Fallacher, Orange: „Digitalizarea României este abia la început“

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 12 octombrie 2014 2265 afişări

La trei ani şi jumătate de la preluarea mandatului de CEO al Orange România, Jean-François Fallacher face bilanţul strategiei cu care a venit la conducerea companiei: investiţii masive în infrastructură şi tehnologia 4G care permit companiei să ofere acum viteze la internet comparabile cu reţelele fixe, intrarea pe piaţa TV şi extinderea ofertei de servicii digitale. Trăim o „revoluţie“, digitalizarea, care în România este abia la început şi în care operatorii de telecom pot juca un rol central. Planul Orange este să fie operatorul care conduce piaţa locală în această direcţie, afirmă Fallacher.

Cei mai mari rivali ai Orange pe piaţa de servicii TV sunt RCS&RDS - care are circa trei milioane de clienţi pe satelit şi TV - şi grupul Telekom România, care are aproximativ 1,4 milioane de clienţi prin satelit, cablu şi IPTV.

Pe lângă bugetele semnificative pentru reţeaua de date şi conţinut, Orange a investit puternic şi în alte zone pentru a se adapta noilor cerinţe ale clienţilor şi noului context de pe piaţă: de la lansarea unor aplicaţii pentru echipamente mobile până la magazinul online.

Pe lista acestor acţiuni, care au contribuit - afirmă şeful Orange - la consolidarea bazei de clienţi şi a veniturilor, se numără parteneriatul cu compania Deezer pentru a le oferi clienţilor acces la o bază de date de milioane de melodii, cu compania Bitdefender pentru o aplicaţie de securitate IT pentru terminalele cu platforma software Google Android sau lansarea unui serviciu de cloud, accesibil şi prin aplicaţii dedicate.

Rezultatele – adică numărul de descărcări ale aplicaţiilor, printre altele – arată că deciziile au fost corecte: 200.000 de descărcări pentru aplicaţia antivirus sau 300.000 de descărcări pentru aplicaţia de cloud. Orange a promovat puternic aplicaţia de cloud inclusiv prin decizia de a nu taxa transferul de date prin reţeaua mobilă între terminalele clienţilor şi serverele companiei.

O altă aplicaţie-cheie este cea prin care clienţii îşi pot administra contul la Orange, adică pot vedea consumul de servicii de voce sau date, de exemplu, dar şi să îşi activeze / deactiveze singuri, fără intervenţia unui operator, diferite opţiuni. „Este una dintre aplicaţiile noastre cheie. De la trimestru la trimestru utilizarea aplicaţiei înregistrează o dublare. Este o tendinţă importantă.“

Şeful Orange face o paranteză când vorbeşte despre această aplicaţie. Cele şapte milioane de utilizatori ai reţelei Facebook, cele şase milioane de români care intră zilnic pe internet, cele 2,4 de milioane de smartphone-uri care vor fi vândute probabil în acest an pun presiune pe companiile de servicii, şi în special pe cele care, precum Orange, îşi schimbă procesele interne. „Există un trend pe care îl vedem: o categorie de clienţi care folosesc forumurile sau reţeaua Facebook pentru a ne trimite comentarii sau întrebări şi care nu mai sună la noi în call-center, pentru că această metodă li se pare mai convenabilă. Am creat o echipă specială care le răspunde acestor clienţi“.

Şeful Orange închide paranteza relatând ce schimbări au fost făcute la pagina web a companiei - un alt segment prioritar pentru operator. „Poate că nu este evident pentru oricine, dar chiar ne uităm la toate detaliile, la felul în care clienţii noştri pot lansa comenzi de pe portal: suntem mai exacţi în ceea ce priveşte stocul produselor afişat online şi data estimată de livrare, interacţionăm cu clienţii şi le oferim posibilitatea de a scrie recenzii despre produse.“ Care este scopul acestor schimbări?

Orange.ro devine un portal de comerţ electronic, îşi enunţă obiectivul Fallacher. „Am făcut multe eforturi în ultimii ani pentru a dezvolta portalul şi avem rezultate în urma acestor investiţii. Rata de conversie de pe portal, adică numărul vizitatorilor care şi cumpără ceva de la noi, a crescut cu 25% în prima jumătate a acestui an în raport cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Suntem foarte atenţi şi pentru că vedem că există o schimbare pe piaţă, o migraţie de la lanţurile clasice de retail către online. Nu este ceva ce a apărut dintr-o dată, este o mişcare continuă pe piaţă, dar suntem atenţi la această evoluţie pentru a fi siguri că avem consistenţă pe toate canalele noastre de vânzare.“

Într-o singură zi portalul orange.ro are aproximativ 80.000 de vizitatori unici, conform datelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT). Cele mai vizitate site-uri din România au într-o zi între 500.000 şi 600.000 de vizitatori unici, conform aceleiaşi surse.

Trăgând linie după cei trei ani şi jumătate de mandat, şeful Orange trage concluzia că pariul său, sau mai exact strategia pe care a mers echipa pe care o conduce, a fost potrivită, chiar dacă perioada nu era una care să invite neapărat la optimism. „Dacă mă uit în urmă la acea perioadă, din 2011, era încă una în care criza nu se încheiase, ne aflam încă în declin, astfel că dacă fac o comparaţie între situaţia în care ne aflăm acum şi cea de atunci şi dacă compar ceea ce aveam în minte atunci şi ceea ce am realizat, rezultatele sunt destul de bune. Anul trecut am avut o creştere, veniturile noastre au crescut în raport cu 2012, iar în primul trimestru din 2014 veniturile noastre au crescut semnificativ. În mod evident, odată cu reducerea tarifelor de interconectare, creşterea s-a oprit, dar dacă ne uităm la rezultatele noastre şi excludem impactul tarifelor de terminare, încă suntem pe creştere. Faptul că am atras 184.000 de clienţi noi faţă de anul trecut este o recunoaştere pentru noi că am adus pe piaţă ceva nou, că am investit.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/fallacher-orange-digitalizarea-romaniei-este-abia-la-inceput-13376549
13376549
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.