De ce a refuzat Luchi Georgescu 60 de milioane de euro

Postat la 01 aprilie 2017 1597 afişări

Numai în perioada 2010-2011 compania a investit 3,7 milioane de euro în reconversia a peste 600 de hectare de viţă-de-vie, iar anul acesta şi cel viitor programul de replantare cu soiuri nobile continuă, bugetul alocat fiind de 3,5 milioane de euro. Astfel, la finalul anului viitor podgoriile replantate vor depăşi 800 de hectare plantate cu Sauvignon Blanc, Chardonnay, Muscat, Merlot şi Pinot Noir, dar şi cu soiuri româneşti precum Şarba, Tămâioasă, Fetească Neagră şi Busuioacă de Bohotin. Tot pe lista de investiţii recente se află 1,2 milioane de euro pentru utilaje (vinificatoare, prese şi pompe), 250.000 euro pentru dezvoltarea parcului auto, 200.000 euro pentru achiziţii de terenuri şi peste 150.000 de euro pentru staţia de epurare de la fabrica de la Cârligele, în apropiere de Focşani (Vrancea).

Vincon a cumpărat peste 500 de hectare din podgoria Huşi din judeţul Iaşi, loc în care compania vrea ca în următorii doi ani să ridice din temelii un centru pentru vinuri premium şi super premium. Investiţia este evaluată la peste două milioane de euro, cărora li se adaugă peste 600.000 de euro necesari pentru construirea unui sistem de fertilizare şi a unui bazin de retenţie a apei.

În comparaţie cu investiţiile în tehnologie sau plantaţii, de ordinul zecilor de milioane de euro, sumele dedicate departamentului de marketing par a nu fi la fel de generoase. Toate etichetele au fost desenate de cei din companie, iar una dintre primele sticle de vinuri avea o etichetă fluorescentă. Acum, în portofoliul companiei se regăsesc trei game de vin: Comoara Pivniţei (Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir, Tămâioasă Românească, Fetească Albă, Sauvignon Blanc), Oenoteca (Fetească Regală, Muscat Ottonel, Merlot, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon) - care conţine colecţii de vinuri învechite şi gama Casa Vrancea (Merlot, Muscat Ottonel, Fetească Neagră, Cabernet Sauvignon, Sauvignon Blanc). Pe segmentul premium Vincon are gama Beciul Domnesc (Fetească Neagră şi Cabernet Sauvignon, Merlot, Pinot Noir şi Riesling, Fetească). "Vreau să vând mult mai mult pe potenţialul acestei companii", spune preşedinta Vincon, referindu-se la faptul că vânzările sunt mari în volum, dar la preţuri mici. "Vreau să vindem mult mai mult vinuri de soi, pe segmentele superioare de preţ. Avem vânzări destul de mari faţă de situaţia actuală, dar vrem şi mai mult şi într-o structură cât mai bună"" întăreşte ea ideea.

În prezent, cam jumătate din volumele vândute de companie sunt adjudecate de vinurile de masă ieftine, dar "vreau să ajung la 80% pe nivelurile superioare". De reuşita acestui proiect depinde nu numai profitabilitatea companiei (despre care reprezentanţii spun că există, dar nu oferă niciun detaliu, lăsând să se înţeleagă că nu este mulţumitoare), ci şi programele de investiţii care se leagă strâns de câştiguri, explică Georgescu, care spune că n-a luat niciodată dividende din companie şi, în plus, are o aversiune faţă de credite bancare. "Sunt anticredite. Din 2008, când am stabilit strategia de dezvoltare, n-am mai avut niciun credit." Din acest motiv, tocmai zona premium este cea care i-a captat atenţia acum lui Luchi Georgescu, care până în acest an n-a prea dat interviuri. S-a răzgândit acum, pentru că "muncim zi de zi şi suntem uneori ca nişte cârtiţe. Trebuie să mai şi arătăm ce facem". Antreprenoarea spune că, deopotrivă, şi climatul economic, dar şi schimbările meteorologice pun presiune asupra afacerii. Concret, din pricina vremii producţia de vin este anul acesta mai mică cu 40% faţă de cea de anul trecut - agricultura a avut puternic de suferit de pe urma secetei şi a gerului din ultimul an. De fapt, podgorii de pe întregul continent au fost calamitate în ultimii ani şi ţări cu tradiţie în producţia de vin sunt acum nevoite să importe vinuri vrac pentru a menţine producţia la nivelul cererii. "În momentul de faţă din Vrancea se fac exporturi în Italia şi Spania", susţine Luchi Georgescu, care spune că un hectolitru de vin vrac ce pleacă peste hotare costă 53 de euro, faţă de 25 de euro anul trecut.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Proprietar,
Vincon,
Luchi Georgescu
/cover-story/de-ce-a-refuzat-luchi-georgescu-60-de-milioane-de-euro-16216290
16216290
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.