functioneaza foarte bine principiul mimetismului. "Sunt cate unii care vin la noi, ne intreaba cum se face o afacere cu saorma, dar cei mai multi, cand le aratam utilajele si instalatiile si le spunem cati bani trebuie sa investeasca, se razgandesc".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cum-se-fac-200-de-milioane-de-euro-pe-an-din-saorma-10350812
10350812
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.