Povestea celui mai longeviv CEO la singura companie americană de asigurări din România

Autor: Crenguta Nicolae Postat la 07 mai 2013 1567 afişări

Theodor Alexandrescu, cel mai longeviv CEO la singura companie americană de asigurări din Romănia, pune într-o perspectivă net optimistă rolul asigurărilor în perioada post-criză, marcată de îmbătrânirea populaţiei, de nevoia de reformă a sistemului de sănătate şi de nesiguranţa investiţiilor personale. Pledoaria lui se sprijină pe experienţa trecută cu bine a crizei AIG din 2008: fosta AIG Life, ulterior Alico, actualmente Metropolitan Life îşi păstrează poziţia de top între asigurători, iar acum aspiră să ajungă pe primul loc în piaţă până în 2016.

Povestea celui mai longeviv CEO la singura companie americană de asigurări din România

Pentru companie, perioada actuală este una de rebranding şi de integrare a afacerilor, după ce a trecut prin două schimbări de nume şi prin achiziţia unui alt asigurător - Aviva. În 2010, planul de vânzare a companiilor din grupul AIG a dus la prima schimbare de nume: AIG Life a devenit Alico Asigurări România, după numele acţionarului majoritar (American Life Insurance Company, membră a grupului AIG), în timp ce AIG România, subsidiara locală de asigurări generale a AIG, a devenit Chartis România. La câteva luni distanţă, grupul american Metropolitan Life Insurance Company (MetLife) cumpără Alico şi intră pe piaţa din România, unde a preluat Alico Asigurări (a treia firmă de asigurări din ţară, după ING Asigurări de Viaţă şi BCR Asigurări de Viaţă) şi Alico Pensii. Anul trecut, MetLife a anunţat achiziţia firmelor Aviva Asigurări de Viaţă, şi Aviva Pensii Private, în cadrul operaţiunii de preluare a afacerilor din România, Ungaria şi Cehia ale companiei britanice Aviva.

Procesul de integrare l-a adus pe Theodor Alexandrescu, directorul general al Alico Asigurări şi preşedintele CA al Metropolitan Life, la conducerea operaţiunilor de asigurări de viaţă ale Metropolitan Life, reprezentând cca 16% din piaţa de profil, cu cca 1,1 mil. clienţi. Acum, planul este ca până în 2016, Metropolitan Life România să ajungă lider de piaţă, prin două strategii: achiziţia ("MetLife este specialistă în achiziţii şi compania cea mai activă în achiziţii") şi creşterea organică. Cel mai important lucru într-o achiziţie, insistă el, nu este însă cumpărarea, ci integrarea pe toate planurile - financiar, HR, portofoliu, distribuţie - care asigură sinergia şi eficienţa operaţiunilor.

"Notorietatea brandului a scăzut cu Alico, iar acum investim pentru a-l creşte", rezumă şeful Metropolitan Life momentul actual al companiei. "Nu am investit în poziţionarea Alico, ci am comunicat clienţilor ce înseamnă pentru ei schimbarea de brand, faptul că nu se modifică poliţele, condiţiile contractuale şi aşa mai departe. Şi am avut o retenţie foarte bună a clienţilor." Ţinând, de altfel, să ilustreze concret procesul de rebranding, managerul a apărut la evenimentul MEET THE CEO însoţit de o uriaşă mascotă a lui Snoopy, căţelul din benzile desenate "Peanuts" create de Charles Schultz. Mascota Snoopy este asociată din 1985 cu brandul Metropolitan Life şi tot ea a sunat clopoţelul de deschidere a Bursei din New York cu ocazia IPO derulate de companie în 2000. "Orice decizie legată de brand sau de nevoile clienţilor o luăm pe bază de studii şi am investit peste 100.000 de euro în studii, înainte să decidem în privinţa numelui Metropolitan Life (şi nu MetLife, spre a nu se confunda cu brandul autohton MedLife) şi a folosirii lui Snoopy", afirmă Alexandrescu. "În ţările arabe, de pildă, Snoopy n-ar fi fost bine primit; imaginea unui câine are acolo altă conotaţie. Aici, în schimb, comunică aceleaşi valori ca în America: e prietenos, apropiat şi de încredere."

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/povestea-celui-mai-longeviv-ceo-la-singura-companie-americana-de-asigurari-din-romania-10851817
10851817
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.