Unde au disparut masini de 2,5 mld. euro intr-un an

Postat la 24 noiembrie 2009 62 afişări

Prabusirea consumului in ultimul an a lovit din plin unul dintre cele dinamice sectoare de dupa Revolutie - vanzarile de masini. In cel mai prost an dintre ultimii zece, chiar si pionierul comertului cu masini, Ion Tiriac, a decis sa renunte la actiunile pe care le mai avea in cadrul importatorului Mercedes-Benz.

"Ne asteptam inclusiv sa avem clienti de Golf (din clasa compacta), care acum sa-si cumpere un model din clasa mica, precum Polo. Masinile mai mici, pana acum ignorate, vor avea tot mai mult succes", spune Valmar.

Activitatea dealerilor in prezent este sustinuta in principal de service-uri si serviciile post-vanzare. Daca din cifra de afaceri acestea reprezinta cel mult 20%, din profit ponderea creste chiar si la peste 70%.

"In service fluxul de clienti este constant. Vin inclusiv cei care si-au luat de la noi masina, dar si multi care si-au adus din afara un automobil second-hand. Noi am avut de ales - fie sa ne adaptam la piata si sa concepem un program special pentru masinile mai vechi, fie sa pierdem un segment din clienti", a spus Alin Tapalaga, seful Porsche Inter Auto, divizia de retail a Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata.

Nu este de mirare astfel ca vanzarile de masini de teren incep sa scada si in Romania, asa cum se intampla de ceva vreme in toata Europa, mai ales ca urmare a reglementarilor legislative cu privire la taxele pe poluare.

Aceasta categorie fusese ani de-a randul cel mai dinamic segment al pietei auto romanesti, fiind preferate limuzinelor de lux, desi preturile erau de cele mai multe ori comparabile. In aceste conditii, armele pe care le au dealerii locali pentru a avea o a doua jumatate de an buna par a fi epuizate: estimarea APIA vizeaza o noua scadere cu 50% a vanzarilor. Minimul absolut al inmatricularilor a fost atins in septembrie - putin peste 6.700 de autoturisme.

"Faptul ca ne aflam acum intr-o perioada dificila este limpede. Dar noi ca industrie ne-am trezit relativ repede si s-au luat rapid decizii cu privire la lichidarea stocului", a subliniat Brent Valmar. Cu alte cuvinte, masinile nu vor mai fi niciodata atat de ieftine cat au fost in prima prima parte a anului in Romania. Poate doar daca dealerii vor intra din nou intr-un razboi disperat al preturilor.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/unde-au-disparut-masini-de-2-5-mld-euro-intr-un-an-5121479
5121479
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.