Ghid de ţinută şi conduită în afaceri. Cum se îmbracă cei care mişcă economia României

Autor: Ioana Matei Postat la 25 august 2013 5111 afişări

Nimeni nu devine om de afaceri peste noapte. La fel cum nimeni nu învaţă peste noapte cum să poarte o conversaţie, cum să îşi aleagă butonii de la cămaşă şi vinul la restaurant sau cum să negocieze contracte relaxat în timp ce joacă golf. Stilul personal creşte simultan cu businessul şi ar fi bine ca niciunul dintre ele să nu rămână în urmă.

Ghid de ţinută şi conduită în afaceri. Cum se îmbracă cei care mişcă economia României

Spre deosebire de alte ţări cu o istorie mai bogată în navigaţie, la noi, yachtul este privit ca un simbol al bogăţiei, mai puţin cunoscut ca sport. Yachturile cu motor, cu preţuri de peste 30.000 de euro, sunt destinate oamenilor cu puţin timp şi care preferă ieşiri scurte, urmate de petreceri în port la bordul ambarcaţiunii. „În această situaţie, componenta de imagine este legată strict de capacitatea financiară: barca spune strict câţi bani poţi cheltui pe un lucru nu extraordinar de util.„ Yachtul cu motor este astfel o dovadă de bonitate şi un element de orgoliu, important în clasa de business de la noi, potrivit lui Mîndruţă.

ARTA CONVERSAŢIEI, SINGURA CARE NU SE POATE CUMPĂRA. Dacă nu pe yacht sau la golf, cea mai accesibilă variantă pentru discuţiile de afaceri sunt mesele de afaceri. În cadrul acestora, nu există un set de reguli de care să se ţină cont, mai mult decât cele la limita bunului simţ, potrivit lui George Butunoiu, specialist în resurse umane şi proprietar de restaurant. De asemenea, locaţiile nu sunt importante, Butunoiu exemplificând cu un restaurant din Vancouver, Canada, în care clienţii sunt deopotrivă marinari şi oameni de afaceri care beau pahare cu vin de 1.000 de euro. Vinul este de fapt băutura care susţine orgoliul oamenilor de business, aceasta fiind băutura preferată în cadrul întâlnirilor lor.

„Succesul în afaceri nu este neapărat condiţionat de valoarea vinului cumpărat„, spune somelierul Eduard Jakab. Pentru a demonstra că sunt buni în ceea ce fac, oamenii de afaceri se bazează pe o asociere corectă a vinului cu mâncarea. Totuşi, preţul pentru un vin „corect„ porneşte de la 18 lei în restaurantele din România. Oferta vinurilor autohtone de tip premium este suficient de bogată, prin urmare cumpărarea celor franţuzeşti sau italieneşti nu indică neapărat un caracter de cunoscător. Vinul a început să înlocuiască cocktailurile şi în cadrul evenimentelor mai ample de afaceri, paharul de vin având o altă eleganţă faţă de cel de cocktail, „care duce spre drinking socially„.

Cei care vor să demonstreze putere financiară pot să comande şampanie, cu preţuri care pornesc de la 500 de lei pentru cea veritabilă, din regiunea Champagne din Franţa, dar care poate ajunge şi la 2.500 de lei.

Toate simbolurile de statut şi vestimentaţie elegantă menţionate mai sus trebuie completate de o preocupare faţă de comportamentul public raportat la aşteptările celorlalţi, concluzionează Octavian Pantiş, managing director al companiei de consultanţă TMI România. „E dezamăgitor, de exemplu, să vezi şeful unei companii de succes prezentând cu emoţii, incoerent, nepregătit şi neconvingător strategia pe următoarea perioadă în faţa celor 50 sau 500 de angajaţi.„ Prin urmare, la trainingurile organizate de el, a observat oameni de afaceri din diferite companii şi departamente care au în comun faptul că o idee nu poate fi vândută

printr-un limbaj întortocheat, agresiv sau timid. De asemenea, la întregul kit al omului de afaceri se adaugă respectarea promisiunilor, manifestarea respectului pentru timpul celorlalţi şi conştientizarea că ceea ce este important pentru el nu este la fel de important pentru ceilalţi.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
om de afaceri,
business,
cover story,
stil,
haine,
moda
/cover-story/ghid-de-tinuta-si-conduita-in-afaceri-cum-se-imbraca-cei-care-misca-economia-romaniei-11271088
11271088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.