Creatorul BitDefender se intoarce

Postat la 20 ianuarie 2010 129 afişări

Pentru Florin Talpes, 2010 pare sa fie raspunsul la toate intrebarile ramase pana acum in norul incertitudinii. Este anul in care incubatorul de afaceri Softwin va lansa primele produse, dar si un moment decisiv pentru evolutia solutiei antivirus BitDefender.

"Turbulentele din piata IT din 2009, reflectate prin scaderea de 30-40% a pietei, nu au afectat la fel de tare si industria de securitate informatica; cifrele indica o stagnare, daca nu chiar o crestere usoara", apreciaza Gabriel Tomescu, country manager al Symantec Romania, filiala celui mai mare producator de solutii de securitate din lume, care genereaza 30% din afacerile companiei in regiune (Romania, Ungaria, Bulgaria si tarile iugoslave). Piata ramane in continuare afectata de rata mare a pirateriei software, o buna parte dintre consumatori preferand sa foloseasca aplicatii software fara sa plateasca pentru ele. n Romania, pretul platit de un consumator pentru a asigura securitatea computerului sau timp de un an este mai mic de 25 de euro, suma care variaza in functie de producatorul de solutii ales. Peste 68% dintre aplicatiile software folosite in Romania sunt insa piratate, conform calculelor Business Software Alliance, iar gradul inalt de piraterie se mentine in toata lumea. "Pierderile cauzate de pirateria software cumuleaza sute de milioane de euro sau chiar miliarde in fiecare an, fiind afectata inclusiv piata de securitate", apreciaza Eugene Kaspersky, fondatorul si directorul executiv al Kaspersky Lab. "Practic, consumatorii au impresia ca se feresc de vulnerabilitati cu ajutorul unei aplicatii care este ea insasi vulnerabila, ceea ce e gresit", completeaza Alexander Erofeev, director de cercetare de piata in cadrul companiei.

O mare parte dintre firmele din Romania intampina in continuare riscuri in ceea ce priveste scurgerile sau pierderile de informatii, pentru ca nu adapteaza sistemul de securitate la necesitati. Peste 56% dintre companiile romanesti incluse intr-un studiu recent al Check Point Software Technologies nu folosesc solutii de criptare a datelor, desi lucreaza cu informatii sensibile care trebuie protejate. Principala preocupare pentru companiile ce constientizeaza necesitatea investitiilor in securitate o reprezinta insa prevenirea accesului neautorizat (24% dintre companii), in timp ce criptarea datelor este o notiune cunoscuta pentru doar 14% dintre respondenti.

Pentru 2010, Talpes a reluat planurile de inaugurare a unui nou centru de cercetare si dezvoltare cu mai putin de 100 de angajati, pietele potentiale fiind Asia sau America de Sud. Mai exact, Brazilia, India sau China sunt cele mai plauzibile destinatii pentru BitDefender, in conditiile in care in filozofia lui Talpes si-a facut tot mai mult loc conceptul BRIC, regiunea formata tocmai din cele trei economii mentionate plus Rusia, unde Kaspersky Lab detine circa jumatate din piata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
Florin Talpes,
Softwin,
BitDifender
/cover-story/creatorul-bitdefender-se-intoarce-5345411
5345411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.