Cum ne diferentiem de concurenta

Postat la 05 iulie 2010 723 afişări

In lupta acerba pentru clienti, companiile mizeaza in deobste pe inovatie, calitate si servicii noi. Scaderea puterii de cumparare si reticenta consumatorilor de a cheltui au fortat companiile sa inventeze noi solutii pentru a se mentine in piata. Invitatii Clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avocatura PeliFilip au discutat spre modul cum se pot diferentia companiile in raport cu concurenta pentru a atrage si pastra clienti, mai ales (dar nu numai) in conditii de criza.

VASILE VOICU: Pentru segmentul companiilor, ne concentram foarte mult pe solutii la cheie, adaptate pentru nevoile clientilor. Tratam intreaga problema din punctul de vedere al cheltuielilor totale ale clientului nostru si ce putem face pentru a-i oferi solutia necesara astfel incat afacerea lui sa mearga mai departe. Un exemplu e oferirea de servicii de outsourcing, de IT&C. Nu mai furnizam doar servicii de telecomunicatii, unde stim cu totii cat de acerba e competitia si e clar ca inregistram o scadere de la an la an pe serviciile de voce. Exista crestere numai pe zona de internet si IT. Intern, deserveam peste 10.000 de PC-uri, iar acum oferim servicii pentru companii din diverse domenii si am ajuns la 30.000. Mai mult, avem o strategie de crestere organica in zona de IT.

In zona de comunicatii, urmarim segmentele cu potential de crestere, internet si date mobile, si incercam sa completam portofoliul de servicii intrand in zona de mobilitate. Practic, oferim clientului posibilitatea de a avea acces la transmiterea de date terestru si prin microunde. Acestea se comuta automat fara a afecta calitatea serviciilor de comunicatie. In esenta, ne concentram pe segmentele cu potential de crestere, dar nu pierdem din vedere calitatea. Calitatea trebuie sa fie intotdeauna la superlativ.

Din punctul de vedere al ofertelor, facem eforturi astfel incat sa ajutam companiile sa depaseasca aceasta perioada dificila. Am reusit sa crestem numarul de unitati generatoare de venituri cu 4%, dar am scazut profitabilitatea in limite acceptabile, cu circa 1%. Am reusit asta prin abordarea clientului din punctul de vedere al nevoilor totale de comunicatii si incercand sa oferim si alte servicii decat cele traditionale, cu care piata era obisnuita pana in acel moment. Peste toate acestea, am investit in resurse umane calificate.

ANDREI GOSU: Nu am inventat roata. In momentul cand piata in care activezi scade, te duci in alte piete. Am deschis birouri in tara, pentru ca industria producatoare e in crestere.

Apoi, am lansat produse si servicii noi pentru a capta alti clienti si a-i fideliza pe cei existenti. Activam foarte aprig si in zona managementului performantei. In Romania nu sunt foarte multe organizatii cu un asemenea sistem bine pus la punct. Ce nu masori nu poti controla.

A treia directie e cea a fondurilor europene. Avem 4,2 miliarde de euro ce trebuie sa intre in sapte ani, iar din aceasta suma am cheltuit 50 de milioane. Am decis sa fim proactivi si am decis sa depunem un proiect. Dupa ce initial ni s-a refuzat, acum avem in implementare unul din cele mai mari proiecte de HR ale unei companii private din Romania. Beneficiaza gratuit 1.600 de angajati din 160 de IMM-uri, in cresterea nivelului de antreprenoriat. Din ce in ce mai multe firme private au inceput sa acceseze astfel de fonduri, iar aceasta e o zona unde se poate crea piata.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/cum-ne-diferentiem-de-concurenta-6481686
6481686
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.