Noua generatie a miliardarilor romani

Postat la 22 septembrie 2009 370 afişări

In ultimii ani, cei mai bogati oameni de afaceri din Romania si-au luat alaturi in managementul companiilor pe fiii sau pe fiicele lor. A inceput astfel sa se contureze prima generatie de mostenitori implicati in afacerile crescute in Romania din 1990 incoace. Noul val nu va semana insa prea mult cu cel de acum: multi juniori au studiat in strainatate si au idei diferite de ale parintilor.

Ioana Radu von Saucken a intrat in companie direct intr-o functie de management, dar "de proba". Tatal sau a testat-o in felul acesta. Un caz similar s-a intamplat si cu Isabelle Iacob, fiica omului de afaceri Ovidiu Buluc - proprietarul Farmexim, unul dintre cele mai puternice grupuri farmaceutice din Romania, cu afaceri de 250 mil. euro in 2008. In 1997, Help Net era un simplu proiect de MBA, dezvoltat de fiica lui Ovidiu Buluc, Isabelle, atunci in varsta de 26 de ani. Fiica lui Ovidiu Buluc terminase Facultatea de Comert din ASE la inceputul anilor '90 si lucrase deja in companie de la marketing la vanzari, apoi la achizitii si logistica. Grupul se dezvoltase si, cum in calitate de distribuitor Farmexim deservea farmacistii, Isabelle a considerat oportuna deschiderea unei farmacii. "La inceput eram foarte entuziasti si am crezut ca o sa fie foarte simplu, dar nu a fost asa", povesteste Isabelle Iacob, care a dezvoltat proiectul de MBA adaptandu-l continuu la piata. In noiembrie 2001, Help Net s-a separat de Farmexim, fiind in prezent o companie independenta, parte din grup, cu afaceri de 62 de milioane de euro anul trecut, bani rulati de cele 105 farmacii unde lucreaza aproximativ 900 de oameni.

Intr-o maniera similara, Adamescu senior a preferat sa il numeasca pe Alexander la conducerea unei companii nou-intrate in grup. Afacerile lui Dan Adamescu sunt in special in zona de comert si asigurari, iar preluarea controlului la Flamingo a fost pe atat de neasteptata pe cat a fost si desemnarea unui manager cu totul nou in domeniu.

La 31 de ani, despre Alexander Bogdan Adamescu se poate spune ca are o colectie destul de impresionanta si foarte variata de diplome de studii. Dupa ce a urmat liceul in Germania, a absolvit facultatea in Franta, la Paris, cu specializarea in filozofie, iar studiile postuniversitare pentru specializarile economie, statistica si matematica le-a facut in Germania si Franta. In urma cu patru ani, Alexander Adamescu s-a mutat insa la New York, unde a lucrat ca cercetator la Universitatea din New York (NYU) si ca asociat al firmei de consultanta McKinsey.

Din 2006, a preferat insa sa se intoarca in Romania, implicandu-se de atunci in coordonarea majoritatii afacerilor familiei. In Astra, spre exemplu, face parte din consiliul de supraveghere alaturi de tatal sau si de Andreas Brandstetter. Insa Alexander Adamescu si-a facut intrarea in mediul de afaceri local odata cu preluarea conducerii Flamingo, inlocuindu-l pe Dragos Simion, cel ce a coordonat restructurarea din ultima perioada a companiei.

Obiectivul initial al lui Simion a fost pregatirea companiei pentru o vanzare catre un investitor strategic, intr-un orizont de trei ani, obiectiv care, pe masura ce s-a instalat criza, s-a transformat intr-o lupta pentru supravietuirea companiei. Datele problemei se schimba astfel, pentru ca mostenitorul imperiului Adamescu trebuie sa-si dedice cea mai mare parte a timpului pentru a tine compania pe linia de plutire in aceasta perioada economica dificila, dar si pentru a atrage capital atat prin emisiunea de obligatiuni, cat si prin intermediul bancilor, luand practic rolul unui investitor strategic. "Presedintele nu este neaparat responsabil cu performanta firmei, lucru ce cade preponderent in sarcina executivului, dar are o cota de responsabilitate in deciziile strategice", explica Simion ce inseamna de fapt aceasta functie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/noua-generatie-a-miliardarilor-romani-4918021
4918021
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.