Povestea reginelor vinului din România. Un sfert din producţia anuală iese din mâinile lor

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 05 aprilie 2015 4016 afişări

În ultimul deceniu, în domeniul vinului tot mai multe doamne. Cu tradiţie de familie sau cu pasiuni mai recente în producţia vinului, antreprenoarele din viticultură au, fiecare, câte o poveste de spus. La fel şi vinurile lor.

Povestea reginelor vinului din România. Un sfert din producţia anuală iese din mâinile lor

Amrei 
Beck

coproprietar


Crama 
Liliac

Anul înfiinţării:
 2010


Cifră de afaceri 2014: 
3 mil. lei


Angajaţi: 22


„Ca fiică a unui pasionat de vinuri, am avut mereu în preajmă câte un pahar de vin bun, chiar dacă am fost impresionată mai mult de miros decât de gust“, spune Amrei Beck, coproprierar al amb holding, sub umbrela căruia îşi desfăşoară activitatea Crama Liliac, aflată în Transilvania. Din copilărie, povesteşte ea, şi-a însoţit tatăl în călătorii, fiindu-i în preajmă deopotrivă în cazul activităţilor personale dar şi de afaceri.

„Am văzut că spiritul său antreprenorial este motorul tuturor acţiunilor sale şi în afara activităţilor din zona de real estate a încercat mereu să se implice în proiecte cu activităţi în natură. În 2010 s-a ivit ocazia de a începe o afacere cu vinuri, acela fiind începutul poveştii Liliac.“ Acum, amb Wine produce şi vinde în România brandurile de vinuri Liliac, Young Liliac şi Crepuscul, produse la Crama Liliac. Trei etape de invesţiţii au fost deja încheiate: investiţia iniţială de 3 milioane euro a fost realizată în 2011 pentru preluarea şi cultivarea a 38 de hectare de vie în Transilva-nia, în regiunea Batoş (Mureş) şi Vermeş Lechinţa (Bistriţa-Năsăud), şi pentru dezvoltarea unităţii de vinificare.

În 2012-2013 au urmat investiţii de 1 milion de euro, pentru extinderea suprafeţelor de viţă-de-vie cultivate şi a facilităţilor de producţie, iar a treia investiţie, de aproape 1 milion de euro, a vizat extinderea cramei pe parcursul anului trecut. amb Wine deţine aproape 53 de hectare plantate cu struguri de soiuri nobile şi are o capacitate de producţie de 260.000 de litri (aproximativ 340.000 de sticle), folosind tehnologii de vinificare ce includ chiar şi metoda Schilfwein, o premieră în România. Pentru 2015, previziunile amb Wine se referă la o cifră de afaceri de 4 milioane de lei, în creştere cu 25% faţă de 2014. Afacerea este poziţionată drept cramă boutique, vinurile din gama Liliac fiind plasate în categoria vinurilor premium şi se vând doar în horeca şi în magazine specializate.

Crama Liliac nu este însă prima investiţie în România a austriecilor; Alfred Michael Beck împreună cu fiica sa, Amrei Beck, au decis în urmă cu circa nouă ani să investească în agricultură, în Romania. Au înfiinţat în 2006 o fermă de cereale în judeţul Olt, care are acum în exploatare şi în proprietate circa 700 ha, fiind complet utilată şi tehnologizată.

Amrei Beck spune că apreciază România, prin prisma biodiversităţii şi a frumuseţilor naturale, dar şi prin prisma calităţii oamenilor de aici. Este responsabilă împreună cu restul echipei de la cramă, povesteşte ea, de crearea imaginii de brand, de partea de design a companiei, deopotrivă pentru Liliac şi în social media, adică tot felul de materiale de publicitate. „Inspi-raţia pentru o zi de muncă este cu siguranţă natura înconjurătoare, iar impresiile culese cu ocazia vizitelor regulate la Batoş şi Lechinţa stau la baza muncii zilnice de birou“, spune tânăra austriacă, moştenitoare a unui imperiu.

„Cu cât muncesc mai mult (la Liliac – n.red.), cu atât mai pasionată devin de acest subiect. Viile noastre sunt în creştere şi sper ca şi cunoştinţele mele să crească direct proporţional cu atribuţiile mele.“ Tânăra austriacă spune că nu obişnuieşte să-şi împărtăşească punc-tul de vedere în mod vocal, ci se exprimă prin artă sau în manieră scrisă. Prin urmare, a urmat cursurile de grafică şi design interior la NDU în St. Pölten, Austria, iar apoi a urmat a absolvit cursurile Universităţii Tehnice din Viena, unde a studiat plani-ficarea urbană. „Pentru a mă descrie pe scurt, aş spune că sunt mai degrabă o persoană introvertită, căreia îi place să privească, să asculte şi să studieze mediul înconjurător decât să vorbească despre asta.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/povestea-reginelor-vinului-din-romania-un-sfert-din-productia-anuala-iese-din-mainile-lor-14105138
14105138
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.