Povestea celui mai mare transportator roman

Postat la 13 octombrie 2009 8076 afişări

Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, si-a restructurat compania si incepe lupta pentru mentinerea locului intai pe piata

Horia Manda, oficialul BAF in Romania, a vorbit atunci cu toti, cautand o oportunitate de investitii pe piata de transporturi. "Am gasit la Edy un antreprenor care a stiut tot timpul sa intuiasca trendurile, avand nu doar afaceri de transport, ci tot lantul valoric care i-a permis sa creasca: distributie proprie de carburanti, service, contracte mari si stabile. Plus de asta, inca de la primele discutii mi-am dat seama ca antreprenorul avea deja in plan intrarea pe logistica, cea mai mare oportunitate existenta pentru o companie de transport", rezuma Horia Manda decizia de a investi in compania de la Hunedoara. Din 2005, Edy a inceput sa se detaseze de plutonul transportatorilor: "A fost un boom din 2005, curba a fost agresiva, iar cresterea economica s-a reflectat direct in cresterea companiei".

In paralel, cresteau insa si alte afaceri de transport. Ioan Lazar de la Pitesti dezvolta in paralel doua companii: Lazar International Company si Hödlmayr-Lazar (un joint- venture intre omul de afaceri si holdingul austriac, transportatorul Dacia). Dumagas de la Craiova intrase pe o panta ascendenta, isi crescuse flota si lucra deja cu subcontractori, iar Dunca Expeditii discuta deja despre proiecte care necesitau 500 de camioane.

Dincolo de dezvoltarea afacerilor, toti transportatorii se gandeau din 2005-2006 la logistica. Asadar, orasele de granita, cele legate de coridoarele de transport sau cele cu o crestere buna a comertului au devenit imediat tinte in acest scop.

Pentru dezvoltarea afacerilor de logistica, Alin Popa a infiintat in 2006 doua firme separate: Edy Logistics, cu activitate pe partea de depozitare si distributie secundara, si Edy Invest, care a actionat ca un dezvoltator pentru crearea retelei de centre logistice. In 2006 si 2007, Edy Invest a derulat investitii de 50 de milioane de euro, din care a cumparat terenuri pentru ulterioare dezvoltari in Timisoara, Cluj, Ploiesti si Constanta, si a construit depozitele de la Deva si Timisoara. "Acum, Edy opereaza opt depozite in tara, dintre care doua proprii si sase inchiriate, acoperind cererea din punct de vedere geografic; proiectele Edy Invest au fost insa pentru moment inghetate - asteptam intai dezghetarea pietei", spune Florin Gontariu. Odata cu dezghetarea pietei, ar urma revenirea la planul initial. Gontariu spune ca harta Edy Logistic poate urmari harta consumului sau o mapare a dezvoltarilor industriale - "vom merge unde ne vor cere clientii".

2008 a fost anul de varf pentru Edy. Flota atinsese deja 1.250 de camioane (dupa investitii in flota de aproape 100 de milioane de euro), serviciile de logistica au atras mai multi clienti cu oferta integrata, insa la final de an cifrele au aratat o mica supriza. Veniturile din afacerile de transport de marfa au fost depasite "la mustata" de Diesel One. Astfel, din cifra de afaceri de 150 de milioane de euro, 43% au venit din transporturi rutiere si 46% din distributia de carburanti. Diesel One si Autocamion Service au fost afaceri create la inceputul anilor 2000, cu scopul de a oferi suport afacerii de transport. Diesel One a fost gandita ca o retea de statii de alimentare cu motorina pe baza de carduri, exclusiv pentru transportatori, iar Autocamion Service a fost rezultatul parteneriatului cu Volvo, prin care au fost deschise doua service-uri Volvo la Timisoara si Deva, care pot repara simultan 30 de camioane.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/povestea-celui-mai-mare-transportator-roman-4986114
4986114
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.