Noua generatie a miliardarilor romani

Postat la 22 septembrie 2009 370 afişări

In ultimii ani, cei mai bogati oameni de afaceri din Romania si-au luat alaturi in managementul companiilor pe fiii sau pe fiicele lor. A inceput astfel sa se contureze prima generatie de mostenitori implicati in afacerile crescute in Romania din 1990 incoace. Noul val nu va semana insa prea mult cu cel de acum: multi juniori au studiat in strainatate si au idei diferite de ale parintilor.

Alexander Adamescu n-a dorit deocamdata sa vorbeasca despre planurile sale sau ale familiei sale pentru Flamingo si nici despre modul cum va continua sa se implice in afacerile de familie. "Nu pot deocamdata sa dau nicio declaratie, dar am discutat despre acest aspect cu tatal meu si acest lucru se va intampla mai tarziu", a spus vinerea trecuta Alexander Adamescu, nefiind de acord cu un interviu in acest moment.

Din Flamingo, familia Adamescu a ajuns sa detina saptamana trecuta, prin intermediul mai multor companii, un pachet de aproape 40%. La doua zile dupa tranzactie, Adamescu l-a numit pe fiul sau, Alexander Adamescu, in functia de presedinte al consiliului de administratie, marcand astfel preluarea controlului asupra companiei. "Decizia a luat-o board-ul: familia Adamescu, prin firmele pe care le controleaza, doreste sa-si asume in continuare responsabilitatea in relansarea firmei si si-a exprimat disponibilitatea de a contribui cu resurse la capitalizarea firmei, atat cat este nevoie", explica Dragos Simion, ce va ramane in consiliul de administratie pana in luna aprilie a anului viitor. Simion intentioneaza ca in primavara sa se retraga pentru un an sabatic, de relaxare, pe care il tot planifica de la lansarea la bursa a Flamingo, in 2005, fiind insa nevoit sa-l amane de cel putin doua ori.

Atentia pe care a acordat-o Ovidiu Buluc unui proiect prezentat de fiica sa ori decizia brusca a lui Dan Adamescu de a-l numi pe fiul sau la carma Flamingo, cea mai noua si poate cea mai complicata afacere din portofoliul sau, are la baza un element foarte important, care ii determina pe multi antreprenori locali sa treaca fraiele companiei in mainile copiilor. Este vorba de incredere. "Niciodata nu voi avea incredere intr-un angajat asa cum voi avea incredere in copiii mei, cand vor fi destul de mari pentru a ii aduce in afaceri", spune Viorel Micula, unul dintre cei doi frati care detin holdingul European Drinks.

Omul de afaceri crede ca este normal ca orice om de afaceri sa isi transmita afacerile copiilor sai, deoarece acestea "trebuie sa ramana in familie" si motiveaza increderea in capacitatile de afaceri ale fiilor sai in primul rand prin factorul afectiv: "Copiiii mei stiu cat am muncit pentru afacerea asta si stiu ca vor face tot ce vor putea pentru a o duce mai departe". Viorel Micula are doi fii, amandoi la facultate, iar fratele sau, Ioan Micula, are doua fiice, mai mici ca varsta. Iar impartirea afacerilor la patru nu i se pare o problema lui Viorel Micula: "Asa cum au incaput doi, eu si fratele meu, asa vor incapea si patru, chiar sase pana la retragerea noastra".

Desi nu este un sustinator al ideii de preluare a afacerilor de catre copii, consultantul George Butunoiu crede ca acest element al increderii este momentan foarte important, deoarece duce la mai putine conflicte si pastreaza atentia asupra elementelor cu adevarat importante intr-un business: "De aceea recomand si eu deocamdata mentinerea businessului in familie si ar fi bine ca acest model sa se mai mentina inca 10-20 de ani, pana cand se vor schimba si generatiile, si mentalitatile".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/noua-generatie-a-miliardarilor-romani-4918021
4918021
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.