Dupa vanzarea Plus (Si) Ethos

Postat la 01 martie 2010 54 afişări

Dupa ce aproape tot anul trecut a fost blocat in letargie, 2010 a debutat spectaculos in domeniul retailului alimentar: vanzarea retelei de discount Plus si a lantului de supermarketuri Ethos. Dincolo de efervescenta imediata, mai importante sunt efectele acestor tranzactii.

Dincolo de schimbarea la nivel vizual - spatiile vor fi rebranduite atat in cazul Ethos, cat si Plus - efectele vor fi mai profunde. Un calcul imediat arata schimbari in clasamentul comerciantilor. Daca primele doua pozitii sunt ocupate in continuare de grupurile germane Metro (cu divizia de cash&carry si reteaua de hipermarketuri Real) si Rewe (Selgros, Billa si Penny Market), francezii de la Carrefour vor face, incepand din acest an, un pas inapoi. Vanzarile grupului Schwarz, prin diviziile Kaufland si Lidl, le vor depasi pe cele ale francezilor, daca nu vor scoate si acestia vreun nou as din maneca.

Mai departe de aceste cifre se afla alte cifre. Cele din ofertele furnizorilor si preturile de raft. Pentru ca mai presus de mandria de a fi lider si de a rula afaceri ce trec anual de pragul de un miliard de euro se afla pragmatismul profitabilitatii. In negocierile cu furnizorii, spre exemplu, elementele cheie ce dau forta retelelor sunt numarul de spatii, traficul de clienti si vanzarile. Cu cat mai multa marfa pot vinde, cu atat mai indispensabili devin comerciantii. Oricat de controversati ar fi operatorii din comert, producatorii si distribuitorii trebuie sa mentina si sa dezvolte afacerile cu ei, pentru ca absenta de pe rafturile marilor magazine ii poate indeparta cu totul din piata. Asa ca, desi nici nu s-a uscat inca bine cerneala de pe contractele de vanzare-cumparare, ca agitatia a cuprins departamente intregi din companiile care lucreaza deopotriva cu retailerii ce au vandut si cei ce au cumparat. Au de recuperat bani pentru marfurile livrate, de stabilit noi intalniri, de renegociat contracte.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Ethos,
Plus,
comert,
discount,
M&A,
fuziuni,
achizitii,
preluari
/analize/comert/dupa-vanzarea-plus-si-ethos-5634169
5634169
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.