A doua venire a lui Tiriac. Ion Alexandru Tiriac

Autor: Iuliana Roibu Postat la 13 septembrie 2010 2416 afişări

Decizia lui Ion Tiriac de a-l lasa pe fiul sau cel mare, Ion Alexandru Tiriac, la carma afacerilor din Romania reprezinta un moment de cotitura pentru grupul fondat de fostul tenisman. Care sunt primele decizii luate de Ion Alexandru Tiriac si cum vor influenta acestea viitorul grupului?

"Fac acum planul pentru urmatorii 20-30 de ani", puncteaza Ion Alexandru Tiriac. Iar planul e de fapt in detalii: in cazul retelei de dealeri, ideea este aplicarea unui standard de lucru uniform, bazat pe un nou soft care sa creeze statistici in timp real despre cererea si oferta din retea, dar si despre o imagine comuna, care va fi aplicata retelei. Tiriac Junior spune ca, inainte de a extinde reteaua de dealeri, vrea sa o imbunatateasca si sa puna peste toate brandul Tiriac Auto, pe care "il tine de un an in sertar".

Tot de rebranding, dar si de atragerea de bani pe termen scurt, este legata si cea mai recenta decizie a lui Tiriac Junior, cea legata de Stejarii, subiectul despre care Ion Alexandru Tiriac considera ca poate fi un punct de cotitura intre ce a facut grupul pana acum si ce ar fi bine sa faca de acum inainte. Stejarii, o investitie estimata la peste 200 de milioane de euro in 2008 - atunci cand a fost demarat proiectul -, era gandit ca un proiect imobiliar exclusivist, unde pretul apartamentelor pornea de la 4.000 de euro metrul patrat. Pana in primavara lui 2010, in complex se vandusera peste 20 de apartamente din cele 282 construite, cele vandute fiind in general penthouse-uri cu valori cuprinse intre cateva sute de mii si 2 milioane de euro.

"La inceputul verii am venit aici sa vad cum merge treaba si mi-am dat seama ca fac o greseala", povesteste Tiriac Junior cum a inceput schimbarea strategiei pentru Stejarii. In perioada aceea, din primavara acestui an, aparuse ideea finalizarii Stejarii si gasirii unui teren fezabil pentru un eventual Stejarii 2. Intre timp, incepuse sa se contureze si mai clar aspectul final al proiectului: blocurile fusesera finisate, servicii precum concierge, brutaria, cateringul si minimarketul erau deja functionale, iar proiectul clubului avea o varianta batuta in cuie. Clubul, care se doreste a fi elementul diferentiator al proiectului, este gandit pe o suprafata de 20.000 de metri patrati, urmand a avea doua piscine - una olimpica acoperita si una de tipul unei mari artificiale in aer liber -, cinci terenuri de tenis, squash, piste de bowling, teren de platform tenis, patru restaurante dintre care unul gourmet, pista de alergare si diverse alte facilitati care vor duce investitia totala la peste 20 de milioane de euro.

Toate facilitatile din complex - de la telefonia si internetul gratuite printr-un contract semnat cu RCS&RDS sau consultanta pentru mobilarea apartamentelor printr-un contract cu Camelia Sucu, proprietara Class Living - fusesera gandite pentru locatari care isi permiteau un apartament la un pret mediu de un milion de euro.

"In dimineata aia mi-am dat seama ca nu sunt grabit sa vand repede tot si apoi sa stau sa caut spatiu pentru Stejarii 2", spune fiul cel mare al lui Tiriac, care a decis de atunci sa blocheze definitiv vanzarile si sa scoata tot complexul la inchiriat. Tot pentru inchiriere integrala va fi si a doua faza a complexului Stejarii, care va cuprinde, ca si prima etapa, 282 de apartamente, fiind o replica a primei faze. A doua etapa ar trebui sa fie construita dupa finalizarea clubului, in 2012-2013, urmand ca in 2014 complexul sa poata primi in jur de 1.000 de locatari in 560 de apartamente. Toti cu chirie, dupa cum spune Tiriac Junior (excluzand, desigur, pe cei care au cumparat deja), care are in plan sa inchirieze apartamente la pachet catre ambasade sau multinationale. Dupa cum spun oficialii Stejarii, "chiria va incepe de la 987 de euro net pe luna, pentru apartamentele de doua camere cu suprafata de 107 metri patrati". Tiriac Junior accepta ca acest pret nu va acoperi costurile lunare ale unui apartament, dar adauga ca e vorba de "un pret promotional, deoarece vreau sa aduc oamenii sa guste, pretul corect fiind de 30-40 euro pe metrul patrat".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/a-doua-venire-a-lui-tiriac-ion-alexandru-tiriac-7186616
7186616
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.