Cum poate ajuta tehnologia ca afacerile româneşti să treacă la următorul nivel?

Autor: Ioana Matei Postat la 03 octombrie 2016 1927 afişări

MIC DICŢIONAR DE „UNELTE“ DIGITALE

Orice antreprenor la început de drum astăzi ar trebui să fie familiarizat cu o sumedenie de termeni care în urmă cu nu foarte mulţi ani nici măcar nu existau. Iată câteva exemple:

Big data defineşte un volum imens de informaţii structurate şi nestructurate, dificil de procesat prin metode software tradiţionale; big data are potenţialul de a ajuta companiile să îşi îmbunătăţească operaţiunile şi să facă decizii mai inteligente, mai rapid. Odată centralizate, formatate, manipulate, înmagazinate şi analizate, informaţiile acestea pot ajuta companiile să îşi mărească veniturile, să câştige noi clienţi sau să îi fidelizeze pe cei vechi.

CRM (customer relationship management) include toate interacţiunile unei companii cu clienţii, indiferent că este vorba despre vânzări sau servicii. Informaţiile CRM includ contacte, clienţi, contracte etc.

Data mining, o clasă de aplicaţii care caută tipare ascunse într-un grup de informaţii şi care pot fi folosite să prezică viitoare comportamente.

Digital, un sistem bazat pe informaţii sau evenimente discontinue. Computerele sunt maşinării digitale pentru că la nivelul de bază pot să distingă doar între două valori, 0 şi 1.

Embeddedadvertising, acest model este o altă versiune a celui freemium/premium. Constă în oferirea de conţinut care să conţină şi advertising; în opoziţie cu modelul premium, în care utilizatorii se pot bucura de conţinut care să nu conţină reclame.

ERP (enterprise resource planning) este un software de business management care permite organizaţiiloe să folosească un sistem de aplicaţii integrate pentru a face managementul businessului.

Freemium este un termen lansat de Fred Wilson, o combinaţie între free şi premium. Ideea din spatele acestui model este să ofere produs sau conţinut gratis, în timp ce rezervă conţinut adiţional pentru utilizatorii plătitori, cunoscuţi drept utilizatori premium. Câteodată, conţinutul freemium conţine embedded advertising sau marketing. Acest model se bazează pe speranţa că utilizatorii premium vor menţine businessul pe linia de plutire; un exemplu în acest sens este Spotify. Freemium este o strategie de bază pentru majoritatea aplicaţiilor, indiferent de domeniile în care acestea au fost dezvoltate.

Microplăţi. Conceptul microplăţilor s-a născut în era internetului şi este legat de conţinutul fragmentat şi conţinutul per-use. Termenul defineşte tranzacţiile de valoare mică  (cuprinsă între 1 şi 5 euro de obicei, deşi potrivit PayPal şi Visa microplăţile pot ajunge la 10 şi 20 de euro, depinzând de tipul achiziţiei). Acest tip de tranzacţie este folosit pentru a accesa un anumit tip de conţinut, care ar putea fi orice, un articol dintr-un ziar online, un cântec sau următorul nivel dintr-un joc video. n fapt, tranzacţia nu trebuie neapărat să includă şi banii - aceasta poate include monede bitcoin, de pildă, sau alte forme neconvenţionale de plată. Consumatorii s-au familiarizat cu acest tip de conţinut în momentul în care Apple a început să vândă conţinut pentru dispozitivele sale.

Pay-per-use; pay-per-view este un model de business care a apărut în industria TV. Aşa cum îi sugerează numele, este un sistem care permite utilizatorilor să plătească pentru ceea ce urmăresc. Conceptul există şi în afara audiovizualului, sub termenul pay-per-use; un exemplu în acest sens este compania Carsharing - o companie de închirieri de maşini din Madrid pentru care utilizatorii plătesc doar pentru dăţile în care maşina este folosită, nu pentru zile sau săptămâni.

Pay-what-you-want (PWYW) este un model care duce dinamica politicii de preţuri la extreme. n cadrul acestui model, consumatorii pot să aleagă între preţul sugerat de companie sau preţul minim, care este deseori un preţ simbolic. n anumite cazuri, clienţii pot opta chiar să nu plăteasă nimic - acestea reprezintă de cele mai multe ori strategii publicitare. Un exemplu offline din Statele Unite ale Americii este Panera Bread, un lanţ de restaurante care îşi lasă clienţii să plătească pentru fiecare produs din meniul lor. Ar trebui notat, acest lanţ de restaurante este activ în campaniile de awareness în ce priveşte foametea şi ajutorarea celor care au nevoie. Panera Bread a decis ulterior să sugereze un preţ de 5,89 dolari. Modelul a fost folosit pentru prima dată în sectorul muzical, când, în 2007, formaţia Radiohead a decis să îşi lase fanii să plătească atât cât vor pentru albumul lansat atunci, In Rainbows, chiar dacă nu ar fi vrut să plătească nimic. ntr-un final, doar 38% dintre fanii formaţiei au decis să plătească - ceilalţi au ales să descarce albumul gratis.

SEO(search engine optimization) - Strategii, tehnici şi tactici direcţionate spre creşterea numărului de vizitatori de pe un website prin obţinerea unei poziţionări mai bune în rezultatele de căutare.

„Există încă o reţinere la a implementa rapid soluţii performante şi încă mai sunt situaţii în care se preferă metoda sistemului de tranzit, de tip produs ieftin dar necustomizabil. Tendinţa pe care o observăm este creşterea cererii de sisteme performante încă din faze de dezvoltare incipiente ale companiilor.“ Daniel Toma, director general Senior Software

Studiul „cloud-ul devine soluţie de masă: toţi testează, câţiva beneficiază, puţini maximizează“ dezvoltat de international data corporation (idc), la cererea cisco. Studiul se bazează pe o cercetare de piaţă efectuată în rândul executivilor din peste 6.100 de organizaţii din 31 de ţări

5-10% din cifra de afaceri sunt procentele medii care ar trebui investite de companii în tehnologizare şi digitalizare

30-40% reprezintă reducerile de costuri pentru domeniul bancar prin digitalizare şi automatizare pe termen lung estimate de specialiştii de la Deloitte

>79% din cele 142 de companii din Europa Centrală consideră că revoluţia digitală va influenţa industria şi performanţa lor

2/3 din afacerile care operează în Europa Centrală şi-au dezvoltat deja strategiile digitale

10 milioane de euro sau mai mult au cheltuit deja pe transformarea digitală una din 10 companii incluse în studiul Deloitte

57% dintre companiile care au cheltuit mai mult de 10 milioane de euro în direcţia transformării digitale sunt din domeniul bancar

68% dintre organizaţii folosesc servicii în cloud în activitatea de zi cu zi, cu 68% mai multe faţă de anul trecut, potrivit unui studiu al Cisco

3 milioane de dolari reprezintă valoarea cu care îşi suplimentează organizaţiile cele mai avansate venitul anual, la care se adaugă circa un milion de dolari din economii

38,41% dintre proprietarii de IMM-uri interogaţi în raportul de cercetare carta albă a IMM-urilor din România 2016 spun că utilizarea de noi tehnologii reprezintă una dintre principalele oportunităţi în afaceri pentru anul acesta

Sursa: Studiul Deloitte Central Europe Top 500 - An era of digital transformation

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
imm,
afaceri,
romania,
crestere,
internet,
piata,
modele,
dezvoltare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.