Generaţia Y la muncă. Cât de pregătiţi sunt? Cât de pregătiţi suntem?

Autor: Dorin Oancea Postat la 14 septembrie 2014 3135 afişări

În prezent reprezintă mai mult de o treime din forţa de muncă globală şi peste un deceniu vor domina piaţa muncii, societatea, finanţele, tehnologia. Generaţia Y este un tăvălug care, cu ochii în telefon, cu degetul pe butonul de like şi cu abordări personale, se pregăteşte să schimbe lumea. Cum privesc companiile angajaţii tineri, ce provocări apar, ce tensiuni şi ce schimbări?

Ada Palea, directorul de resurse umane al KPMG, remarca, legat de evoluţia slabă a Generaţiei Y în materie de educaţie, că va apărea un dezechilibru important între cerere şi ofertă pe piaţa muncii în rândul tinerilor absolvenţi cu studii medii şi superioare - „un bumerang care ar putea lovi în mod direct economia românească“ în diverse arii precum productivitatea, eficienţa muncii, competitivitatea - care poate conduce la o adâncire a diferenţelor economice „deja mari“ dintre România şi alte ţări. Nu doar statul, ci şi mediul privat ar trebui să se implice pentru a-i dezvolta la locul de muncă, Palea vorbind despre o „datorie morală“ pe care companiile o au faţă de ţara unde activează.

„Indemnizaţia de şomaj acordată celor incapabili să treacă un examen de terminare a unui ciclu important de învăţare-educare devine un mijloc de dezinteresare şi demotivare în pregătirea forţei de muncă a tinerei generaţii, mai ales că acordarea ei apare a fi o consecinţă directă a unui comportament individual şi subiectiv, fără nicio legătură cu cauze obiective“, concluzionează economistul Mircea Coşea.

DAR PÂNĂ LA URMĂ CUM E SĂ FII ŞEF PESTE GENERAŢIA Y?

Pentru Generaţia Y, companiile nu mai reprezintă „lucruri în sine“ faţă de care să fii loial, spune Sorin Faur, directorul de resurse umane al firmei de audit şi consultanţă fiscală BDO Balkans. „Companiile oricum nu mai sunt astăzi ce erau acum 25 de ani, aşa că pentru a compensa această detaşare conceptele de HR în sine au evoluat pentru a se adapta Generaţiei Y. Vorbim astăzi de engagement mai degrabă decât de satisfacţie şi vorbim de EVP (employee value proposition) mai degrabă decât de beneficii. Pentru a fi eficient în rolul de lider în relaţia cu Generaţia Y, trebuie deci să te adaptezi: epoca procedurilor rigide impuse de sus a trecut, sunt necesare dialogul, comunicarea, transparenţa. Angajaţii Generaţiei Y devin nu doar beneficiari ai construcţiei organizaţionale a unei companii, ci cocreatori ai ei! Ei trebuie lăsaţi să se implice în designul şi personalizarea locului de muncă, trebuie lăsaţi să petreacă timp pe canalele de social media în timpul programului pentru a fi productivi (paradoxal?) şi trebuie consultaţi în toate cele care îi privesc“, spune Faur.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/generatia-y-la-munca-cat-de-pregatiti-sunt-cat-de-pregatiti-suntem-13258019
13258019
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.