Mai poate reveni consumul?

Postat la 10 mai 2010 55 afişări

Consumul a fost in perioada 2003-2008 principalul motor de crestere al economiei romanesti, permitand celor mai multi dintre producatori si comercianti sa inregistreze cresteri record. Pe cat de accelerata a fost cresterea, pe atat de abrupta caderea din ultimul an. Invitatii clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avoactura PeliFilip au discutat despre sansele de revenire a consumului in urmatorul an.

BUSINESS MAGAZIN: Credeti ca pentru fiecare dintre dumnevoastra si pentru industriile din care faceti parte, anul 2008 va ramane ca un etalon in ceea ce priveste rezultatele inregistrate? In cat timp credeti ca se va mai ajunge la astfel de rezultate?

MIHAI GHYKA: Absolut, 2008 va ramane un etalon. Cati ani va dura sa ajungem din nou acolo? Va dura.

MIHAI GEORGESCU: Cu siguranta ca 2008 a fost de departe cel mai bun an. Dar acest lucru este evident dependent de evolutia generala a economiei si a consumului. Ca margini de profit, cred ca le vom recupera mai repede, insa ca volume de vanzari, cred ca vor trece minim trei - patru ani pentru industria noastra.

MONICA IAVORSCHI: Noi am estimat ca ne intoarcem inapoi de abia in 2015, numai ca anul nostru de referinta a fost 2007.

IULIAN STANCIU: In distributia IT, cred ca acelasi an, 2008, va fi atins cu greu, poate in cinci ani de zile, avand in minte corectia de 60%. Comertul online nu prea a fost afectat, a fost modalitatea castigatoare de vanzare pe timp de criza si a crescut si ca pondere din totalul pietei si poate si ca valoare absoluta in ciuda scaderii la nivel general. Cred insa ca 2008 a fost ultimul an cand in industria noastra s-au putut face business-uri cu hei-rup-ul.

BOGDAN DANC+U: Nu stiu daca 2008 a fost anul de referinta. In ultimii doi ani, patru, poate cinci centre comerciale s-au finalizat in Bucuresti si s-a ajuns la un stoc suficient. Singurele asteptari care ar putea sa fie este reducerea decalajului dintre Bucuresti si orasele din tara, din punct de vedere al extinderii retailerilor, insa pentru orase de 100.000 - 150.000 de locuitori nu vad sa se reduca acest decalaj mai devreme de cinci ani.

BUSINESS MAGAZIN: Cand va reveni increderea clientului? Cand va mai spune antreprenorul roman, cu o oferta de cumparare a businessului sau pusa pe masa, ca nu o accepta, dorind mai mult?

CARMEN PELI: Astept cu interes aceasta perioada si probabil ca vor mai fi ocazii, dar deocamdata investitorii nu se mai ingramadesc sa vina in Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Club BUSINESS Magazin,
comert,
consum
/club-bm/mai-poate-reveni-consumul-6099945
6099945
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.