Cum ne diferentiem de concurenta

Postat la 05 iulie 2010 723 afişări

In lupta acerba pentru clienti, companiile mizeaza in deobste pe inovatie, calitate si servicii noi. Scaderea puterii de cumparare si reticenta consumatorilor de a cheltui au fortat companiile sa inventeze noi solutii pentru a se mentine in piata. Invitatii Clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avocatura PeliFilip au discutat spre modul cum se pot diferentia companiile in raport cu concurenta pentru a atrage si pastra clienti, mai ales (dar nu numai) in conditii de criza.

BUSINESS MAGAZIN: Este inovatia o necesitate a crizei sau e un fenomen permanent?

NICOLAE SORESCU: O companie trebuie sa stie ca cel mai important lucru din activitatea ei este schimbarea. Daca nu stii ca tot timpul trebuie sa te schimbi si sa te adaptezi si in loc de asta te automultumesti, sunt altii care trec pe langa tine si ti-o iau inainte.

CARMEN PELI: In perioada de criza nu putem spune ca s-au optimizat relatiile. Practic, furnizorii ii preseaza pe distribuitori sa ofere serviciile la preturi mai bune, la fel si retailerii. S-au facut optimizari in masura renegocierii relatiilor contractuale mari. E in interesul tuturor sa se gaseasca o solutie.

ANDREI GOSU: Exista o maxima la baza activitatii noastre: "Lumea va fi condusa de oameni capabili sa invete, sa se dezvete si sa invete din nou". Parintii nostri sunt ultima generatie care au aplicat pana la sfarsitul vietii ceea ce au invatat in tinerete. Acum suntem fortati sa invatam, sa inovam, sa facem fata unor provocari. Are si o parte benefica criza. Nu trebuie sa cadem in pacat: daca definesti performanta ca "a scapa de criza", asta nu e performanta manageriala. Noi, desi am scazut ca profitabilitate, am crescut in cota de piata. Asta trebuie sa ne caracterizeze acum - mergem inainte. Stam sa ne lamentam sau luptam la baioneta?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/cum-ne-diferentiem-de-concurenta-6481686
6481686
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.