Care sunt afacerile care vor ajuta România să crească: cele mai promiţătoare start-up-uri

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 22 iunie 2015 17957 afişări

Care sunt afacerile care vor ajuta România să crească: cele mai promiţătoare start-up-uri

Cele zece start-up-uri prezentate în detaliu nu sunt însă singurele ce merită atenţie; în rândurile ce urmează, vă prezentăm şi alte companii ce ne-au atras atenţia, atât prin potenţialul de creştere, cât şi prin poveştile antreprenorilor care le-au ridicat.

Ionuţ Rusu şi Alexandru Petrescu, doi tineri din Râmnicu Vâlcea cu studii de comunicare în Danemarca, vând covrigi corporatiştilor dintr-o rulotă amplasată, cu precizie, într-o zonă din Pipera. Brandul Sunday Bagels and Coffee este inspirat de micii comercianţi din New York, capitala covrigului, aşa cum o numesc cei doi. Firma a început activitatea anul trecut, iar cei doi antreprenori spun că au ales această zonă de retail pentru că le permitea să îşi creeze propriul brand.

La 37 de ani, Lucian Stănilă este mulţumit. Nu numai că face exact ceea ce-i place, anume să danseze, dar şi câştigă bani buni din asta. Şi-a început afacerea în SUA, iar în luna mai a anului trecut a deschis un studio de dans şi în Bucureşti. Deşi iniţial a ezitat să investească în România, acum este sigur că va mai deschide şi alte studiouri. Bugetul iniţial a fost de 100.000 de euro, dar ulterior s-a dublat. Lucian Stănilă deţine 50% din afacere, iar restul se împarte între alţi doi acţionari. Preţul lecţiilor este stabilit în funcţie de program: pentru 400 de dolari cursanţii primesc 4 lecţii private şi acces nelimitat la cursurile de grup şi la cele pentru petreceri.

Cinci tineri din Baia Mare s-au inspirat dintr-o teză de licenţă şi au reinventat modul cum românii pot afla răspunsul la problema comună a celor mai mulţi dintre şoferi. Autoeconom.ro este un loc de întâlnire între proprietarii de maşini şi service-urile auto, prin care şoferii pot să găsească cele mai bune oferte de reparaţii, în funcţie de argumente ce ţin de preţ, proximitate, garanţia pieselor necesare sau recenziile celorlalţi clienţi. Investiţia iniţială – economiile celor patru tineri – a fost de 10.000 de euro, iar ulterior au mai fost necesari 5.000 de euro pentru promovare. Utilizatorii folosesc serviciul gratuit şi o pot face doar în scop informativ, fără să facă neapărat programarea la service. Site-ul se monetizează în schimb prin intermediul service-urilor partenere, care au trei opţiuni de plată a abonamentului: un abonament anual de 600 de lei, la care se adaugă un comision între 10 şi 15% din valoarea reparaţiilor intermediate, un altul de 1.000 de lei şi unul de 2.000 de lei, care permite şi accesul service-urilor la companiile cu flote de maşini.

Un spaţiu de 100 de metri pătraţi, 18 biciclete de colecţie din anii ‘30-’40, 100 de şei de Pegas şi un meniu sănătos scris cu creta pe perete. Reţeta businessului Bicicleta din centrul vechi al capitalei, deschis acum doi ani şi jumătate, a fost validată recent prin votarea barului în topul celor mai spectaculoase din lume. Localul a fost deschis în primele zile din 2013, după aproape un an de căutări pentru un nou spaţiu. Ştefan Ciobotaru se află la a doua încercare de business în centrul istoric al Capitalei, anterior având un skate shop (magazin dedicat pasionaţilor de sport) transformat ulterior într-un hibrid bar-magazin. Barul Bicicleta a fost deschis în criză, iar antreprenorul spune că încă se simte că românii sunt atenţi pe ce îşi cheltuie banii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/care-sunt-afacerile-care-vor-ajuta-romania-sa-creasca-cele-mai-promitatoare-start-up-uri-14476081
14476081
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.