Ce maşini electrice cumpără românii?

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 06 februarie 2017 3067 afişări

Creşterea cu 100% a numărului de maşini electrice înmatriculate sau dublarea numărului de staţii de încărcare din România sunt statistici ce par să descrie o piaţă efervescentă, care şi-a descoperit potenţialul şi se află într-un amplu proces de extindere.

În prezent, în parcările magazinelor Kaufland sunt disponibile 12 puncte de încărcare a maşinilor electrice, în oraşele Arad, Timişoara, Deva, Râmnicu Vâlcea, Sebeş, Cluj-Napoca, Sibiu, Piteşti, Constanţa, Ploieşti, Iaşi şi Bucureşti. „Ne dorim să montăm, în viitorul apropiat, staţii de încărcare a maşinilor electrice şi în parcările magazinelor Kaufland din următoarele oraşe: Oradea, Târgu-Mureş, Sighişoara şi Braşov. Compania îşi doreşte să încurajeze circularea cu maşini eco şi să pună la dispoziţia tuturor o infrastructură care să ofere autonomie celor care deţin maşini electrice sau hibrid, accesibilă tuturor în mod gratuit. Alături de Renovatio, partenerul nostru în acest proiect, Kaufland a lansat prima reţea publică de staţii de încărcare rapidă pentru maşini electrice din România”, spun reprezentanţii Kaufland.

Proiectul a fost lansat în 2016, la începutul lunii aprilie. În acelaşi timp, pe lângă lansarea reţelei de staţii de alimentare, pentru a contribui la dezvoltarea pieţei de vehicule ecologice din România, Kaufland a achiziţionat o flotă de 18 maşini 100% electrice. „O parte din acestea au fost donate ONG-urilor partenere, iar o parte sunt folosite de către angajaţii Kaufland în deplasările zilnice în interes de serviciu, contribuind la reducerea nivelului de poluare într-un oraş deja sufocat de noxe şi poluare fonică”, spun reprezentaţii retailerului.

Un alt exemplu în acest sens este programul-pilot prezentat recent de către OMV Petrom şi Electrica. „Transformările şi tendinţele din domeniul energetic şi al mobilităţii sunt subiecte pe care le urmărim îndeaproape. Chiar dacă piaţa maşinilor electrice este, deocamdată, în fază incipientă, iar în următoarea decadă hidrocarburile vor continua să fie principala sursă de energie la nivel mondial, ne dorim să adoptăm tehnologii noi care să susţină dezvoltarea continuă a gamei de produse si servicii pe care o oferim”, a declarat Adrian Nicolaescu, retail manager în cadrul OMV Petrom. În fiecare dintre cele patru staţii OMV din Bucureşti, precum şi la sediile Electrica şi OMV Petrom vor fi instalate staţii de încărcare rapidă pentru vehicule electrice, acestea având capacitatea maximă de alimentare de 50 kWh. Prin aceste staţii cu încărcare rapidă, un autovehicul 100% electric poate încărca 80% din capacitatea acumulatorului, în aproximativ 20 de minute, faţă de 7-8 ore cât ar dura la o priză care nu este dedicată acestui serviciu.

„De câte ori avem ocazia, spunem aproape obsesiv că vrem un cadru legal, stabil, coerent, o strategie pe termen lung în ceea ce priveşte impozitarea, taxarea, infrastructura şi aşa mai departe. Este unul dintre marile dezavantaje în zona de planificare chiar şi pentru noi, care – să spunem – suntem obişnuiţi cu lipsa de predictibilitate sau cu volatilitatea. Nu avem investiţii întrucât cei din străinătate nu au putut să facă calcule, nu pentru că business case-ul nu ar fi fost bun”, remarcă Cristian Vlaşin, reprezentantul BMW. „Îţi trebuie o strategie de implementare a noilor tehnologii, la care statul poate ajuta, şi o strategie de asigurare a unei infrastructuri astfel încât să devină plauzibilă, eficientă şi fezabilă o astfel de tehnologie într‑un stat ca România”. Vlaşin adaugă că, în ciuda faptului că pe piaţa autohtonă este clar interesul pentru noutăţi, în toate domeniile, „am rămas în urmă cu investiţii precum staţii de încărcare pentru maşini electrice. Sigur, nu suntem atât de aroganţi încât să avem pretenţia de la un guvern să cheltuie bani publici pentru că aşa vrem noi, pentru că ajută businessul. Lucrurile astea se întâmplă într-un mod cât se poate de sustenabil, gândit şi foarte justificat”. Industria auto angrenează locuri de muncă, industrii conexe – de la oţelărie până la cercetare şi dezvoltare. Sectorul auto acoperă toate zonele unei economii, de aceea, punctează reprezentantul BMW, „spunem că există un motiv cât se poate de argumentat ca şi statul să facă business. Mobilitatea bună într-o ţară e deja o condiţie obligatorie pentru a avea o anumită categorie de rating – eşti mai atractiv dacă infrastructura e pusă la punct”.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.