Mai poate reveni consumul?

Postat la 10 mai 2010 55 afişări

Consumul a fost in perioada 2003-2008 principalul motor de crestere al economiei romanesti, permitand celor mai multi dintre producatori si comercianti sa inregistreze cresteri record. Pe cat de accelerata a fost cresterea, pe atat de abrupta caderea din ultimul an. Invitatii clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avoactura PeliFilip au discutat despre sansele de revenire a consumului in urmatorul an.

BUSINESS MAGAZIN: Multe companii private se plang ca nu sunt sustinute. Ce e de facut in aceasta situatie?

ALBERT DAVIDOGLU: Daca sa construim un business dureaza zeci de ani, de ce ne uitam atat de atent la evolutia trimestriala a veniturilor? Pana la urma, asta conteaza si conducem zi de zi acest business pentru ca trebuie sa creasca. Ma uit la ce se intampla nu numai in Romania, ci si in regiune si cred ca la un moment dat, preturile pe care le-am avut aici, in Romania, au fost mult mai mari. Ma uit spre exemplu la sapun, in Europa de Vest este mult mai ieftin, acelasi sapun pe care Unilever il vinde in Europa de Vest are un alt pret decat cel de aici. Ceea ce se intampla acum este de fapt o ajustare si nu cred ca iesirea din aceasta criza se va intampla peste noapte.

Cred ca este aici sa stea si nivelul de pret din piata se va ajusta la un anumit nivel care va determina piata la un moment dat. Cum vom face sa crestem? Noi ne uitam la piata dintr-un alt punct de vedere: ne uitam la segmente de pret, ne uitam la categorii de dimensiuni si observam o crestere foarte mare pe segmentul de pret mic, scaderi pe segmentul de pret mare, vedem cresteri pe segmentul de 250 de grame fata de un kilogram sau doua kilograme sau 8 kg si practic incercam sa gasim solutii pentru a juca in toate segmentele de pret acolo unde piata creste. Daca consumatorul cumpara maine un sapun sau o inghetata la un leu voi incerca sa aduc un sapun sau o inghetata la un leu. Daca se cumpara detergent la cinci sau sapte kilograme, voi cauta solutii sa vin cu un detergent la sapte kilograme.

Practic incercam sa ne uitam la piete dintr-un alt punct de vedere si incercam sa adresam toate nivelurile de pret si de format astfel incat sa satisfacem cererea din piata. Daca piata in general scade din motive macroeconomice, aceste motive nu mai tin de noi; ce putem face noi ca oameni de afaceri este sa ne adaptam. Asta din punct de vedere al produsului si al portofoliului. Daca este sa ma uit la distributie lucrurile sunt putin mai complicate pentru ca, din pacate, fundamental, noi am pus marile lanturi de magazine sa deschida in orase si am omorat tot ce inseamna comert traditional. Acest fapt a pus presiune pe tot ce inseamna comert traditional si comertul modern castiga teren extrem de mult si concentrarea este sa ne uitam la total piata in functie de canale: daca cresc discounterii, vom fi acolo, daca cresc hipermarketurile sigur ca vom fi acolo. Unde intra consumatorul, acolo vom fi si noi si daca consumatorul prefera anumite lanturi de magazine, acolo o sa tintim mai bine tot ceea ce facem pe viitor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Club BUSINESS Magazin,
comert,
consum
/club-bm/mai-poate-reveni-consumul-6099945
6099945
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.