Povestea celui mai mare transportator roman
Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, si-a restructurat compania si incepe lupta pentru mentinerea locului intai pe piata
Dupa cum spune si Christian Coolsaet, managing director al Volvo Romania, mediul economic dificil din acest an a lasat o mare parte din flota transportatorilor neutilizata, ceea ce a afectat si vanzarile de camioane, care au scazut semnificativ fata de 2008 - cand insa au crescut fabulos. "Nu vom mai vedea asa ceva curand", incheie Coolsaet.
Estimarile sunt acum optimiste; ce a fost mai greu din criza a trecut, dupa cum arata datele de la Edy Spedition. "Compania are acum sansa de a trece foarte bine peste criza economica si de a-si intari pozitia in piata", este de parere Horia Manda. Mai ales ca Edy nu e singur: "Exista interesul nostru (al BAF - n.red.) si al Volvo, pentru care Edy este cel mai mare client din estul Europei, ca firma sa preia in aceasta perioada cat mai multe contracte si sa se dezvolte".
Alin Popa este cel mai increzator ca va fi bine din 2010: "Perceptia mea este ca totdeauna firmele bune ies si mai bune dupa perioade dificile. In business, fiecare zi e o oportunitate, dar in perioada asta sunt mai multe oportunitati intr-o zi. A fost mai greu in prima parte a anului, dar acum e ok".
Planul lui Alin Popa este de a se dezvolta prin achizitii in aceasta perioada: "Avem in plan sa cumparam in viitorul apropiat, atat timp cat piata ne permite. Dezvoltarea noastra merge acum pe doua planuri: dezvoltare organica a companiei si explorarea pietei, pentru a capta cat mai multe din oportunitatile care apar in perioada asta, care nu existau pana acum - inclusiv de a intra pe noi directii de business". Achizitiile par a fi o solutie mult mai simpla acum: dupa dezvoltarea unui prim greenfield, Edy Polska (o companie de transport si distributie in Polonia, prin care 20 de tiruri Edy deruleaza un contract de transport cu Coca-Cola), compania si-a dat seama ca achizitiile, fuziunile sau parteneriatele sunt o solutie mai buna. "Vom prefera aceasta formula decat investitiile greenfield, dar una nu o exclude pe cealalta", spune Gontariu.
Dincolo de achizitii, actionarii Edy asteapta dezghetarea pietei pentru a o putea lua de la capat cu planul anterior de dezvoltare, dezvoltat inca din 2005-2006, cand incepuse cresterea accelerata si se vedea deja drumul pe care trebuia sa mearga Edy Spedition. "Edy vrea sa fie recunoscut ca fiind cel mai mare operator de transport din CEE, ca un cap de pod din Europa catre Orient", dupa cum spune Alin Popa. In 2008, managementul Edy ar fi spus ca pot atinge acest obiectiv in cinci ani, dar in 2009 un orizont de opt ani pare mult mai plauzibil.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro