Ghid de ţinută şi conduită în afaceri. Cum se îmbracă cei care mişcă economia României

Autor: Ioana Matei Postat la 25 august 2013 5111 afişări

Nimeni nu devine om de afaceri peste noapte. La fel cum nimeni nu învaţă peste noapte cum să poarte o conversaţie, cum să îşi aleagă butonii de la cămaşă şi vinul la restaurant sau cum să negocieze contracte relaxat în timp ce joacă golf. Stilul personal creşte simultan cu businessul şi ar fi bine ca niciunul dintre ele să nu rămână în urmă.

Ghid de ţinută şi conduită în afaceri. Cum se îmbracă cei care mişcă economia României

A observat o tendinţă ca oamenii din afaceri din mediul privat să prefere maşinile puternice de tip SUV, cât mai dotate, sau vârfurile de lance la limuzinele BMW, Mercedes sau Audi. În cazul corporaţiilor, doar cei aflaţi în poziţii de conducere ţintesc spre astfel de maşini, restul angajaţilor „se codesc„ şi sunt restricţionaţi de buget. O alternativă la BMW, Mercedes sau Audi este Range Rover-ul, din ce în ce mai văzut pe străzile Capitalei.

Cel mai vândut model din portofoliul Auto Trading Team este Range Rover Evoque, model pentru care compania a fost lider între dealerii Land Rover. În ce priveşte femeile de afaceri, ele preferă maşinile automate sau spaţioase, germane sau japoneze, dar nu neapărat voluminoase. De aceea, proporţia de SUV este mult mai mică în rândul cumpărătoarelor. Per ansamblu, dacă sunt căutate în continuare confortul sau calitatea, principalul criteriu care stabileşte opţiunea de cumpărare este preţul.

În special antreprenorii şi directorii generali combină toate cele de mai sus cu sportul. Gabriel Vasilescu, director de operaţiuni al World Class România, reţeaua de săli de fitness cu o cifră de afaceri de 9 milioane de euro anul trecut, spune că sala de fitness a devenit un loc propice pentru întâlniri de afaceri şi că a văzut de multe ori clienţi care discută afaceri în timp ce aleargă pe bandă. „Circa 95% din clienţi sunt interesaţi de aspectul fizic„, explică el, precizând că a identificat în România o tendinţă diferită de cluburile din Vest, unde fitnessul şi sportul sunt asociate cu sănătatea: „A devenit trendy să ne antrenăm, avem o categorie de clientelă care îşi doreşte să fie văzută„. Sala de fitness a devenit astfel un loc în care clienţii petrec circa două ore din zi, nu doar pentru sport, ci şi pentru a socializa. Compania are circa 20.000 de clienţi, iar veniturile vin în proporţie de 35% din zona de abonamente corporate, restul din zona clienţilor privaţi.

Din segmentul de corporate, există 65 de companii, cei mai mulţi venind din telecom şi din banking. „Categoric 90% din clienţii noştri individuali sunt antreprenori şi au propria afacere.„ Dacă media abonamentului este de circa 55 de euro lunar, Vasilescu a observat că cei din middle şi top management alocă circa 10% din venituri, adică aproximativ 500 de euro, abonamentelor la sală, pe servicii exclusiviste, precum un antrenor personal.

Iar dacă banda de alergat devine din ce în ce mai familiară omului de afaceri autohton, un sport nou a intrat în cercurile exclusiviste şi nu numai. Dintre cei circa 1.000 de jucători de golf din România, 85% vin din mediul de afaceri, potrivit lui Mihai Olaru, unul dintre iniţiatorii Golf & Country Club din Bucureşti. Ideea deschiderii unui astfel de club i-a venit în urmă cu câţiva ani, după ce, discutând cu un om de afaceri din Italia, acesta a întrebat unde e golful, referindu-se la cele câteva „parodii„ de cluburi existente atunci.

După golf, următoarea etapă în afirmarea statutului este, probabil, navigaţia. 80% din proprietarii de ambarcaţiuni provin din mediul de afaceri, dintre care o mare parte sunt antreprenori din construcţii, medical, advertising, turism sau comerţ, potrivit directorului de creaţie al grupului Mediafax, Lucian Mîndruţă, navigator pasionat. Acestei categorii îi aparţin ambarcaţiunile cu preţuri ce depăşesc uneori 100.000 de euro, reprezentând pentru ei o modalitate de a transfera pe mare ceea ce îi duce înainte şi pe uscat: ambiţia şi perseverenţa.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
om de afaceri,
business,
cover story,
stil,
haine,
moda
/cover-story/ghid-de-tinuta-si-conduita-in-afaceri-cum-se-imbraca-cei-care-misca-economia-romaniei-11271088
11271088
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.