Creatorul BitDefender se intoarce

Postat la 20 ianuarie 2010 129 afişări

Pentru Florin Talpes, 2010 pare sa fie raspunsul la toate intrebarile ramase pana acum in norul incertitudinii. Este anul in care incubatorul de afaceri Softwin va lansa primele produse, dar si un moment decisiv pentru evolutia solutiei antivirus BitDefender.

Kaspersky Lab mizeaza la randul sau pe expansiunea geografica in 2010. "Strategia noastra este ca intreaga activitate, de la management si pana la suport tehnic, sa fie adaptata local, in toate regiunile importante din lume", confirma Eugene Buyakin, directorul de operatiuni al producatorului rus de solutii de securitate. Din cei 1.700 de angajati ai companiei, 35% lucreaza in cercetare si dezvoltare, majoritatea in sediul din Moscova; tot atatia sunt angajatii din cele 28 de birouri regionale care acopera activitatea din peste 35 de tari, iar restul sunt cei implicati in activitatile de management, marketing si vanzari.

"Am deschis acum cateva saptamani un birou in Africa de Sud, iar foarte curand urmeaza unul in Singapore", spune Buyakin. Pe lista ar mai fi Brazilia, Argentina, Portugalia si probabil una dintre tarile baltice, deschiderea celor mai multe dintre aceste birouri fiind planificate pentru 2010. "Investitia initiala pentru extinderea geografica va cumula cateva sute de mii de euro. E drept, externalizarea anumitor activitati ar putea fi mai ieftina, dar si rezultatele sunt mai slabe", considera Buyakin, argumentand ca dezvoltarea este cu atat mai justificata cu cat exista toate resursele necesare.

{i Kaspersky este un exemplu de companie care a inregistrat crestere impotriva crizei, o explicatie fiind ca a investit in extinderea retelei de distributie si s-a orientat catre vanzarea de solutii de securitate pentru companii. "Multe firme si-au redus bugetele de IT - parerea mea e ca diminuarea a fost de 15% in ansamblu, la nivel mondial, dar securitatea a fost relativ ferita de aceste reduceri de costuri", sustine directorul de operatiuni al companiei. Afacerile Kaspersky Lab sunt estimate pentru 2009 la 430 de milioane de dolari (291,1 milioane de euro), in crestere cu 31% fata de anul precedent, in timp ce in 2010 avansul va fi de 40%, pana la 600 de milioane de dolari (406,2 milioane de euro), cea mai mare parte din vanzari (65%) provenind din segmentul consumatorilor finali, urmate de cele catre companii (27%) si de comercializarea tehnologiilor Kaspersky (8%) pentru incorporarea in alte produse comerciale sub alta denumire. "Principalul obiectiv pentru acest an al Kaspersky este sa urce pe locul al treilea in clasamentul producatorilor de solutii de securitate", afirma Alexander Erofeev, directorul de cercetare de piata in cadrul companiei. Obiectivul este realizabil, sustine el, atata vreme cat cota de piata cumulata a primilor doi jucatori - Symantec (31%) si McAfee (20%) - este in scadere, iar extinderea si orientarea mai puternica pe segmentul clientilor companii ar asigura o crestere a cotei de piata a Kaspersky pana la cel putin 7%.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
Florin Talpes,
Softwin,
BitDifender
/cover-story/creatorul-bitdefender-se-intoarce-5345411
5345411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.