Premiile BM pentru inovaţiile anului 2017

Autor: Bogdan Angheluţă, Florin Casota, Ioana Matei, Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 decembrie 2017 1295 afişări

Ce este inovaţia şi de ce suntem inovatori modeşti? Care sunt motoarele care catalizează inovaţia? care este reţeta inovaţiei? sunt doar câteva dintre temele dezbătute la ediţia din acest an a conferinţei Cele mai inovatoare companii din România.

Premiul pentru inovaţie în relizarea unei campanii de marketing a fost acordat Itsy Bitsy, pentru campania

1 iunie, zi liberă naţională. Nadia Tătaru, directorul general al Itsy Bitsy, a spus:

Itsy Bitsy s-a lansat acum 12 ani şi a fost primul radio pentru copii şi părinţi din lume. După ce ne-am lansat, a trebuit să inventăm programe pentru copii şi părinţi. Noi avem poate cel mai efemer produs şi atingem un public variat. Atunci când am început radioul piaţa era constituită din părinţi din generaţia X cu copii din generaţia Z, generaţia Z cu copii care nu sunt nativi digitali dar care au devenit nativi digitali între timp. În 2017, jumătate din publicul nostru este format din acei părinţi X cu copii Z, cealaltă jumătate este formată din părinţi Y (millennials) cu copii alfa. Astfel avem nevoie să ne adaptăm, să inovăm continuu.

Eu cred că dacă nu avem lideri, manageri care să se reinventeze, nu putem crea produse inovatoare. Eu văd inovarea ca pe un proces de cocreare între oameni cu mintea deschisă şi cu inima deschisă, ca să poată vedea ce este în faţa lor şi să poată accepta diferenţele dintre ei, să le pună în comun şi să facă împreună lucruri.

Premiul pentru inovaţie în servicii de livrare se acordă Fan Courier, pentru soluţii alternative de livrare. Cornel Morcov, chief commercial officer la Fan Courier, a spus:

Am înţeles că trebuie să mergem acolo unde sunt clienţii. Practic inovaţia noastră nu a fost una tehnică propriu-zisă, dacă ne referim la eBox; aceste parcel-lockere sunt extrem de populare în Europa, producătorul nu este FAN Courier, sunt partenerii noştri de la Keba, dar noi înţelegând că trebuie să mergem acolo unde sunt clienţii noştri, am reuşit astfel să le oferim consumatorilor în primul rând (şi nu numai), o alternativă viabilă, flexibilitate şi timp. Pentru că feedbackul pe care noi îl primim constant era că neavând o predictibilitate pentru momentul în care curierii noştri ajung la client, de multe ori serviciul nu se efectua tocmai pentru că destinatarii nu puteau fi la locaţie în intervalele de timp în care noi facem livrările - iar noi livrăm în intervalul 9-17 fără a garanta o anumită oră. Destinatarii îşi pot alege ei momentul în care să ridice expedierea respectivă, atât pentru Collect Point, care reprezintă livrarea la magazine de proximitate (reţeaua noastră naţională pe care o avem dezvoltată împreună cu partenerul nostru de la PayPoint este de 800 de magazine, iar până la finalul anului 2018 intenţionăm să avem circa 2.000 de magazine în toată ţara, serviciul este disponibil naţional), cât şi pentru serviciul eBox.

Bogdan Dumitriu, project manager, Fan Curier, a adăugat:

Deşi avem posibilitatea să cumpărăm un număr foarte mare de maşini - dar nu vrem să ajungem în punctul în care să avem câte o maşină amplasată la fiecare scară a fiecărui bloc pentru a face livrările - credem că există soluţii alternative mai inteligente. Credem că prin aceste soluţii alternative putem reduce emisiile de dioxid de carbon, credem că decongestionăm traficul; curierul poate livra mai multe colete într-un singur loc, clientul poate să-şi controleze şi mai bine agenda zilnică, ştiind că pachetul se află acolo şi poate să-l ridice atunci când vrea şi în orice interval orar. Pe lângă asta, are şi posibilitatea să şi achiziţioneze un alt produs din magazin sau din zona în care sunt amplasate lockerele.

Credem foarte mult în serviciul acesta (şi mă refer acum la serviciul eBox), este o soluţie alternativă, un serviciu complet automatizat. Ne dorim să amplasăm astfel de lockere în principalele centre urbane din România în următorii ani şi să oferim o soluţie disponibilă nonstop, atât pentru varianta de ridicare a unui produs comandat online, dar şi pentru expedierea unui produs, către orice altă destinaţie din ţară.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.