Fallacher, Orange: „Digitalizarea României este abia la început“

Autor: Adrian Seceleanu Postat la 12 octombrie 2014 2265 afişări

La trei ani şi jumătate de la preluarea mandatului de CEO al Orange România, Jean-François Fallacher face bilanţul strategiei cu care a venit la conducerea companiei: investiţii masive în infrastructură şi tehnologia 4G care permit companiei să ofere acum viteze la internet comparabile cu reţelele fixe, intrarea pe piaţa TV şi extinderea ofertei de servicii digitale. Trăim o „revoluţie“, digitalizarea, care în România este abia la început şi în care operatorii de telecom pot juca un rol central. Planul Orange este să fie operatorul care conduce piaţa locală în această direcţie, afirmă Fallacher.

Care este deci spaţiul de creştere? „Piaţa are încă potenţial din punctul de vedere al ratei de utilizare a smartphone-urilor. După estimările noastre, încă sunt între 60 şi 65% dintre români care utilizează un feature phone, un telefon simplu. Iar dacă ne uităm la ce se întâmplă pe pieţele occidentale, situaţia este exact cea opusă. În mod evident există loc de creştere aici pentru noi, Orange, şi pentru piaţă în general să convingă şi mai mulţi români să folosească un smartphone.“

Creşterea va fi însă mai dificilă decât până acum, pentru că mulţi dintre aceşti clienţi nu vor face acest pas către „lumea digitală“ decât dacă vor avea parte de asistenţă şi de explicaţii, crede Fallacher.

„Haideţi să o recunoaştem: România este încă ţara cu două populaţii diferite - o populaţie urbană care este deja o populaţie digitală, care este prezentă în această lume, şi o populaţie rurală care încă foloseşte telefoane ieftine, şi nu vrea să audă de Internet. Aceasta este realitatea. Va fi nevoie de timp pentru a vedea o evoluţie. Dar dacă ne uităm la un orizont de cinci ani de zile, lucrurile vor fi foarte diferite. Chiar şi atunci vom avea două segmente foarte diferite de clienţi.“

Potrivit datelor de la Institutul Naţional de Statistică, aproximativ o jumătate din cele şapte milioane de gospodării din România se situează în mediul rural.

Planul de creştere al Orange se bazează şi pe aceşti clienţi, însă scenariile ţin cont de paşii suplimentari necesari pentru a determina schimbări în obiceiurile de consum şi tipul de echipamente utilizate. „Eu cred că noi la Orange avem rolul să îi ajutăm pe aceşti utilizatori, pentru că este posibil ca ei să aibă nişte temeri în legătură cu lumea digitală, poate că le este frică de costul datelor, să îşi folosească pe Internet cardul. Trebuie să dovedim zi de zi că suntem parteneri de încredere, este un lucru pe care îl consider foarte important. Sunt multe temeri - generate inclusiv de scandalul internaţional recent al pozelor furate de la nişte staruri - aceste lucruri îi îngrijorează pe oameni. Intimitatea, securitatea sunt cheie, iar  noi la Orange dăm prioritate acestor lucruri. Din ce în ce mai mult în lumea digitală, unde totul devine mai transparent, unde tot ceea ce facem poate fi cunoscut în cealaltă parte a lumii în câteva minute, în această eră oamenii vor aprecia intimitatea, încrederea în operatorul lor. Noi dăm atenţie acestui lucru şi de aceea nu vindem datele clienţilor, nu răspândim pe piaţă datele despre ei, aceasta este o direcţie asumată de Orange. Poate că nu acum, dar în viitor utilizatorii vor da o importanţă din ce în ce mai mare acestor aspecte.“

Migrarea spre această „lume digitală“ este abia la început, iar operatorii de telefonie mobilă pot juca un rol esenţial în creşterea care urmează să fie generată, cu condiţia să găsească strategia potrivită pentru a profita de acest fenomen. „Cred că experimentăm o revoluţie, iar noi, operatorii, ne aflăm în centrul ei. Nu suntem singurii care sunt parte a acestei revoluţii, sunt mai mulţi actori în jurul nostru, dar pe termen lung sunt extrem de optimist în ce priveşte evoluţia segmentului nostru de business. În mod evident, ca în orice altă industrie cred că trebuie să fim atenţi, să fim creativi, să ne asigurăm că luăm deciziile potrivite, pentru că suntem o industrie care se mişcă foarte repede.“

Ce urmează pe piaţa de telecomunicaţii din România? Există patru tendinţe mari pe care le observăm în prezent pe piaţă, afirmă Fallacher - un manager care a venit în România într-un moment în care avea deja o lungă experienţă în industrie, atât în comunicaţii fixe cât şi mobile, atât în Europa cât şi în Asia. Vânzările de smartphone-uri vor continua să avanseze, accentuând astfel şi trecerea clienţilor de la cartele preplătite la abonamente, vânzarea de tablete, dar şi cea de gadgeturi purtabile conectate (indirect) la net va căpăta amploare, la fel ca şi utilizarea serviciilor digitale.

„Există o mişcare pe piaţă - în paralel cu apetitul pentru smartphone-uri - de trecere de pe cartele preplătite către abonamente. România este o piaţă specială pentru că aceste cartele preplătite sunt foarte accesibile, serviciile şi preţul pe minut fiind mici. Vedem însă această tendinţă pentru că planurile noastre tarifare le permit românilor să cumpere telefoane mai accesibile cu pachete de servicii. Este un trend pe care ne aşteptăm să îl vedem continuând în anii următori“, intră în detalii şeful Orange.

„O altă tendinţă este reprezentată de tablete şi aici cred că avem spaţiu de creştere semnificativ atât în segmentul consumer, cât şi în cel business. Văd din ce în ce mai multe companii care realizează că îşi pot îmbunătăţi propria afacere dotând o parte dintre angajaţi cu tablete şi cu aplicaţii adecvate. Este vorba de companii precum cele din industriile de asigurări, bancară, farmaceutică care şi-au echipat forţele de vânzări cu tablete şi aplicaţiile necesare, iar acest lucru a adus beneficii pentru business pentru că, spre exemplu, oamenii nu au mai fost nevoiţi să se întoarcă la birou pentru a introduce date în sistemele IT.“

În ce priveşte diferitele gadgeturi purtabile - precum ceasurile sau brăţările inteligente - pe care Orange le-a adăugat rapid în ofertă, înaintea celorlalţi rivali din telecom, Fallacher afirmă că este vorba de un domeniu-cheie, chiar dacă acestea nu folosesc o cartelă SIM. Pe de o parte includerea lor în ofertă aduce mai mulţi clienţi în magazine, iar pe de altă parte aceste obiecte sunt strâns legate de smartphone-uri şi tablete, făcând astfel parte dintr-un ecosistem pe care Orange vrea să îl ofere integral clienţilor săi.

„Aţi văzut anunţurile Apple, noul lor ceas inteligent pe care îl aşteptăm. În fiecare zi vindem asemenea obiecte care indirect, via Wi-Fi sau Bluetooth, folosesc până la urmă serviciile noastre de date, pentru că ele sunt conectate la net, furnizează date.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/fallacher-orange-digitalizarea-romaniei-este-abia-la-inceput-13376549
13376549
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.