Produsele româneşti care au cucerit lumea

Autor: Razvan Muresan Postat la 18 august 2014 9674 afişări

Câteva strategii de marketing puse la punct în România au convins milioane de oameni din întreaga lume să aleagă produsele româneşti în detrimentul altor branduri internaţionale.

Pentru moment, strategia de marketing a companiei se creionează de la Bucureşti, de echipa formată în principal din medici şi farmacişti. Ei lucrează atât pentru piaţa locală, cât şi pentru export. „Probabil de anul viitor vom avea o echipă de marketing şi vânzări separată pentru celelalte ţări din afara României.“ De asemenea, din septembrie, Ivatherm va avea un director de export francez cu multă experienţă în extinderea mărcilor franceze similare în alte ţări.

Pe piaţa din România Ivatherm funcţionează ca şi companiile farmaceutice, cu o echipă naţională de promovare, adresându-ne medicilor dermatologi prin vizite directe şi conferinţe sau prin simpozioane dedicate promovării produselor. Promovarea se face şi în farmacii, direct dar şi cu traininguri pe produs pentru consultanţii din farmacie. „În alte ţări ne vom păstra exact aceeaşi poziţionare şi strategie, cu mici adaptări la tacticile locale ale competitorilor noştri. Participăm la multe târguri internaţionale, anul acesta am fost la Shanghai Beauty Expo şi Beauty Eurasia de la Istanbul, iar în toamnă urmează CosmeTokyo şi o misiune economică la Abu Dhabi.“

Strategia de marketing şi vânzări externe pentru Antibiotice Iaşi, cel mai mare producător mondial de nistatină, diferă de cea a producătorilor de cosmetice, pentru că în cazul producătorilor de medicamente primul pas este obţinerea de aprobări de la Ministerul Sănătăţii din fiecare ţară. Ulterior însă, produsul ajunge în farmacii şi la distribuitorii de medicamente şi este ales de pacienţi din mai multe branduri internaţionale. În 2012, când vânzările companiei la export depăşeau 20% din cifra de afaceri, Ioan Nani, directorul general al companiei, vorbea despre faptul că internaţionalizarea companiei a fost principalul motor de creştere.

Afacerile companiei au crescut în ultimii ani în special pe seama pieţelor din SUA, Rusiei, statelor CSI şi Africii de Nord. Antibiotice este acum lider în producţia mondială de nistatină şi are 70 de produse din portofoliu înregistrate la export. Din 2010, vinde în SUA şi ampicilină injectabilă, în cadrul unui contract pe cinci ani cu valoare de 20 de milioane de dolari, şi aşteaptă autorizarea FDA pentru alte produse injectabile şi medicamente de nişă, unde există mai oportunităţi de dezvoltare.

Oportunităţile există în multe domenii, dar un mix reuşit de marketing în domenii atât de competitive precum softul, cosmeticele şi farma ne poate determina să spunem că o mână de marketeri talentaţi au pornit din România în cucerirea lumii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
strategii,
marketing,
global
/cover-story/produsele-romanesti-care-au-cucerit-lumea-13095942
13095942
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.