A doua venire a lui Tiriac. Ion Alexandru Tiriac

Autor: Iuliana Roibu Postat la 13 septembrie 2010 2416 afişări

Decizia lui Ion Tiriac de a-l lasa pe fiul sau cel mare, Ion Alexandru Tiriac, la carma afacerilor din Romania reprezinta un moment de cotitura pentru grupul fondat de fostul tenisman. Care sunt primele decizii luate de Ion Alexandru Tiriac si cum vor influenta acestea viitorul grupului?

Si nu o face singur, dupa cum admite: "Ma sfatuiesc in fiecare zi cu tatal meu, pentru a fi sigur ca tot ceea ce fac e in spiritul lui. Are o intuitie senzationala, care poate demonta oricand orice lectie de afaceri pe care am invatat -o eu la scoala". Considera ca mai are mult de invatat de la tatal lui, si tocmai de aceea nu prea a facut pana acum afaceri in nume propriu: "Am cumparat mai multe apartamente, unele de pe planseta, case, terenuri, o firma de paza, iar in 2007, pe varful cresterii bursei, am investit in actiuni - mi-am facut un portofoliu din actiuni la companii romanesti si glumesc spunand ca am cumparat Romania in miniatura pe bursa". Ion Alexandru Tiriac detaliaza spunand ca a cumparat initial actiuni la cinci emitenti, investind in fiecare cate 70.000 de euro, iar ulterior a mai completat, avand acum actiuni la mai multe companii romanesti, printre care Flamingo, SIF-uri, Transgaz, Transelectrica sau Petrom.

Masinile reprezinta insa in continuare, asa cum admite Tiriac Junior, elementul central al afacerilor grupului. Considera ca reteaua auto trebuie ajutata si crescuta mult: "Mai sunt multe masini de vandut in Romania. Reteaua nu are cum sa ajunga la maturitate pana nu ajunge tara la maturitate, asadar mai am inca 20-25 de ani de extindere", spune Tiriac Junior, care este mai mult decat optimist cand crede ca pe piata locala se pot vinde intre 700.000 si 1 milion de masini anual, fata de 350.000 de unitati, cate s-au vandut in cel mai bun an al pietei auto, 2007, sau fata de putin peste 100.000 - la cat se estimeaza vanzarile din piata auto in acest an.

De aceea, cand vine vorba de diversificarea afacerilor, spune ca "am invatat sa gandesc afaceri in stil mare si nu ma voi apuca acum de adus francize, dar pot eventual sa aduc alte branduri de masini". Oricum, zambeste Tiriac Junior privind pe unul dintre geamurile inalte din Stejarii, nu e ca si cum afacerile din grup nu ar fi destul de diversificate: "Frumusetea grupului nostru e complexitatea lui, dar si vulnerabilitatea lui. Asta face foarte greu businessul, trebuie sa ai un nivel de atentie avansat si sa poti trece lin de la imobiliare la masini, aviatie, banca, leasing sau alte servicii. E frumos, dar e si periculos, si riscant". Cu toate acestea, Tiriac Junior crede ca, in felul lui, a invins criza: "Am fost expusi in ultimii doi ani la cele mai afectate domenii: imobiliare si vanzari de masini; ca sa ne mentinem ne-a costat mai ales timp, iar in recesiune, timpul costa enorm de mult. Astfel, faptul ca vom termina anul pe profit, chiar daca foarte mic, este foarte important. La fel, faptul ca am terminat anul trecut pe profit, tot foarte mic, e mult mai meritoriu decat tot profitul facut in ultimii ani cand am facut o avere".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/a-doua-venire-a-lui-tiriac-ion-alexandru-tiriac-7186616
7186616
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.