Povestea celui mai mare transportator roman
Alin Popa, fondatorul Edy Spedition, si-a restructurat compania si incepe lupta pentru mentinerea locului intai pe piata
"Afacerea asta a ajuns unde a ajuns datorita antreprenorului", povesteste Florin Gontariu, unul dintre "doctorii" pe care Alin Popa i-a adus in companie din 2008 pentru a trece de la conducerea antreprenoriala la o echipa de manageri profesionisti. Florin Gontariu venea din Coca-Cola, via Heineken, via Numico (Milupa), si a intrat in companie in martie 2008. Stie istoria Edy in special din povestirile sporadice ale lui Alin Popa, cu care e prieten vechi, dar acum vorbeste despre istorie folosind persoana intai. E integrat in afacerea Edy, dupa ce s-a mutat cu familia la Timisoara in urma cu mai bine de doi ani.
"Alin Trans a inceput ca o afacere de familie, trei-patru membri ai familiei s-au ocupat de dezvoltarea fiecarui segment si a crescut pe fondul anilor '94-'95, dar boom-ul l-a inregistrat in jurul anului 2005", povesteste Florin Gontariu. La inceputul anilor '90, Alin Trans era o afacere de transport cu cateva camioane. Facea distributie pentru Pepsi in zona Transilvaniei. In 1993, Coca- Cola a inceput operatiunile in zona si a semnat contract tot cu transportatorul de la Hunedoara. Momentul semnarii cu Coca-Cola s-a dovedit ulterior mult mai important decat parea cand Alin Trans a inceput distributia pe aceasta zona a tarii pentru producatorul de bauturi, transportand produsele de la fabrici la depozite. Au urmat clienti din ce in ce mai multi, Alin Popa a inceput sa investeasca in masini si a urmat o curba lineara de crestere pana in 1999. La inceputul anilor 2000, pentru Alin Trans incepea o noua epoca: crease deja pentru Coca-Cola prima flota dedicata, brandata, in baza unui contract pe termen lung. Semnase si cu alti clienti mari, cum era Maersk pe transportul containerizat, au venit clientii din automotive si se intrezarea transportul international, mult mai profitabil.
A fost momentul cand Alin Trans a avut nevoie de o institutie financiara in spate, care sa ii sustina dezvoltarea. Prin Volvo Finance Leasing, flota a fost schimbata treptat cu unitati Volvo noi (cap tractor) si cu semiremorci Schmidt. Colaborarea cu Volvo a venit in momentul oportun: in 2002 a aparut oportunitatea unor volume mai importante de transport international. Atunci Alin Popa a decis ca acestea sa se desfasoare printr-o firma distincta, Edy International Spedition. Saltul cel mai important a venit insa in 2005, cand transportul international si-a aratat potentialul si Alin Popa s-a vazut nevoit sa-si dubleze flota.
Dupa un 2005 plin de noutati, in luna decembrie Alin Popa a decis sa si vanda un pachet minoritar din companie: astfel a intrat in actionariat fondul de investitii Balkan Accession Fund, cumparand 17,5% din actiuni. Miscarea fondului de investitii a cam surprins piata atunci; Alin Trans era, in topul transportatorilor, pe locul cinci, cu afaceri de 25 de milioane de euro, piata fiind dominata de alte afaceri de profil.
Masuri anticriza
Setul de masuri adoptate de managementul Edy Spedition de la sfarsitul anului 2008 a fost considerat atipic atat de membri din interiorul companiei, cat sI de piata. Masurile au permis insa companiei sa estimeze pentru 2009 EBITDA de 20%, in crestere fata de 12% anul trecut. De asemenea, aceste masuri au permis scaderea costurilor companiei cu 21%, in conditiile in care veniturile din activitatea de transport au scazut cu 15%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro