Marketingul a murit! Trăiască marketingul!

Autor: Dorin Oancea Postat la 14 noiembrie 2011 175 afişări

Nu suntem primii care spun asta şi mulţi dintre interlocutorii cu care am vorbit ne-au contrazis şi au simţit nevoia să nuanţeze serios afirmaţia că marketingul, aşa cum îl cunoaştem Şi cum a fost definit în urmă cu multe zeci de ani nu mai funcţionează. Dar o spunem cinstit: este numai o jonglerie gazetărească, o strategie de marketing, menită să atragă. Ce vrem să spunem de fapt este mai complicat; este vorba de schimbare, de clientul 2.0, de web 2.0 şi de vânzări 2.0, aşa cum spune unul dintre invitaţii la cea mai recentă ediţie a BUSINESS Club, discuţie pe care o puteţi citi în paginile următoare.

ALEXANDRU PETRESCU, ESOP:Pentru că la noi există două mentalităţi. Una că preţul nu reflectă calitatea totdeauna. Alta este cea pe tiparul "îmi repar singur maşina".

CAMELIA DRAGOMIRESCU, AMBIENT: Conceptul de servicii este mai slab dezvoltat aici decât în alte ţări şi este clar că pe zona aceasta vor fi cele mai rapide dezvoltări. Şi trebuie să faceţi pionierat; şi noi facem asta.

ALEXANDRU PETRESCU, ESOP: Cred că acum cei mai mulţi dintre cumpărători, mai ales în cazul bunurilor de larg consum, fac achiziţii gândindu-se dacă salvează sau nu bani; pentru că acest gen de cumpărături sunt repetitive. Şi au nevoia de a face economii, de a avea un ban pus deoparte. Noi vindem case, de vreo doi ani, adică în plină criză. Dezvoltatorii curajoşi pe piaţă, ca şi noi, au mizat pe campanii de marketing foarte bune. În prezent, pe timp de criză, nu numai că majoritatea companiilor taie bugetul de marketing, dar te şi uiţi foarte atent pe rezultate, lucru care nu se prea întâmpla în trecut. Un impact mare a avut Google, care a schimbat radical stilul de marketing. Iar internetul creşte foarte mult în ponderea bugetelor dedicate de companii pentru campanii.

MIHAELA NICOLA, THE GROUP: Dar internetul nu poate da nici masă critică de informare şi nici autoritate.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/marketingul-a-murit-traiasca-marketingul-8964075
8964075
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.