Toata lumea impotriva Google

Postat la 14 iunie 2010 44 afişări

In anii ‘90, Gary Reback, un avocat din Silicon Valley, a adus aproape de unul singur pe capul Microsoft toate fulgerele autoritatilor antitrust. Acum, Reback crede ca un nou monopol s-a cocotat in fruntea industriei (si deci ca ar trebui dat jos de acolo): Google.

AT&T este cel mai mare inamic al Google in ce priveste "neutralitatea internetului", un termen folosit de Google si de altii care se tem ca furnizorii de telecomunicatii ar putea sa limiteze largimea de banda pentru anumite servicii de internet, descurajand inovarea. Microsoft ofera e-mail si alte tipuri de servicii in competitie cu Google si are un motor de cautare cu 11,8% din piata din SUA. (Google are 64,4%, iar Yahoo! are 17,7%, potrivit ComScore.)

Microsoft este si membru cotizant, impreuna cu Amazon.com si Yahoo!, al Open Book Alliance, un grup fondat de Reback ca sa se opuna contractelor incheiate pentru Google Books.

Google afiseaza o atitudine increzatoare, aparent cavalereasca. Birourile sale din Washington, aflate la cateva bloc;ri distanta de Casa Alba, ofera aceeasi impresie placuta intalnita in alte spatii ale companiei, prin scaunele de masaj si mesele de foosball.

Pentru a-si sublinia si mai mult caracterul deschis, compania foloseste un spatiu public de intalniri pentru a gazdui reuniuni regulate deschise publicului, cum ar fi discutii cu scriitori si chiar un simpozion recent despre folosirea energiei in consumul casnic, unde a venit Carol Browner, un inalt consilier al Casei Albe pe acest domeniu.

Cand vine vorba despre supravegherea guvernamentala, executivii companiei desfid premisa ca ar fi ajuns sa aiba putere de monopol, desi cota de piata a companiei creste continuu. Ei sustin ca Google este inca un jucator minor in piata globala de publicitate, care totalizeaza 800 de miliarde de dolari anual.

Google sustine si ca evidentierea in paginile de rezultate a propriilor sale servicii in dauna celor ale concurentei este buna pentru consumatori si nu daunatoare.

Faimosul sau algoritm de cautare, conceput de unul dintre fondatori, Larry Page, la Stanford in anii '90, foloseste o serie de formule complexe si opace ca sa ierarhizeze site-urile din grupul de rezultate ale cautarii. Algoritmul este responsabil de ceea ce Google numeste "afisarile organice" care apar pe pagina de rezultate a unei cautari.

Dar din ce in ce mai mult, Google prezinta deasupra rezultatelor sau intercalat intre acestea linkuri catre propriile sale servicii, cum ar fi cele de harti, carti, afaceri locale sau YouTube. Oamenii companiei sustin ca utilizatorii sunt avantajati de oferirea unor asemenea rezultate usor accesibile.

Criticii sustin ca firma se autopromoveaza si ca isi impune propriul continut chiar in acele zone unde alte site-uri au performante mai bune. Ca sa duca aceasta lupta, dar si altele, Google a angajat peste o duzina de experti in politici publice, inclusiv noua lobbisti acreditati si un corp de relatii publice compus din patru persoane. Compania apeleaza si la cel putin patru firme de comunicare si PR din Washington.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
Google,
internet,
Silicon Valley
/special/toata-lumea-impotriva-google-6369153
6369153
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.