Noua mobilitate urbană. Trotineta, scuterul, skateboardul şi segway-ul au devenit cool

Autor: Ioana Matei Postat la 31 august 2014 2082 afişări

Moda transportului pe două roţi, care a cuprins România urbană în ultimii ani, a crescut mare şi s-a diversificat. Bicicleta a devenit un mijloc de transport vizibil şi nelipsit de pe străzi. Au devenit cool trotineta, scuterul, skateboardul, segway-ul sau maşina electrică. Cât de dispuşi sunt românii să renunţe la condusul maşinii şi să încurajeze mijloacele de transport alternative?

Noua mobilitate urbană. Trotineta, scuterul, skateboardul şi segway-ul au devenit cool

Sistemul aduce un beneficiu comunităţii, prin propunerea unei alternative de transport nepoluante, dar şi pentru companii: îşi menţin angajaţii motivaţi, fără să le ofere maşină de serviciu, de pildă. Companii precum Raiffeisen Bank, ING Asigurări, Orange România, Daedalus, BNR au pus la dispoziţia angajaţilor biciclete prin intermediul „Biciclete cu cravată“, primul program de bike-sharing gratuit din România destinat centrelor de business.

„În special în lunile de vară (cu excepţia lui august, când este perioadă de concedii), dar şi în celelalte luni în care vremea permite utilizarea lor, bicicletele sunt foarte solicitate - de la lansarea programului şi până în prezent fiind folosite de mai mult de jumătate dintre angajaţii ING Asigurări de Viaţă pentru diferite perioade“, spun reprezentanţii ING Asigurări. Anul acesta, compania a demarat programul la începutul lunii iulie, iar până în luna august a înregistrat circa 150 de închirieri, prin cele 20 de biciclete puse la dispoziţia angajaţilor. „În plus, constatăm că, în ultimii ani, tot mai mulţi colegi şi-au cumpărat propria bicicletă, pe care o folosesc inclusiv pentru a veni la birou sau pentru a merge la întâlniri“, spune Carmen Soare, director de marketing pentru ING Asigurări de Viaţă.

Orange România a pornit cu biciclete în două sedii în Bucureşti şi, treptat, s-a extins la trei sedii în Bucureşti, unul în Timişoara şi unul în Cluj, parcul cuprinzând în acest moment 35 de biciclete, potrivit Veronicăi Dogaru, corporate communications manager la Orange. Angajaţii Orange au împrumutat în primul an 800 de biciclete, iar în anul următor numărul lor a crescut cu 50%. „De anul trecut există în companie Orange Bike Community, prin care angajaţii organizează periodic plimbări cu bicicletele fie în oraş, fie în afara acestuia“, a declarat Dogaru.

Raiffeisen Bank oferă angajaţilor săi 20 de biciclete în Bucureşti şi încă 30 în Braşov, dar este implicată şi în alte proiecte de bike-sharing. Colaborează cu asociaţia Green Revolution pentru programul de bike-sharing iVelo destinat tuturor, prin StudenOBike, destinat studenţilor, şi prin proiectul de biciclete pentru clienţi. „Am ales să oferim angajaţilor un mijloc alternativ de transport din cel puţin două motive: pe de o parte pentru că ne-o cereau ei, pe de altă parte pentru că ne doream ca angajaţii băncii să devină ambasadorii mersului pe bicicletă şi ai unui stil de viaţă sănătos“, observă Corina Vasile, director de comunicare şi relaţii publice la Raiffeisen Bank. În fiecare an rezultatele programului sunt evaluate, iar, în funcţie de numărul de ore de trafic pe bicicletă, de utilizatori unici, de feedback din comunitate, fie de la personalul băncii sau de la administraţia locală, creşte numărul de biciclete, se deschid centre noi sau se mută cele vechi. „La începutul proiectului, mesajul pe care am vrut să îl transmitem a fost acela că există o masă critică de biciclişti care să justifice dezvoltarea unei infrastructuri de transport alternativ.

Acum mesajul s-a maturizat şi ne dorim să le spunem oamenilor că e mai sănătos, mai plăcut şi mai ieftin să mergi pe bicicletă decât să stai mereu în maşină“, conchide Hasegan. Anul trecut, Raiffeisen a investit 7.649.220 de lei în comunitate, din care 19% sunt dedicaţi mediului, partea de CSR în care sunt incluse şi proiectele cu biciclete.

Dar proiectele de bike-sharing iVelo nu sunt singulare. Compania specializată în producţia de pavaje Elis Pavaje a iniţiat propriul proiect de responsabilitate socială cu biciclete, „Bicicleta Elis Pavaje te aduce sănătos la serviciu!“, prin care pune la dispoziţia angajaţilor săi 140 de biciclete. „Iniţiativa a venit din dorinţa de a ajuta angajaţii să ajungă la serviciu, de a-i îndemna să renunţe la maşină şi să se bucure de avantajele oferite de această metodă de transport: reducerea cheltuielilor de combustibil şi contribuţia la diminuarea poluării, facilitatea deplasării în trafic, dar mai ales importanţa mişcării pentru sănătate, potrivit lui Emil Gota, directorul general al companiei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/noua-mobilitate-urbana-trotineta-scuterul-skateboardul-si-segway-ul-au-devenit-cool-13168417
13168417
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.