Club BM: 2011 - un an care putea fi mai bun

Autor: Ana Raduta, Ioana Mihai Postat la 22 decembrie 2011 72 afişări

Au început anul cu planuri mari şi frunţile descreţite, iar acum sunt mai degrabă pesimişti. Business magazin a strâns laolaltă oameni de afaceri pentru a face radiografia anului 2011, un an care nu şi-a atins nici pe departe potenţialul.

ADRIAN CRIVII, DARIAN: Sunt două aspecte: sunt slab pregătiţi şi demotivaţi.

ADRIAN LUPESCU, ING ASIGURĂRI DE VIAŢĂ: Tocmai de aceea, în ultima perioadă noi punem accent, cel puţin în recrutare, în primul rând pe atitudine.

BUSINESS MAGAZIN: Care este aşteptarea generală pentru 2012? Dacă ar fi să-l definim într-un fel, care ar putea fi schimbarea care ar putea interveni?

ADRIAN CRIVII, DARIAN: Cred că n-o să fie un an spectaculos din niciun punct de vedere. Singurul aspect care cred că ar putea să ne menţină este finanţarea economiei.

DINU MACALOPOL, AKTA: Pe de altă parte, este an electoral.

CRISTIAN HERGHELEGIU, EPAYMENT: Deci vor circula bani prin economie.

BOGDAN POPESCU, METRO: Cred că pentru prima oară, în 2012 vom continua ceva ce am început. Ceea ce ar fi o schimbare senzaţională.

CRISTIAN HERGHELEGIU, EPAYMENT: Din nefericire, cu tot afluxul de cash care va apărea, cred că fundamentele sunt undeva greşite. Noi ne plasăm, ca firmă, la intersecţia dintre online şi financiar, fiind procesator de plăţi. Şi ceea ce vedem este că online-ul evoluează foarte bine, iar criza nu face decât să-i imprime o viteză şi mai mare, de aceea privesc cu foarte mare optimism următorul an. Pe de altă parte, fiind la graniţă cu finanţarea şi cu partea de servicii financiare, am un mare semn de întrebare. Va fi în continuare o bătălie pe resursa financiară a consumatorilor, care este finită. Depinde de inovaţie şi de felul în care vom aborda acea resursă finită. Din nefericire, va fi o resursă finită şi pesimistă. Adică nu mă aştept ca anul viitor consumul să crească, nu mă aştept la evenimente marcante în zona de credite, bătălia pe restructurarea creditelor continuă. Dar, pe de altă parte, lucrurile evoluează mult mai repede decât ne aşteptam. Eu privesc 2012 cu un optimism destul de mare. Mai cu seamă că e posibil ca marii jucători de şah de pe tabla europeană să se hotărască şi să avem măcar un prim începtut de stabilitate, în sensul că vom vedea o direcţie. Cred că acum trăim o perioadă de foarte mare incertitudine, la nivelul la care - sunt convins - lucrurile sunt cunoscute, dar nu sunt comunicate. România poate are şi un avantaj din punct de vedere economic.

ADRIAN LUPESCU, ING ASIGURĂRI DE VIAŢĂ: Şi eu vin tot din zona economică şi cred că perspectiva anului viitor ne permite să fim cel mult moderaţi. Dar, dacă este să mă gândesc la ceva bun, părerea mea este următoarea: consumatorii de retail din servicii financiare vor fi mai raţionali. Am trecut de perioada de entuziasm pre-criză, în care cheltuiam fără să ne gândim, sper să treacă şi de perioada de depresie post-criză, în care nu mai consumăm nimic. La nivel declarativ oamenii par că gândesc mai raţional.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
economie,
retrospectiva,
evolutie,
recesiune,
consum
/analize/club-bm-2011-un-an-care-putea-fi-mai-bun-9077817
9077817
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.