Premiile BM pentru inovaţiile anului 2017

Autor: Bogdan Angheluţă, Florin Casota, Ioana Matei, Ioana Mihai-Andrei Postat la 18 decembrie 2017 1295 afişări

Ce este inovaţia şi de ce suntem inovatori modeşti? Care sunt motoarele care catalizează inovaţia? care este reţeta inovaţiei? sunt doar câteva dintre temele dezbătute la ediţia din acest an a conferinţei Cele mai inovatoare companii din România.

La ediţia din acest an a conferinţei Cele mai inovatoare companii de pe piaţa locală, realizată cu sprijinul GSK România, Kaspersky Lab, Telekom România şi Bitdefender, Business Magazin a acordat cinci premii pentru proiectele cu cel mai mare impact reunite la ediţia din acest an a catalogului dedicat.

Premiul pentru inovaţie în protecţia dispozitivelor a fost acordat Bitdefender pentru Bitdefender Box, gardianul reţelei. Alex Bălan, chief security researcher la Bitdefender, a spus:

Eu văd inovaţia ca fiind procesul prin care facem imposibilul să devină posibil. Motorul principal pentru inovaţie sunt banii. Din 2014 până în 2017 Bitdefender a investit 89 de milioane de euro în cercetare şi dezvoltare. Eu cred că este o sumă importantă. Nu avem acea presiune de a crea ceva care să facă bani mâine. Asta a fost cultura dintotdeauna şi a ajutat foarte mult.

Proiectul Box a pornit acum 5 ani, pentru că am văzut că dispozitivele smart precum televizoarele, frigiderele vor reprezenta un vector de atac. Încercăm să înţelegem cum sunt atacate toate dispozitivele din casă şi să furnizăm securitate pentru absolut tot. Bitdefender Box a fost primul dispozitiv care adresa IoT security consumatorului obişnuit, apoi au urmat alţii.

Unul dintre motivele pentru care inovăm noi la Bitdefender este curiozitatea. Mi se pare că este una dintre cele mai importante calităţi pe care le poate avea un om. Un număr dintre proiectele noastre s-au născut la bere, într-un bar de prin Cotroceni. „Ce-ar fi să facem asta? Păi cum? Păi facem aşa.” Apoi ne-am dus la birou şi am început să pescuim oameni din diferite echipe, să facem o celulă pentru un „proof of concept”, am văzut că merge, iar 6 luni mai târziu l-am trimis la incubat la departamentul de ingineri, ei au început să construiască în jurul lui. De asemenea, cred că inovaţia ţine şi de ambiţie, de ego, dacă nu simţi nevoia să faci ceva, să te afirmi, s-ar putea să rămâi în zona de mijloc. Mândria te determină să faci mai mult, să faci lucruri noi, să ai curajul să te afirmi.

Inovaţia este bună, poate aduce un influx de venituri, dar dacă nu continui să inovezi, te vei pierde în câţiva ani. Dropbox este un exemplu. A fost superb când s-a lansat. S-au lansat mai multe servicii asemănătoare, dar abia la Google Drive serviciul Dropbox a început să se destabilizeze. Iar acum Dropbox a ajuns să nu mai fie soluţia de stocare preferată. Este foarte important să se continue procesul de inovaţie, dacă nu pe tehnic atunci pe partea de marketing.

Premiul pentru inovaţie în asistenţă medicală pediatrică a fost acordat APS pentru proiectul Peditel 1791. Cătălin Chiş, CEO al grupului de firme APS, a spus:

„Proiectul a început dintr-o discuţie cu Cristina Grigore, directoarea fundaţiei Părinţi din România. Ea mi-a spus că am putea ajuta spitalul de copii din Cluj prin amenajarea unei secţii de sterilizare sau am putea lucra la un proiect de call-center.Ardeleanul din mine, omul pragmatic, s-a gândit la amenajarea secţiei de sterilizare. Cristina mi-a spus: «Dar ai spus că vrei să faci doar proiecte cât se poate de inovative, iar amenajarea unei săli de sterilizare nu intră în această categorie». Atunci am zis OK, facem Peditel. A fost un coşmar la început, dar acum se dovedeşte a fi un proiect de succes.

Cred că în România se poate şi o dovedesc cei mai mulţi dintre antreprenori care încearcă să facă ceva, cred că şi statul încearcă să facă ceva, fiecare dintre noi încearcă, dar problema este că ne lipseşte acel lider, leadership care să ne facă să mergem într-o singură direcţie şi să ne aliniem pe lucrul respectiv”.

Întrebat dacă inovaţia din mediul privat este esenţială pentru rezolvarea problemelor din sistemul public de sănătate, Cătălin Chiş a declarat că „mediul privat poate să inoveze, să-şi lase amprenta în societate şi în economie, dar de la un anumit punct este obligaţia statului să ajute. Cred că proiecte de genul SMURD, care au plecat dintr-o iniţiativă privată, şi alte proiecte de acest gen îşi lasă amprenta şi schimbă câte puţin mediul public”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.