Cum ne diferentiem de concurenta

Postat la 05 iulie 2010 723 afişări

In lupta acerba pentru clienti, companiile mizeaza in deobste pe inovatie, calitate si servicii noi. Scaderea puterii de cumparare si reticenta consumatorilor de a cheltui au fortat companiile sa inventeze noi solutii pentru a se mentine in piata. Invitatii Clubului organizat de BUSINESS Magazin impreuna cu casa de avocatura PeliFilip au discutat spre modul cum se pot diferentia companiile in raport cu concurenta pentru a atrage si pastra clienti, mai ales (dar nu numai) in conditii de criza.

CARMEN PELI: Consultanta juridica e un domeniu care raspunde unor intrebari si nevoi punctuale ale clientilor. Pe de alta parte, e foarte clar de ce clientii vor sa vina la o firma de avocatura si nu isi rezolva problemele cu care vin la noi prin avocatii lor interni. Noi avem o experienta in mai multe domenii si ceea ce putem face pentru ei se bazeaza pe o experienta deja dobandita fie pentru alti clienti, fie pentru necesitatile noastre de pregatire. Investim foarte mult in oameni si traininguri - se adopta multa legislatie in Romania, insa trebuie sa cunoastem la fel de bine si legislatia europeana.

Unul din modurile in care ne pregatim este trainingul echipei. Felul cum echipa e antrenata sa vada lucrurile e foarte important, la fel si felul cum isi folosesc creativitatea naturala pentru a oferi solutii. Majoritatea afacerilor din consultanta juridica au avut parte de crestere pentru ca firmele au avut nevoie sa se adapteze la criza: fie a crescut activitatea in zona de litigii, fie in alte domenii. Insolventa mai putin - nu pare sa fie locul de unde banii vin repede, asa ca nu face parte din strategia noastra imediata. Oamenii au incercat sa gaseasca solutii, inclusiv din punct de vedere juridic, la problemele aduse de criza: cum reducem costurile, cum ne concentram achizitiile, cum facem achizitii noi. Multi au explorat si au facut analize prealabile. Cert e ca, deocamdata, primele cinci luni ale anului 2010 sunt pentru noi o sursa de crestere.

NICOLAE SORESCU: Poti sa speculezi foarte bine pe piata in aceasta perioada. Piata auto se contracta, iar anumiti dealeri nu mai au acelasi acces la clienti. Vom asista la o cascada, o reactie in lant, o decantare a pietei. Cei mai buni oameni vor pleca inaintea celor care vor inchide lumina in firma respectiva. Este o oportunitate pentru a-ti lua cei mai buni oameni, la preturi bune. Pe de alta parte, este o perioada de asanare foarte propice. Daca reusesti sa ramai acum in piata auto, poti sa ramai secole - bineinteles, daca nu faci nebunii dupa aceea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/cum-ne-diferentiem-de-concurenta-6481686
6481686
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.