Cât de inteligente au devenit casele în care locuim

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 26 septembrie 2016 2123 afişări

GIRA oferă soluţii pentru controlul şi automatizarea sistemelor de iluminat, sistemelor de încălzire şi ventilaţie, jaluzele, integrarea sistemului de alamă, a sistemului de irigaţie, a celui de sonorizare, de supraveghere video şi de interfonie, atât pentru domeniul rezidenţial, cât şi pentru clădirile de birouri. Cele mai populare produse ale companiei sunt GIRA Homeserver, G1 şi GIRA Control 19. Gira HomeServer este computerul de bord pentru clădirea inteligentă. Acesta conectează instalaţia electrică a sistemului KNX la reţeaua de computere şi la internet. În felul acesta, el permite comanda centralizată a echipamentelor inteligente pentru clădiri printr-o multitudine de aparate de comandă.

„Beneficiarii din România sunt din ce în ce mai atraşi şi mai receptivi la astfel de soluţii – sunt cei care solicită funcţii de bază precum dimarea unei surse de lumină din telecomandă până la cei care vor să adopte sisteme complexe de automatizare. Ne bucură această deschidere tot mai evidentă către tehnologia performantă dezvoltată de GIRA, dar şi către modalităţile plăcute de a interacţiona cu aceasta, iniţiate de producătorul german“, remarcă Doru Calangea. „Atât GIRA, cât şi ceilalţi producători de acest tip de sisteme se confruntă cu o situaţie similară: posibilii beneficiari nu sunt suficient de informaţi asupra nivelului la care a ajuns tehnologia de case inteligente. Ştiu că există şi o iau în calcul la construcţia unei clădiri, dar încă nu îşi dau seama cât de avansată sau de limitată este. De aceea plănuim o abordare mai amplă a beneficiarilor, în toate tipurile de media“, explică Doru Calangea.

Dragoş Jurcă, manager de vânzări la TP-Link România, vorbeşte despre importanţa de a lua în calcul soluţiile cel mai recent apărute încă de la faza iniţială a proiectului. „Suntem relativ la început în România în ceea ce priveşte adoptarea de soluţii inteligente în locuinţă, însă în acelaşi timp remarcăm o mare efervescenţă pe toate palierele – de la furnizori de dispozitive smart home la provideri de Internet care vin cu soluţii proprii şi chiar dezvoltatori imobiliari, care iau în calcul integrarea unor astfel de soluţii încă din faza de proiect pentru a le oferi clienţilor soluţii la cheie aliniate celor mai noi tendinţe tehnologice. Dintre produsele destinate locuinţelor inteligente care se regăsesc şi în oferta TP-LINK, am asistat la creşteri exponenţiale ale vânzările pentru camera de supraveghere, prize şi becuri inteligente“, spune Dragoş Jurcă. „Soluţiile pentru case inteligente sunt un segment în creştere. Putem vorbi de creştere exponenţială, e adevărat, pornind de la o cifră nu foarte mare,“ adaugă reprezentantul TP-Link România.

ROMÂNIA CONECTATĂ

Privind studiul GfK Connected Consumer Index din ultimii doi ani, Hong Kong şi America de Nord (Statele Unite ale Americii, Canada şi Mexic) deţin constant primele două poziţii printre cel mai bine conectate naţiuni din lume. Cu toate acestea, consumatorii din Emiratele Arabe Unite se apropie rapid de plutonul fruntaş, sărind de pe locul al optulea în 2015 pe al treilea prognozat pentru acest an, potrivit raportului GfK.Ţările din Europa Centrală şi de Est se situează în a doua jumătate a clasamentului. Cel mai bine stă Cehia, urmată de Slovenia şi Polonia, iar cel mai puţin conectate ţări sunt România, Serbia şi Ucraina. România, Slovacia şi Ungaria se bucură de cele mai dinamice evoluţii, urcând fiecare cu câte trei poziţii. În pieţele dezvoltate - în primul rând Europa de Vest şi America de Nord - motoarele de creştere au trecut deja la următorul nivel de conectivitate pentru consumatori, oferind noi beneficii. GfK Connected Consumer Index este un clasament realizat în 78 de ţări şi opt regiuni ale lumii care oferă comparabilitate rapidă şi directă asupra gradului de conectivitate pentru fiecare populaţie analizată.

„Observăm unele macrotendinţe în ceea ce priveşte gradul de conectivitate în toate ţările. Pentru pieţele în plină dezvoltare, în special din Orientul Mijlociu, Africa şi APAC, tendinţa dominantă rămâne adoptarea smartphone-urilor. Acesta este principalul dispozitiv - şi de multe ori primul - pentru conectarea consumatorilor la servicii de date. Este probabil ca această tendinţă să rămână dominantă pentru următorii doi-trei ani, când, odată cu reducerile de preţ, peste un miliard de consumatori îşi vor putea permite să se conecteze pe un dispozitiv personal pentru prima dată“, subliniază  Kevin Walsh, director tendinţe şi prognoze în cadrul GfK.

„Potrivit raportului Smart Home Market Research, piaţa sistemelor pentru automatizarea caselor inteligente va avea o rată anuală de creştere de 21% până în 2020, evoluţia de pe piaţa nord-americană fiind urmată de cea din Europa şi Asia. Pe plan local, vorbim de o piaţă incipientă, dar pentru care estimăm o dezvoltare din ce în ce mai accelerată în anii următori, preluând tendinţele europene. O casă inteligentă este o casă «uşor de utilizat», pe care tot mai mulţi consumatori de dispozitive conectate şi-o doresc. Accesul la internet şi deschiderea tot mai mare a românilor spre utilizarea dispozitivelor inteligente vor conduce la creşterea pieţei de Smart Home. Din totalul soluţiilor şi produselor vândute în prima jumătate a acestui an în România, peste 60% sunt bazate pe tehnologie LED, incluzând şi segmentul casnic“, spune Codruţa Marin. „Strategia noastră atât pentru segmentul profesional cât şi pentru cel casnic este iluminatul conectat.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.