Creatorul BitDefender se intoarce

Postat la 20 ianuarie 2010 129 afişări

Pentru Florin Talpes, 2010 pare sa fie raspunsul la toate intrebarile ramase pana acum in norul incertitudinii. Este anul in care incubatorul de afaceri Softwin va lansa primele produse, dar si un moment decisiv pentru evolutia solutiei antivirus BitDefender.

Absolvent al Facultatii de Matematica, Florin Talpes a intrat in domeniul software inca din 1983, cand, contrar opiniei generale, informatica era bine dezvoltata in Romania. A fost cativa ani cercetator la Institutul pentru Tehnica de Calcul, unde castiga 100 de dolari pe luna. Dupa 1989, Talpes s-a gandit ca ar putea porni la drum pe cont propriu in acest domeniu. "Am inceput de la o singura idee, aceea de a dezvolta software, fara sa avem notiuni de business, de management sau de piata", isi aminteste el. Softwin a fost infiintata in 1990, numele companiei fiind rezultatul combinatiei de cuvinte "soft" si "twin" - familia Talpes fusese completata cu patru ani inainte de gemenii Nicoara si Crisan, iar primele proiecte pe care le-a dezvoltat au fost diferite aplicatii software pentru companii franceze. Doi ani mai tarziu, compania a inceput sa dezvolte aplicatii software la cerere in zona educationala, aducand in Romania Mickey Crosswords, un produs al Disney Software, divizie care ulterior s-a transformat in compania Intuitext. Astazi, 40% din veniturile Softwin provin din aplicatiile software educationale, iar restul reprezinta aplicatiile dedicate companiilor, dezvoltate sub brandul Ascenta.

Pentru BitDefender, Florin Talpes a trasat de-a lungul anilor o alta traiectorie. Romania este piata de pornire a companiei, insemnand "cam 2-3 procente din piata globala", ceea ce inseamna ca vanzarile globale de solutii de securitate ale BitDefender se ridica la ordinul sutelor de milioane de euro. "Romania este in continuare piata de baza, mai ales ca aici se desfasoara cercetarea si dezvoltarea, dar capul firmei este in doua locuri - Bucuresti si Silicon Valley", spune omul de afaceri. n companie lucreaza in jur de 400 de oameni, dintre care intre 100 si 150 se ocupa de marketing si vanzari din birourile regionale ale companiei, din SUA, Marea Britanie, Germania si Spania, iar restul desfasoara activitati de cercetare si dezvoltare in Romania.

Cota BitDefender din piata mondiala de securitate, calculata de compania de cercetare de piata IDC la 18,8 de miliarde de euro anul trecut si de Gartner la 10 miliarde de euro, este cuprinsa intre 1 si 2%, in timp ce in Romania compania detine 30-40% din total. Aici sunt incluse toate cele trei segmente de activitate - consumatorii finali, intreprinderile mici si mijlocii si corporatiile, desi compania de-abia a intrat pe zona companiilor mici si medii, iar solutii pentru companiile mari nu are deloc in oferta. "Vanzarile catre IMM reprezinta 10% din business, dar probabil ca vor urca anul acesta spre 20-25%", apreciaza Talpes. n piete precum Spania sau Franta, spre exemplu, unde BitDefender desfasoara activitati de 6 ani, cota este de 10-12%. n Coreea insa, compania detine 80% din piata de securitate, dar nu pentru ca 80% dintre consumatorii de solutii de securitate ar folosi produse BitDefender, ci pentru ca tehnologiile furnizate de compania lui Talpes sunt incorporate in diverse produse cu alt nume.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
Florin Talpes,
Softwin,
BitDifender
/cover-story/creatorul-bitdefender-se-intoarce-5345411
5345411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.